Ben ik een aansteller of is er toch meer (Torsie Scoliose)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Ben ik een aansteller of is er toch meer (Torsie Scoliose)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 10:59

Ben vanmorgen weer eens naar de dokter geweest voor rugpijn.

Heb de laatste tijd erg veel last van steken links onderin me rug, wat doortrekt naar mijn bil en been.

Soms schiet m'n rug ook opeens vast en kan ik even niks meer, of ik ga er ineens doorheen.

Maargoed de dokter zegt dus ja dat komt van je scoliose en zal je maar mee moeten leren leven, daar valt niets aan te doen.
Ikzelf heb het idee dat het iets anders is en probeer hiervoor een MRI-scan te krijgen (al zo'n 5 jaar). Maar deze krijg ik dus niet omdat ze niet verwachten er iets op te zien.

Ben ik nu echt een aansteller, of is er wellicht toch meer aan de hand??!
Laatst bijgewerkt door LittleRose op 12-01-12 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:00

Nee hoor je bent geen aansteller,maar heb je al eens iets anders geprobeerd, kraker, fysio enz.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:01

Jij kent je eigen lichaam het beste. Als jij een MRI-scan wilt, lekker daarom blijven vragen!
Rot voor je dat je zoveel pijn hebt :(:)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:04

De fysio waar ik heen ga is een fysio/manueel/kraker, als ik geweest ben voel ik me super. Maar een dag of 2 later zit alles weer vast.

Ook mensendieck therapie doet niks voor me.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:07

mijn man heeft ook een (dubbele) scoliose en had dezelfde klachten als jij beschrijft. ook de kortdurende verlichting na een bezoek aan de fysio is herkenbaar. hij traint nu al een aantal jaren zijn rug bij http://www.back-in-business.eu/ en is klachtenvrij!
inmiddels zitten ze door het hele land, dus wellicht ook bij jou in de buurt?
Laatst bijgewerkt door benangelique op 12-01-12 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:07

Er op staan dat ze je doorsturen. Iemand die ik ken (hier op bokt) Had ook steeds maar 1 of hooguit 2 dagen baat bij een fysio/kraker en uitstralingen naar bil en been. Zij heeft dus wel een fikse hernia en word er de 17e aan geopereerd. Het zou bij jou natuurlijk best door je scoliose kunnen zijn maar laten ze dat dan wel even uitsluiten dmv fotos of MRI!! Met je vuist op de tafel!!

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:08

Ik herken je probleem gedeeltelijk!
Ook ik heb iedere dag last van mijn rug, kraker/fysio vanalles geprobeert..
Foto's laten maken waar niks op te zien was..
Nou heb ik eind dec. afg. jaar een MRI scan laten maken, en daaruit kwam dat ik een hernia heb.
Dus wel degelijk iets.

Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je een afspraak krijgt met een orthopeet in het zkh, en daar wederom vragen om een mri scan.
Succes!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:09

Share schreef:
Er op staan dat ze je doorsturen. Iemand die ik ken (hier op bokt) Had ook steeds maar 1 of hooguit 2 dagen baat bij een fysio/kraker en uitstralingen naar bil en been. Zij heeft dus wel een fikse hernia en word er de 17e aan geopereerd. Het zou bij jou natuurlijk best door je scoliose kunnen zijn maar laten ze dat dan wel even uitsluiten dmv fotos of MRI!! Met je vuist op de tafel!!

Een vriendin van mij is hier laatst ook aan geopereerd, ze had ook deze klachten.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:11

Laat je niet afschepen door je h.a.!
Ik ben ook jaren afgescheept en uiteindelijk zelfs naar een andere h.a. overgestapt, die mij wel doorverwees en toen bleek dus dat er een en ander aan de hand bij mij.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:12

@ Benangelique: ik heb ook een dubbele, maar zal is kijken op de site :), bedankt!

Dat is dus ook mijn punt, mocht het niks zijn en inderdaad alleen door de scoliose komen dan weet ik dat en kan ik de rest uitsluiten.

De dokter wil me alleen doorsturen naar een neuroloog, kan ik via hem ook een MRI kunnen krijgen?

benangelique

Re: Ben ik een aansteller of is er toch meer (Torsie Scoliose)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:14

neuroloog bekijkt niet alleen de hersenen maar het gehele zenuwstelsel. gewoon door laten verwijzen dus en dan hoor je idd wel wat hij te zeggen heeft.

mijn man heeft idd ook alles laten uitsluiten voordat hij begon met behandelen.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:15

Euhm..
Die mogelijkheid moet er wel zijn, en anders kun je vragen of de neuroloog je door kan sturen naar de orthopeet

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:15

Er zijn dus al wel eens foto's van je rug gemaakt, omdat je weet dat je scoliose hebt?
En weet je dan ook hoeveel graden de hoek van je scoliose is? Want als het groot is, kun je het laten behandelen/opereren. Ik heb het ook namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:16

Ja, je kunt je gerust naar een neuroloog laten doorsturen hoor die tjecken ook de zenuwen. Via hem kan je volgens mij ook een MRI krijgen :j

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:17

Er zijn weleens foto's gemaakt ja, mijn bochten zijn rond de 30gr. dus is niet extreem veel ofzo

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:20

Deze is van aantal jaar geleden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:39

Hmmm, de huisarts zegt dus "komt door de scoliose"? Maar wat vindt de fysio ervan? Ik neem aan dat hij niet alleen maar klakkeloos je rug kraakt of los maakt maar ook zal bekijken waar de klachten precies zitten en wat daaraan gedaan kan worden. Zo niet wordt het tijd voor een andere fysio lijkt me. Of er eens specifiek naar vragen: "ik heb linksonder pijn, waardoor komt dat en wat gaan we daaraan doen".

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 11:45

Yep, ondanks dat ze de klachten niet helemaal bij scoliose vinden passen. Vorige keer zeiden ze dat ik zulke klachten van scoliose pas rond mijn 60ste kan hebben, ben nu 22 :?

Mijn fysio zegt altijd dat ik een apart geval ben, maar echte reden kan die ook niet geven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:48

Ik heb scoliose en ben nu onder behandeling van een cesar therapeut. Tot nu toe gaat dat heel goed. Voor jou lijkt het een stuk erger dan wat ik heb begrepen dat het bij mij is, maar misschien kan je eens informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:58

Qua klachten klinkt t wel heel erg als mijn laatste blessure, aan het SI-gewricht. Misschien kun je daar eens over beginnen tegen je fysio, kijken wat 'ie zegt.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:01

Door scoliose zitten je spieren ook in de knel he.
Die lopen recht uit en die bocht in je rugwervel druk daar tegen aan.