Slecht slapen en niet in slaap komen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Slecht slapen en niet in slaap komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:52

De laatste tijd zit ik met een probleem. Waar ik eerder altijd meteen in slaap viel en in 1 stuk door sliep, is dat nu helemaal anders.

Ik lig soms tot wel 2 uur wakker en slaap vrij onrustig. Soms word ik wel 4x per nacht wakker.

Eerder sliep ik overal doorheen, maar nu word ik al wakker van een huisgenoot die over de gang loopt.

Hoe zou dit kunnen komen en belangrijker, hoe kom ik er vanaf? Overdag ben ik nu vaak maak moe, maar zelfs dan duurt het 's avonds echt een tijd voor ik in slaap val.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Mariska_28

Re: Slecht slapen en niet in slaap komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:00

Herkenbaar.....
Geen koffie, geen cola met caffeine, geen alcohol, geen zware maaltijd en geen uren internet of tv voor het slapen gaan.
Wel: Warmte melk, een douche/bad nemen of ruige sex :D voor het slapen gaan..
Eventueel kun je melatonine bij de drogist of apotheek halen, dat kan helpen met inslapen.

Succes, weet er alles van.. Soms gaat het een aantal dagen goed, en dan opeens is het weer een week mis.. Heb de oorzaak nog niet gevonden..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:01

Heel saai, maar: een bedritueel. Niet tv kijken of bokken. Lees liever een boek met bv een beker warme anijsmelk. Douchen voor het slapengaan kan ook goed zijn,de ideale manier om in slaap te komen is als je lichaam ondertussen een klein beetje afkoelt. Lig je ergens over te piekeren, schrijf het even op een papiertje op je nachtkastje, dan hoeft het niet meer in je hoofd rond te slapen.
En: Een vaste bed tijd. S'ochtends als je moe bent, niet gaan uitslapen, altijd rond dezelfde tijd op.

Weltrusten! :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:24

Inderdaad je slaapritme terugschuiven zodat het weer begint om 22u..
Maar steeds later in slaap vallen is inderdaad makkelijker dan eerder gaan slapen, er zijn wel eens onderzoeken geweest waarin mensen langzaamaan naar een bioritme van 25 uur gingen ipv 24 uur als ze in een donkere ruimte zonder tijdsbesef werden gezet.

Ik heb zelf ook een compleet chaotisch slaapritme trouwens :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:32

Ben je overdag druk? En thuis nog druk in je hoofd? Nu misschien iets meer stress/nieuwe dingen?

Je kunt het beste een uur voor je gaat slapen zo min mogelijk prikkels binnen krijgen. Dus inderdaad geen bokt, geen tv maar lekker douchen en een boekje lezen en naar bed. In de slaapkamer moet het donker zijn, in je bed warm maar buiten je bed koud. (Dus verwarming uit 's nachts)

En een kopje warme melk wilt inderdaad wel eens helpen voor het slapen gaan :)