Afslankmiddelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Afslankmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:03

Hallo,

ik ben druk bezig met afvallen (sportschool, anders eten en regelmatig thuis/buiten sporten.
Nou zie je vandaag de dag OVERAL reclame voor afslankpillen en dergelijke, alleen geloof ik er niet zo in. Aan de andere kant heb ik echter wel weer een stille hoop. Dus vandaar mijn vraag: Zijn er hier mensen die afslankmiddelen gebruiken? Zo ja, welke? En zijn ze homeopathisch of niet? En welke zijn een echte aanrader?

Tot op heden gebruik ik alleen nog maar vochtafdrijvende thee, maar moet de effecten hier van nog ondervinden }:0.

Joyce_

Re: Afslankmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:08

Denk dat je beter je geld kan steken in een dietiste die ervoor heeft geleerd om voedingspatronen van mensen op zo'n manier te veranderen dat het gezonder voor ze is. :) Afslankpillen zijn NIET gezond. Nooit.

Ze onttrekken meestal vocht aan je lichaam, wat natuurlijk sowieso niet goed is. Of je stopt jezelf zo vol troep dat je vanzelfsprekend geen honger meer hebt in een zak chips. Dan toch echt liever die zak chips.

Snap niet dat er mensen zijn die nog geloven in afslankpillen, repen, shakes en drankjes. Brr, is echt ontzéttend slecht voor je! Niet aan beginnen hoor, echt niet!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:08

Als je let op gezonde voeding en regelmatig sport, ben je al goed op weg.

De reden dat er nu zoveel reclame op tv is, omdat de marketeers inspelen op de goede voornemens van mensen (afvallen) en hopen dat veel mensen het toch gaan kopen.
Ik zou gewoon zo door gaan en anders kan je er altijd nog mee beginnen..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:09

Appelazijn en chroom helpen wel wat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:11

Gezonde afslankmiddelen bestaan niet.

Je moet het helaas echt zelf doen.
Net zoals ik het zelf moet doen om aan te komen.
En het is en blijft knokken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:18

Van de meeste afslankpillen gaan je darmen extra werken, dus je hebt kans op diarree. Daarmee zul je ook wel degelijk gewicht kunnen verliezen maar t is niet echt gezond en tja, je schiet er niets mee op.
Het is vooral vocht dat je zult verliezen vrees ik.

(overigens heb je ook een vetbindend afslankmiddel... De meeste mensen krijgen daar erg last van zeer vloeibaar ontlasting die niet altijd op te houden is. Ja, de vet voert ie wel mee maar buiten, maar of dat nou opweegt tegen glibber poep?? En niet kunnen ophouden?)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:27

Thanks voor de berichtjes :) Ik vermoedde al zoiets. Maar hoe zit dat dan met homeopatische middelen? Ik gebruik al vochtafdrijvende thee (ik houd erg veel vocht vast, vooral in mijn benen na wat paard-boom-gerelateerde ongelukjes ;)) Ik lees hier chroom en appelazijn (Pentax) dat valt neem ik aan wel onder homeopatisch?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:33

ik heb ooit lang geleden zo'n potje afslankpillen van de kruidvat gekocht, ik kreeg er vreselijke buikkrampen vn. echt niet te houden. dacht dat m'n blindedarm sprong ofzo!
meteen mee gestopt en binnen een dag geen klachten meer.

troep is het!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:35

Homeopatisch is iets dat jou ziek maakt, maar dan in een zulke lage dosis dat je er een boost van krijgt (niet bewezen).
Chroom valt meer in het rijtje mineralen, en appelazijn is gewoon appelazijn in een capsule omdat azijn best vies is om zo op te drinken.

Die thee trouwens.... dat maakt je lichaam lui. Op een gegeven moment gebruik je het alleen nog maar om iets op te lossen dat je zelf opgewekt hebt.
Afvallen is werken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:41

Pentax schreef:
Homeopatisch is iets dat jou ziek maakt, maar dan in een zulke lage dosis dat je er een boost van krijgt (niet bewezen).
Chroom valt meer in het rijtje mineralen, en appelazijn is gewoon appelazijn in een capsule omdat azijn best vies is om zo op te drinken.

Die thee trouwens.... dat maakt je lichaam lui. Op een gegeven moment gebruik je het alleen nog maar om iets op te lossen dat je zelf opgewekt hebt.
Afvallen is werken.

Aankomen ook! :D

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:59

Wikipedia over homeopathie:
Citaat:
De homeopathische leer wordt niet ondersteund door wetenschappelijk bewijs; het gelijksoortigheidsbeginsel is in het algemeen onjuist en extreme verdunning maakt elk middel onwerkzaam.[1] Homeopaten beroepen zich echter op de theorie dat bij het zogenaamde "potentiëren" de werking van de grondstof op het oplosmiddel zou overgaan. Homeopathie wordt daarom tot de pseudowetenschappen gerekend. Effecten als gevolg van een homeopathische behandeling worden wel aan het placebo-effect toegeschreven.

Grote onzin dus :P (Het is een piepkleindruppeltje van een stof in een grote tank met water gooien en dat nog 1000x verdunnen. En dan vervolgens roepen dat de werkzaamheid van de stof is overgegaan op het water, waardoor dat nu helende krachten heeft..)

Chroom en appelazijn zijn niet homeopatisch, maar ik weet niet of ze werken.

Een manier om af te vallen en dat te houden is je patroon zo veranderen dat je je eraan kunt houden en het gezond is. Dus kleine veranderingen langzaam doorvoeren, zodat het ook echt gewoonte wordt. Bijv week 1 besluiten om te ontbijten met bruin brood ipv wit brood.. en dan week 2 jam vervangen door iets gezonders.. etc. Zo heb je ook niet het 'ik ben vanaf nu verplicht op dieet en mag helemaal niks eten' effect, maar heb je uiteindelijk na een tijdje een geleidelijk aan een gezondere levensstijl gekregen waarbij je ook gezond eet :)

Edit: Er is een verschil tussen producten met planten/kruiden en homeopatische middelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:51

Ik dacht net als jouw TS en ben mij gaan verdiepen in die pillenbende
maar zoals ik al zeg..............bende!

als je dan toch hulpmiddelen wil gebruiken kan je over gaan op groene en witte thee
en citroenwater

maar het grootste gedeelte ligt aan je verbranding, verdiep je maar eens in spieren, want hoe meer spieren je hebt, hoe meer verbranding je hebt, ook in rust
veel mensen denken dat ze alleen maar moeten cardio'en om af te vallen maar dat is niet waar
juist krachttraining is een goede aanvulling op het vet verbranden

daarbij natuurlijk gezond eten :j
en ook niet te weinig, want dan gaat je lijf in spaarstand en ga je opslaan

succes met afvallen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:53

Je krijgt ook vochtophopingen door zwaartekracht, dus veel vocht in de benen? Benen hoger leggen.

Groene thee drink ik zelf ook veel, dat is gezond :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:56

Het beste afslankmiddel is het VDH dieet. Dit staat voor Vreet De Helft.
Van alles wat je nu op een dag eet, pak je de helft.
Werkt gegarandeerd.

Chroom tabletten werken wel wat trouwens, haalt je zin in zoetigheid weg. Dus dat kan je wel proberen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:04

Net als die chocolaatjes waar je van af zou vallen _O- _O- _O-

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:07

Bleekselderij werkt ook vochtafdrijvend.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:48

Ik moet zo werken. Ik heb zo geen zin :')
Ik wil echt nog lang niet stoppen met studeren.... :') Studeren en stage lopen vind ik geweldig. Maar werken -O- Tenzij het werken is op een vmbo/mboschool :+ _O-

Naja, opzich zie ik ook niet op tegen het werken opzich. Maar wel dat het vandaag weer 8 uur is en morgen ook weer een uur of 12. :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:55

Ik heb die bekende afslankingspil ooit voorgeschreven gekregen. Niet alli maar de zwaardere voorloper ervan.
Ging wel goed, tot ik echt depressief van werd. Plus dat ik elke week naar de dokter moest voor een gezondheidscontrole moest komen :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:56

Xyris schreef:
Maar hoe zit dat dan met homeopatische middelen? Ik gebruik al vochtafdrijvende thee (ik houd erg veel vocht vast, vooral in mijn benen na wat paard-boom-gerelateerde ongelukjes ;)) Ik lees hier chroom en appelazijn (Pentax) dat valt neem ik aan wel onder homeopatisch?

Je bedoelt niet "homeopatische middelen" maar fytotherapeutische middelen, denk ik.
Plantaardige middelen dus. Thee en appelazijn zijn geen homeopatische middelen.

Maar, zoals gezegd, afvallen doe je niet met een pilletje of poedertje ( er zijn diverse van dat soort middelen die bijzonder ongezond zijn en slecht voor je organen) maar door gebalanceerd en gezond te eten en voldoende te bewegen. Schrijf eens voor de lol een week lang op wat je eet en drinkt - alle kans dat je er dan snel achter komt dat je van bepaaalde zaken te veel of te weinig krijgt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:53

x_Rebecca schreef:
Ik moet zo werken. Ik heb zo geen zin :')
Ik wil echt nog lang niet stoppen met studeren.... :') Studeren en stage lopen vind ik geweldig. Maar werken -O- Tenzij het werken is op een vmbo/mboschool :+ _O-

Naja, opzich zie ik ook niet op tegen het werken opzich. Maar wel dat het vandaag weer 8 uur is en morgen ook weer een uur of 12. :')

Huh? :+

En dat meld je in dit topic!? :D

Dan is het wel ernstig met je gesteld! hahaha

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:20

Hahaha! Sorry! Dat was het verkeerde topic. Ik heb nogal veel aan mijn hoofd _O-