Houdbaarheid zonnebrand creme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Houdbaarheid zonnebrand creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 09:21

Ik kom er via google niet helemaal uit.

Op de meeste sites kan ik vinden dat zonnebrandcreme maar 1 jaar houdbaar is, vanwege het terug lopen van de factor. Echter gaat dit allemaal om gebruikte crémes. Ook ben ik er achter dat als op de tube staat 12M dat dat betekend dat hij ná openen, nog 12 maanden te gebruiken is.

Nu ben ik in 2009 voor het laatst op wintersport geweest en toen heb ik bij de etos twee tubetjes ski zonnecreme gekocht met factor 25. Beide heb ik meegenomen op wintersport, maar 1 van de twee is gewoon in mijn tas blijven zitten en is niet gebruikt. De andere is wel gebruikt.

Eenmaal thuis is die in mijn doos met cosmetische producten beland en heb ik hem in die 3 jaar tijd niet aangeraakt.

Op de verpakking staat alleen 12M (wat dus gaat over NA openen), maar staat verder geen houdbaarheidsdatum op.

Zou ik die tube die dicht is gebleven nou nog kunnen gebruiken dit jaar? Vind het zo zonde anders...

Grapjasjes12

Re: Houdbaarheid zonnebrand creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:48

Joh, als het dicht is geweest is het product gewoon nog goed hoor!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:41

Och ik heb flesjes staan die al een jaar of 5 mee gaan de koffer in :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:50

De factor loopt alleen terug, maar je kan hem dan ook gewoon nog gebruiken. Maar ik denk dat als hij dicht is gebleven dat hij dan gewoon nog goed is :j