Hoihoi. Ik heb het medicijn voorgeschreven bij de dokter : Lactulose Sachet CF 12g. Zijn meerdere mensen hiermee bekend en heeft u veel last van de bijwerkingen?
Ik heb zelf een probleem ik krijg het gewoon niet ingenomen, want bij voorkeur word het liefst na het ontbijt ingenomen. Maar ik drink zelf al ontzettend weinig 's morgens (is niet goed,nee) en dan drink ik een glas (normaal) water en dan moet ik nog een glas met dit, maar het smaakt zo vies en ik zit al helemaal vol van het drinken dat het niet lukt. Het klopt ook gewoon niet het is water met een rare zoete smaak... Nu vroeg ik me niet af of je het met aanmaak mag vermengen? Ik ga zowiezo morgen een half glas en half zakje proberen...alweer.
Kunnen mensen misschien adviezen geven? Groetjes Ruby
Dit poeder moet je in aardig wat water oplossen. De siroop is meer als een hoestdrankje, hoef je maar 15 ml van te hebben (is 1 slok) Dat zou in jouw geval waarschijnlijk dus makkelijker zijn dan een heel glas
Ja het is ook vloeibaar dat is een fles en dan moet je bijvoorbeeld 15 a 30 ml innemen dat is 1 of 2 slokjes. Dat lijkt me dan makkelijker weg te krijgen dan een heel glas.
Iris82
Geplaatst: 13-01-12 19:17
Ik zou ook voor de siroop gaan. Die kun je inderdaad zo naar binnen gieten. Ik vond m echt heel smerig omdat ie echt té zoet is, maar daarna gewoon iets anders drinken en dan ben je het zo vergeten.
Oke, nou ik ga morgen zowiezo die zakjes nog proberen want ik moet morgen werken dus kan niet langs de apotheek... en zondag natuurlijk dicht... is het dan erg als ik maandag met die siroop begin? Of moet ik even wachten tot maandag??
Je kan hem ook gewoon 's avonds nemen trouwens als je dan meer op kan. Advies is ochtend, maar er zijn ook mensen die er 3 per dag moeten en die nemen ook 's avonds..
Ach doe het morgenochtend wel , zo snel zal het wel niet hebben, zit nu ontzettend vol en buikpijn dat ik heb, klinkt misschien niet raar maar als je een paar dagen niet naar het toilet bent geweest dan gebeurt er toch niks engs in mn darmen, niet dat er iets knapt ofzo :p
Ja ik probeer al steeds een half glas water te drinken... Want ik heb er al een maand last van .. Dus er moet wat gaan gebeuren
Glossi
Geplaatst: 13-01-12 22:28
Ik gebruik movicolon en lactulosestroop. Stoop is denk ik beter in te nemen dan zo'n zakje. Maar ook dan moet je er veel water bij drinken. En als je vaak die stroop gebruikt is dat op een gegeven moment ook niet meer in te nemen. Word al misselijk als ik de stroop alleen maar ruik.
Edit: als je al een paar dagen niet naar de toilet bent geweest is het dan niet beter om een laxeerpil te nemen en daarna goed bij houden met die zakjes of stroop? Ze hebben bij de appotheek ook natuurlijke pillen zodat je makkelijker naar de toilet kunt. Ik ga ze nu uitproberen, ben chronisch verstopt..