Zoveel klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Zoveel klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 10:32

Ik loop al sinds jaren met erge rugklachten.
Soms gaat het en soms gaat het gewoon niet.
Ik heb een baan waar ik de hele dag sta en dat is haast niet te doen.
Alle therapieen heb ik gehad ook onder begeleiding van het ziekenhuis.
Net heb ik de chiropracter weer afgebeld waar ik sinds juli 2011 liep.
Er zijn we scans gemaakt en rontgen en daar is een flinke scoliose op te zien en een tussenwervelschijf die versleten is (discopathie)
Deze laatste scan is in 2002/2003 ofzo gemaakt.
Verder heb ik veel last van mijn enkels, voeten en nu ook van mijn polsen.
Ik heb nu sinds bijna 3 maanden een dikke pols en heb er wel last van maar schreeuw niet van de pijn, toch klopt het natuurlijk niet.
Na een echo en rontgen ook niks wijzer geworden.
Al met al begin ik steeds meer klachten te krijgen en wordt het heel moeilijk normaal te blijven functioneren.
Ik ben gewoon aan het werk en wil me niet ziekmelden al is het soms niet te doen.
Doordat ze niet echt iets vinden kan me ook niemand verder helpen en niemand neemt me serieus.
Ook is in de loop der jaren de diagnose fibromyalgie gemaakt.
Verder heb ik veel last van dikke vingers, maar dat is ook soms wel soms niet.
Wie herkend deze symptomen of kan mij verder helpen?
Vooral die dikke pols zet me nu weer voor een raadsel, waar komt dit toch vandaan en waarom is er niks te zien op rontgen en echo?

Schuur_

Re: Zoveel klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:33

Waar ik aan denk is reuma. Het zit in de gewrichten en deze worden bij sommige mensen dik als ze ontsteken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 10:34

Schuur_ schreef:
Waar ik aan denk is reuma. Het zit in de gewrichten en deze worden bij sommige mensen dik als ze ontsteken

Ik mag het niet hopen zeg moet nog 32 jaar worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:34

Voorleggen of een mri scan mogelijk is?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 10:36

vuurneon schreef:
Voorleggen of een mri scan mogelijk is?

Die heb ik in 2002/2003 voor het laatst gehad.
Oja, als ze mij bloedprikken is mijn bezinksel altijd te hoog, maar niemand lijkt het te boeien.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:37

Ik dacht ook aan reuma. Sommige mensen hebben het al vanaf kinds af aan, maar met goede medicatie is er veel aan te doen.

Ben je al eens bij de reumatoloog geweest?

Sterkte!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 10:40

hetbommeke schreef:
Ik dacht ook aan reuma. Sommige mensen hebben het al vanaf kinds af aan, maar met goede medicatie is er veel aan te doen.

Ben je al eens bij de reumatoloog geweest?

Sterkte!

Ja ook maar die opperde toen al meteen dat ik te jong ben voor reuma, na bloed prikken vond hij wel het hoge bezinksel een reden voor een mri van mijn rug.
Hier werden in mijn rug geen ontstekingen gevonden.
Paar weken later weer bloed geprikt en toch weer het bezinksel te hoog en dat komt eigenlijk steeds naar voren.
Dit gooide hij op een verkoudheid 8)7 die ik helemaal niet had.
Daarna liep ik blij de deur uit want het was gelukkig geen reuma, maar dan komt de vraag wat is het dan wel.
Ondertussen zijn we 10 jaar verder bijna en er komen alleen maar klachten bij.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:41

Jesito, vraag om een doorverwijzing naar een andere reumatoloog. 2003 is wel al 9 jaar geleden. Het is niet gezegd dat je reuma/artritis hebt maar je klachten klinken wel als ontstekingen. Dat verklaart ook waarom je bezinksel steeds zo hoog is. Het is heel moeilijk als je je niet lekker voelt om te vechten voor jezelf, maar dat moet je nu wel gaan doen! Sterkte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:42

Tja, 2002 is lang geleden. Ik zou dat balletje zeker weer opgooien :)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:46

kan het geen fybromialgie zijn?
Heb het zelf niet dus weet niet de exacte klachten, maar hoor het vaker in mijn omgeving

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:46

Het is jammer dat je niet wat dichter bij A'dam woont, daar is het Jan van Breemen instituut. Is een reumatologisch ziekenhuis/instituut en daar zijn ze erg goed, weet ik uit ervaring.

Ik zou naar de HA gaan en om doorverwijzing vragen voor de reumatoloog. Dan maar een keer naar Amsterdam, veel van de reumatologen daar, kennen ook weer andere reumatologen in andere delen van NL waar ze naar door verwijzen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:42

enjoy86 schreef:
kan het geen fybromialgie zijn?
Heb het zelf niet dus weet niet de exacte klachten, maar hoor het vaker in mijn omgeving

Die diagnose is gesteld maar ja wat houd Fibomyalgie in.
Fibro betekend blijkbaar niet veel meer dan zoveel tenderpoints en langere tijd pijn.
Aan de hand daarvan wordt de diagnose gesteld, dan ben je nog niet veel verder.
Denk dat ik toch nog eens verder ga ermee.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:47

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 19:54

Ik ben heel moe en energieloos en vaak wat humeurig.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:38

Maar fibromyalgie is toch een soort spierreuma? althans, mijn moeder heeft dit ook, net als de scoliose en discopathie trouwens..
Ook ontstekingen in ellebogen gehad waar nu beide een stuk pees is weggehaald.
Ze is volledig afgekeurd om de problemen die jij zegt: snel moe, depressie en niet lang kunnen staan/zitten.
Ik hoop voor je dat er toch wat aan te doen is, maar ik vrees dat dit gewoon je ziekte is..
Heb zelf ook een scoliose en de pijn merk ik in mn hele lijf, doordat ik scheef ben.
Sterkte ermee :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:39

Klinkt mij heeeeeeeeeel bekend in de oren, jouw klachten heb ik dus ook. Bij mij is fibromyalgie vastgesteld.. en toen dat is vastgesteld was ik 29, dus het kan echt. Erg vervelend! Maar ik zou zeker een afspraak bij een reumatoloog gaan maken als ik jou was.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 09:01

Ik werd daar anders niet heel erg serieus mee genomen en het werd een beetje afgedaan dat het tussen mijn oren zat.
Er werd letterlijk tegen me gezegd, je moet er maar mee leren leven.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:30

Fibromyalgie is weke delen reuma, ook vermoeidheid en stemmingswisselingen horen daar bij. Fibromyalgie is een vrij nieuwe ziekte dus in mijn ogen zeker de moeite waard in jou geval om nog een keer naar een reumatoloog te gaan, in de 9 jaar tijd dat jij niet geweest bent is er meer duidelijk geworden over Fibro. De Maartenskliniek in Nijmegen is the place to be voor reuma patienten ;) Bij de meeste Fibro patienten duurt het jaren voordat het duidelijk is wat er speelt, juist vanwege de diversiteit aan klachten ;) Naar de HA gaan en er op staan dat hij je nog een keer naar een ( goede ) reumatologe stuurt!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:45

Juist, als de een je niet serieus neemt gewoon om een andere arts vragen hoor :j
Helaas is mijn huisarts er ook zo een, maar heb ik wel een hele lieve MDL arts die alles voor me regelt.
Het is wel zo, fibro is iets waar je mee moet leven ;( Je kunt altijd een nieuwe afspraak maken omdat het niet goed gaat natuurlijk, en dan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:53

Er is inderdaad weinig wat je tegen Fibro kunt beginnen maar er zijn wel kleine dingetjes die het iets makkelijker kunnen maken, daarbij zijn er trajecten in het ZH onder begeleiding van een reumatoloog, fysio, ergo therapeute, maartschappelijk werker en pschycholoog om je te helpen er een weg in te vinden. Gewoon een afspraak maken bij de HA en zeggen dat je voor een verwijsbrief komt voor een reumatologe, niet akkoord gaan met een nee en anders neem je contact op met je zorgverzekeraar en dan zet je die erachter!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:40

Klinkt mij ook aardig bekend in de oren, zelf heb ik HMS (hypermobiliteitssyndroom).
Dit valt ook onder de reumatische aandoeningen, snel last van overbelasting, vaak ontstekingen zonder aanwijsbare oorzaak.. heeft ook jaren geduurd voordat de diagnose gesteld werd. Helaas, de diagnose is er, maar qua pijnbestrijding nog steeds niets tot weinig.
Wat mij wel een eind verder heeft geholpen in de zoektocht, contact zoeken met een revalidatie arts, deze keek niet zozeer naar de aandoening, maar het ermee omgaan in het dagelijks leven en daarna bezig gaan met het bestrijden van de pijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 07:35

Rexxie, nog nooit van gehoord.
Het is ook allemaal zo raar, ik weet wat ik voel en er word ook een diagnose gesteld (fibro)
Maar uiteindelijk neemt niemand je serieus en niemand die je verder kan helpen.
Daarbij wordt naar mijn mening de diagnose fibro al gauw gegeven om soms maar gewoon het beestje een naam te geven.
Ook al zou ik nu terug gaan naar een reumatoloog waar kan die me nu mee helpen, immers de diagnose is 9 jaar geleden al gesteld.
Revalidatietherapie heb ik 4 maanden gehad onder begeleiding, ik heb toen hard getraint en gewerkt maar ook dit gaf effect.
Na het sporten was ik vaak zo enorm moe en lamgeslagen ook na al een tijd bezig te zijn, in het begin dacht ik nog dat het door mijn conditie kwam.
Op dit moment zit ik dus weer in zo'n dal en weet ik met mijn eigen lichaam soms geen weg.

Het punt is ik heb ook geen zin meer om naar een of andere arts te gaan die me niet serieus neemt.
Ik wil het oplossen nu ik nog gewoon aan het werk ben, ik heb geen zin in ziekmelden en dat hele gedoe bij zo'n arbo.
Ook heb ik even gezocht en komen bij fibro geen dingen voor als de dikke pols dus dit zou alweer wat anders moeten zijn.