Een druk hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loeser

Een druk hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:16

Beste Bokkers,

Gisteren heb ik een drukke, stressvolle en emotionele dag gehad. Toen ik ´s avonds eindelijk naar bed kon kreeg ik van ( in mijn eigen woorden) ´druk in mijn hoofd´. Het is zeker 3 jaar geleden dat ik hier voor het laatste last van heb gehad. Toen ik jonger was had ik dit wel vaker en riep ik dan tegen mijn moeder: het is weer druk in mijn hoofd. Ik ben nu 23 en maakte het gister heel bewust mee. Ik vond het onwijs eng en vraag me af of iemand dit herkent.

De symptomen zijn:

- Mijn zicht verandert. Dingen lijken steeds verder weg te zijn. Eigenlijk komt het overeen met een verrekijker verkeerd om gebruiken. Zeker als ik me op 1 ding focus wordt het uiteindelijk zo klein dat ik het niet meer zie.
- Alles lijkt in sneltreinvaart te gaan. Als ik mijn hand (in normale snelheid) omhoog doe lijkt het of ik dit super snel doe. Hetzelfde geldt voor lopen, praten enz.
- Als ik op dat moment mijn handen in elkaar heb geslagen lijkt het net op de botten elkaar aanraken zonder dat er vel tussen zit. Het is echt een vreselijk gevoel. Het zelfde geldt voor benen die elkaar aanraken.
- Het lijkt net of er een wervelstorm in mijn hoofd plaatsvindt. Het lijkt net of ik mijn hersens echt hoor kraken.

Het helpt als iemand anders me afleidt. Dan verdwijnen na een minuut of 5 de symptomen.

Herkent iemand dit?

Alvast bedankt
Groetjes Loes

UMayDream

Re: Een druk hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:20

Daar heb ik geen ervaringen mee, maar het lijkt me absoluut niet fijn!
Ik hoop voor je dat je dit niet weer vaker gaat krijgen :(:)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:25

dat klinkt wel heel apart, ik ken het ook niet. Ik heb het ook weleens druk in mn hoofd, maar das meer omdat ik dan over dingen druk aan het nadenken ben en loop te malen, dan vergeet ik weer andere dingen, of ben er niet helemaal bij, maar daar blijft het dan gelukkig bij.
Hopelijk dat je het niet te vaak "druk" krijgt !!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:46

Herken niet alles, maar wel het gedeelte van de 'wervelstorm'. Als ik een volle drukke dag heb gehad heb ik dat ook soms als ik dan in bed lig. Dan schieten alle gebeurtenissen van die dag zo snel en in zoveel flitsen door m'n hoofd dat ik het zelf niet bij kan houden... heel irritant is dat!

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:24

Ja, ik herken dit helemaal. Ik heb het ook en mijn dochter ook. Ik had het er vroeger toen ik klein was nooit met iemand over gehad, want ik dacht dat niemand anders dat had. Wist ook niet zo goed hoe ik het moest omschrijven. Ik was er altijd wel bang voor. Ik had zo'n groen lichtje in mijn stopcontact en dat was dan zó eindeloos ver weg en zweefde raar... Het werd eigenlijk steeds minder en nu heb ik het sporadisch nog wel eens, maar dan is het heel snel weg. Ik had er niet echt meer over nagedacht. Tot mijn dochter dus ook op een dag zei dat haar hoofd zo "hard" ging. Alles snel en heel ver weg. Toen wist ik direct wat ze bedoelde.

Ik heb er meer mensen naar gevraagd en via iemand uitgevonden dat het er aan ligt dat een gedeelte van je hersenen al slaapt. Het kan ook 's morgens gebeuren. Als je nog niet zo lang uit bed bent of als je net wakker wordt.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:28

ik heb het ook gehad. Het is begonnen na mijn ongeval. Nu nog steeds maanden last van. Veel onderzoekingen gehad en conclusie was migraine-aanvallen. Ik kreeg er lichte pillen voor. En het is al veel beter alleen regelmatig rusten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:30

Klinkt als een soort paniekaanval?

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:30

Nee hoor, slaap juist. Een gedeelte van je hersenen is gewoon al in slaap gevallen. Of nog in slaap. Tenminste, zo heb ik het me laten vertellen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:33

Ik herken het deels wel ja. Dat dingen ineens heel ver weg lijken en dat het gaat zweven. Ook als ik het aanraak of ga verzitten. En als je je erop focust, wordt het nog erger. Ik heb het vooral als ik een lastig gesprek heb, bijvoorbeeld een stagegesprek of over een onderwerp wat ik niet zo goed ken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

Ik heb dit ook :j Bij mij is het migraine zonder hoofdpijn :)

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:34

Misschien zijn er wel meerdere dingen die op elkaar lijken hoor. Het lijkt me dat je niet dat je hoofd zo in slaap valt als je een spannend gesprek hebt.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:36

Dit klinkt een beetje als de aura die ik heb voordat ik migraine krijg.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:40

Wat fijn om te horen dat meerdere mensen dit herkennen. Je gaat toch een beetje aan jezelf twijfelen! Ik heb het alleen als ik al op bed lig, dus het kan inderdaad goed dat je hersenen al een beetje slapen.
Het klinkt ook logisch dat het stopt als je afgeleid wordt. Logische verklaring dat je hersens dan ´wakker´ worden.

Overigens is praten op het moment dat het gebeurd ook niet fijn. Dat klinkt niet fijn in mijn oren, ik fluister dan altijd als ik tegen iemand wil praten, en dat heeeeel langzaam omdat alles al zo snel gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:44

Ik heb dit ook enorm als ik moeilijke gesprekken heb... en dan ben ik ook even niet meer '' aanwezig'' ik reageer wel op de vragen die gesteld worden waardoor mensen het vaak niet eens doorhebben.. maar sta op een automatische piloot.. alles gaat snel en wordt zweverig tevens heb ik dan het gevoel alsof ik 'droom' ofzo.. watterig gevoel in mn hoofd! Zo vaag. en DRUKDRUK..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:36

Wat door sommigen beschreven wordt klinkt mij een beetje als depersonalisatie of derealisatie. Dat geeft dat vage rare gevoel.
Ik heb er een hele tijd last van gehad, maar gelukkig de laatste tijd niet meer. Kwam er pas achter dat het ook een naam heeft, dat ik het in 1 van mijn schoolboeken tegen kwam.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:22

zoek eens op depersonalisatie.
Deze symptomen lijken daar heel erg op. Zelf heb ik het als er iets is gebeurd wat mij heel erg in zijn greep houdt, maar niet zomaar stress. Niet makkelijk uit te leggen. Ik had het een keer een week lang, toen ik op dinsdag ging rijden op mijn leasepaard en het beest enorm begon te bokken. Ik bleef erop, maar die vrijdag had ik een wedstrijd met het dier. Ik was zo enorm bang dat hij me eraf zou bokken, en dat uitte zich toen ook met deze klachten. Het was echt een enorm beangstigend gevoel, ik had het toen voor het eerst.

Het voelde alsof ik buiten mijn lichaam stond, en ik hoorde mezelf praten zonder te beseffen dat ik het was. Ik hoorde anderen praten en verstond het pas na 10 seconden.

Het heeft toch met spanningen te maken. Hoe haal je adem op die momenten? Met je buik of met je borst. Het beste is om te gaan liggen op je rug met je handen op je buik en je adem naar beneden te 'dwingen'.

Ik ben benieuwd of dit is wat jij ook hebt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:24

Herkenbaar! Bij mij is het een hele tijd geleden.. lijk alles passief mee te maken en alles wordt precies heel klein. Ook hoofden van mensen worden klein... erg apart

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:27

Naar mijn idee is depersonalisatie of derealisatie iets anders. Bij mij voelt het niet of de wereld niet echt is of dat ik niet echt ben. Het is meer dat de signalen niet meer normaal verwerkt worden in m'n hoofd. Ik weet immers hoe het zit, maar mijn hoofd maakt er iets anders van.
Overigens schrijf ik mijn situatie altijd toe aan het feit dat ik voornamelijk met links kijk. Het kan zijn dat ik op zulke momenten meer met m'n rechteroog ga kijken, waardoor het er anders uit ziet allemaal. Is maar een mogelijkheid.