Hoevaak hebben jullie contact met een psycholoog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Hoevaak hebben jullie contact met een psycholoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 14:14

Hoi bokkers!

Ik zit op dit moment in de knoop met van alles en nog wat. Nu moet ik elke vrijdag naar mijn psycholoog en die helpt mij gelukkig heel goed! Maar het probleem is dat als ik thuis ben ik altijd wel weer nieuwe dingen heb die ik echt even kwijt moet. Ik ben bijvoorbeeld gister geweest en ik heb vandaag alweer zoiets van oh dit moet ik even aan der kwijt en dat ook... Maar ik wil ook niet te vaak contact want ik heb altijd het gevoel dat ik iemand tot last ben als ik veel contact zoek.
Nu is mijn vraag hoevaak hebben jullie contact met je psycholoog? Zouden jullie gewoon mailen als er iets is ookal zou dat dagelijks zijn, of zouden jullie het gewoon voor je houden tot vrijdag en het dan allemaal vertellen ?(dat vind ik persoonlijk erg moeilijk)

Ik ben benieuwd!

wizewo

Re: Hoevaak hebben jullie contact met een psycholoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:21

Dagelijks :P maar das werkgerelateerd...

Mijn advies bespreek het eens met je psycholoog. Ik weet dat er psychologen zijn die afspraken maken daarover. Bijvoorbeeld dat je wel mails mag sturen, maar dat daar pas over gesproken wordt op de afspraak, dat je geen antwoord terug krijgt per mail. Ook om te voorkomen dat psycholoog heel de dag mails moet beantwoorden (en dus geen mensen meer life kan zien) en mensen beginnen te flippen als ze nog geen antwoord gekregen hebben. Verder mis je heel veel info over een mail als hulpverlener en kan je niets nuanceren dmv lichaamstaal ed.

je hebt er ook en die doen niks per mail.

Je kan het misschien ook gewoon opschrijven en dan blad meenemen? Zo vergeet je niets?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 14:27

Haha dat opschrijven doe ik ook omdat ik het anders allemaal vergeet als het eenmaal vrijdag is := . Ik zal het eens met haar bespreken inderdaad. Ik heb gewoon snel het gevoel dat ik net even te ver ga met dingen vertellen en te veel mail , maar aan de andere kant , zij is er voor mij om mij te helpen ... Maar goed, ik zal het eens aan haar vragen! Bedankt!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:19

Ik ook wekelijks, op de vrijdag. Naarmate ik minder behoefte had aan een psycholoog, werd dit eens in de twee weken. Ik moest voor mijn spreekuren alles bijhouden van de week en daardoor heb ik eigenlijk altijd vragen en dergelijke bij me gehouden tot ik haar zag. Ik schreef alles op.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:10

Ja , dat doe ik ook! Alleen ik heb de laatste weken gewoon dingen die ik op een een of andere manier niet voor me kan houden maar het geeft mij ook weer geen goed gegoel om heel vaak te gaan mailen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:33

Gewoon bespreken met je psych. Dan hoor je wel tot hoever je kunt gaan. :) Bij mij is als oplossing gekomen dat ik nu een extra psycholoog (in opleiding) heb. Zodat ik wel vaak genoeg mijn verhaal kwijt kan.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:42

antje_vip schreef:
Gewoon bespreken met je psych. Dan hoor je wel tot hoever je kunt gaan. :) Bij mij is als oplossing gekomen dat ik nu een extra psycholoog (in opleiding) heb. Zodat ik wel vaak genoeg mijn verhaal kwijt kan.

O dat is ook handig ja! Ja, ik zal het vrijdag eens even aan haar vragen. :)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:42

Mijn moeder is psycholoog, meestal komen clienten één keer per week.
Verschilt ook wel per client, naar mate het beter gaat om de 14 dagen enz.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:35

Toen ik nog regelmatig ging ging ik volgens mij ook om de 2 weken ofzo?

Dingen die je te binnen schieten zou ik gewoon voor jezelf houden, de dingen waar je echt mee zit die onthoudt je wel tot de volgende afspraak.
De bedoeling is ook dat je zelf voortborduurt op wat er besproken is de vorige keer en niet elke dag steun zoekt bij je psycholoog, je moet ook een stukje zelf doen of thuis iemand vinden waar je dingen mee kan bespreken.