Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:thee zonder suiker en water.

(laat je ouders/vriend mee doen, dan zorgt voor een beetje competitie) vlaatjee schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk niet dat jullie het helemaal begrijpen (op git na). Ik heb juist hulp nodig in het zoeken van hulp, snappen jullie? Die schema's van Anoli (wel heel erg bedankt voor het meedenken!) dat werkt allemaal niet bij mij. Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ik ben al 5 jaar hiermee bezig.
Ik vind het jammer dat er zo weinig reacties zijn en dat weinig mensen zich hierin herkennen...
git schreef:Hoi TS
Om te beginnen, dapper dat je hier je verhaal doet. Maaltijden overslaan, of crash dieeten zullen je probleem alleen maar groter maken. Ze zorgen ervoor dat je enorme honger krijgt en je dan volpropt met alles wat verkeerd is.
Je moet jezelf niet aanpraten dat je op dieet gaat, want dan volgt waarschijnlijk de eerste vreetbui al vrij snel. Ook al het lekkers vervangen voor gezonde dingen is geen optie, die hebben immers het gevolg dat jij je op dieet voelt, met als gevolg....
Wat bij mij werkt is eten als je lichaam daar behoefte aan heeft, maar dan in net iets kleinere porties. Eet gerust zes keer per dag, maar eet geen grote hoeveelheden. Pak jij op bepaalde dagen graag een chipje, vervang de grote zak eens voor een kinder zakje. Luister erg goed naar je lichaam, geeft deze aan dat je genoeg hebt, stop dan, en neem je voor om later nog wat te nemen. Door kleinere porties, en niet dooreten als je eigenlijk al genoeg op hebt, krimpt je maag en heb je ook niet zoveel meer nodig.
Schrap de lekkere dingen niet weg, maar gewoon net wat minder.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
. Met als gevolg dat ik het ene eetprobleem ging vervangen door het andere; Ik stopte gewoon rigoreus met eten en viel in een paar tijd 45 kg af
Allemaal heel leuk en aardig, maar toen de druk van het afvallen er af was. Kreeg ik weer eetbuien (omdat mijn lichaam hartstikke ondervoed was
) .. En was er binnen no-time weer 10 kg aan. En daar ben ik nu stabiel op, maar ik vind het verschrikkelijk dat die 10 kg er weer aan zijn en dat ik niet meer in mijn oude kleren pas etc.
.
! ) raken alleen maar verder uit balans. Gezond leven, mentaal en fysiek, moet je doelstelling zijn. Niet slanker en knapper worden. Want dan raak je alleen maar gefrustreerd als het niet snel genoeg gaat. En dat is de voedingsbodem voor je ' verslaving ' (want dat is het gewoon! )
!) . En probeer je er ook gewoon echt aan te houden. Ook eten dus, als je nog geen honger hebt! Vooral dat is superbelangrijk (echt iets, waar ik me iig heel erg overheen heb moeten zetten! ) , want als je gaat wachten tot je honger hebt... Dan is dat ook een enorme trigger voor een eetbui. Als je zorgt dat je om de 2 uur iets eet, kun je als je ongezond wil gaan eten, altijd nog denken ' nog een uurtje wachten en dan neem ik gewoon mijn tussendoortje nemen' . Als je maar die regelmaat er in houdt. Schrijf des noods op, wat je allemaal gaat eten op een dag. Dat helpt ook om er op ' terug te kunnen vallen ' , want dan maak je het concreet. Het is makkelijk gezegd, en ik heb ook jaren geroepen. Dat ik niet regelmatig ' kon ' eten, of dat het niet voor mij hielp blablabla. Maar de werkelijkheid was dat ik het gewoon niet genoeg probeerde, omdat ik liever mijn maaltijden oversloeg met het idee ' dan krijg ik toch minder calorieen binnen' . En het was ook zo, dat als ik zo weinig mogelijk at... Dat ik afviel. Maar het zorgde er ook voor dat ik van het ene eetprobleem in het andere eetprobleem terecht kwam.
) . Toen ik klaar was met school (mijn diploma had) , was een heel groot gedeelte van het probleem al opgelost. Maarja. Je kan moeilijk stoppen met school, omdat je eetbuien hebt
....
Als je trek hebt in iets, probeer dan een tijd in te stellen, waarna je het mag eten. Een tijd waarvan je denkt dat je het wel kunt overbruggen. Dus als je een stukje chocola koopt, dat je nog 5 minuten wacht met het op eten. En die tijd kun je dan steeds uitbouwen. En telkens als je dan trek hebt in iets lekkers, moet je maar denken aan al die momenten waarop je het telkens ook hebt kunnen weerstaan. En waar je ook hebt kunne 'wachten' ... (beetje vaag opgeschreven, hoop dat je het snapt
) .
. En dat obsessieve eetgedrag, en de eetbuien. Zijn wel over. Als ik 's ochtends wakker word op een vrije dag is niet meer de eerste gedachte die in me op komt ' Goh, hoe kom ik vandaag de dag door zonder te vreten. Laat ik maar tot 13.00 in me nest blijven liggen, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken ' .... etc.
!