even een vraagje van een hopeloos hoopje mens
.Ik heb last van mijn rug!
En ik baal er goed van, ik kan niet meer rechtop lopen en ik ga elke keer bijna tegen de vlakte van de pijnscheuten die gepaard gaan met het verlies van kracht in mijn benen. (Al heb ik het gevoel dat dat puur komt door de pijn en niet door wat er in mijn rug zit, maar weet het niet zeker). Anyways, ik heb dit in het verleden eerder gehad, ik noem het altijd het harmonica effect, als je goed hard op je kont knalt in een klein bootje, of als je net verkeerd terug klapt in het zadel als je paard een rare spong geeft of enorm hard wegracet. (Dat je de schijven van je ruggengraat zeg maar kan tellen). Maar, ik heb dus geen harmonica effect gehad en gister kwam het ineens uit het niets opzetten. 5 Weken geleden had ik er ook ineens last van, maar het was alleen een beetje gevoelig, dat is wel anders nu, ik ben niet in staat om zonder een schreeuw te geven op te staan van de bank en de eerste 5 minuten loop ik dan ook als een oud wijf half jankend rond en dat ondanks dat ik een erg hoge pijngrens heb.
Nou ben ik wel wat slordig geweest met kratjes drank (horeca) tillen maar het was maar 1 kratje en normaal doe ik er gerust 2 tegelijk en dat meerdere keren achter elkaar. Vind het dus maar wat vreemd.
Nou is er wel het een en ander veranderd in mijn leven. Ik ben begonnen met afvallen (met minimaal effect, maar het gaat er af!) Ik sport 1x per week in de sportschool (sinds eind oktober) en rijd sinds eind juli een leuke merrie die wat hoog opgooit en een lekkere wildebras is. Daarnaast sport ik thuis ook (kinect) maar dat heeft even op een laag pitje gestaan. Wel heb ik enorm veel gewerkt in november en december (horeca horeca) en met een bijbaantje erbij kwam ik uit op 50 a 60 uur werk per week.
Ongeveer 1,5 maand geleden ben ik met paard en al door een bochtje over mos in galop tegen de vlakte gegaan. Ik kwam heerlijk zacht neer in de heidebosjes en knalde alleen mijn hoofd wat door. De dag daarna heb ik last gehad van mijn buikspieren en de 2 pezen voor bij mijn keel, maar verder ook niks... Ik heb wel met het idee zitten spelen dat ik misschien daarom last had ofzo, maar dat had ik toen toch al moeten merken? Of niet soms? De dag erna heb ik gewoon gereden en had ik ook geen last van mijn rug...
Kortom, het is me nogal een raadsel hoe ik aan die rugpijn kom, maar wat ik wel weet is dat het paardrijden van vanochtend funest is geweest en, waar ik hoopte dat het me los zou werken, het me eigenlijk de lappenmand in heeft gewerkt...
Ik ga binnenkort naar de masseur, maar ik zou graag jullie mening weten. Zouden het spieren zijn? Of is het echt mijn ruggegraat? Het is echt een stralende pijn die direct boven mijn heup zijn oorsprong vindt en voornamelijk uitstraalt naar opzij maar ook wat naarboven. Als ik op mijn ruggegraat druk voel ik geen hobbels of bobbels, het doet ook geen pijn als ik dat doe, tenzij ik zit en op een bepaalde manier druk die ik nu dus niet meer kan vinden en dus niet echt heb kunnen onderzoeken... Daarnaast, wat kan de oorzaak zijn? Ik snap het gewoon echt niet, als ik iets beschadigd heb gister zou ik toch zeggen dat de pijn gister al zo hevig had moeten zijn. Vandaag heb ik gewoon lekker gereden en niet echt iets geks gedaan en
bingo! Ik kan bijna niet meer lopen... Zou het een ontsteking kunnen zijn? Of toch een verschoven wervel? of gewoon spierpijn?Ik voel me in ieder geval k*t en zit me druk af te vragen hoe en wat en hoe ik de pijn wat kan verminderen...
Hoop dat jullie mijn weekend toch wat kunnen verlichten met verhelderende informatie!
.