Wat moet ik nu doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:06

Hallo allemaal,

toen ik 10 was ben geopereerd aan een goedaardige tumor in mijn nek. Deze zat ingenesteld in een lyfmeklier. Dus deze hebben ze in het geheel verwijdert. Uit onderzoek bleek dat het castle man disease was ( https://castlemansresearch.com/NE/NE/pa ... arnMCD.asp ) Dit was de enigste site die ik zo snel kon vinden in het Nederlands.

Ik had het geluk dat ik de gelokaliseerde vorm had. En was toendertijd het 8ste kind op de wereld die dit had. Want normaal komt het bij volwassene voor.

Maar het probleem is. Dat ik vorig jaar weer een bultje voelde in mijn nek. Hiermee gelijk naar mijn oncoloog gegaan. Maar het kon volgens hem niet kwaad. Zolang het maar niet groeide. En het was ook niet kwaadaardig. Heb er allerlei onderzoeken gehad. Wel bleek omdat ik zwaar vermoeid was B12 te kort had. Dus hiervoor injecteer ik mijzelf. Alleen nu sinds ik keelonsteking heb gehad. Blijft deze lyfmeklier zeer doen. En is hij gegroeid. Zelfs mijn vriend kan hem nu duidelijk voelen. Als ik te wild beweeg met mijn hoofd doet mijn nek zeer. Kan geen rugzak verdragen. Omdat pijn doorstraalt naar mijn schouder.

Maar toen ik 14 was ben ik ook al heengeweest met een ander bultje. Dit bleek wel gelukkig iets anders te zijn. Maar conclusie ik word telkens naar huis gestuurd. Dus heeft het nut om nu weer heen te gaan? En weer al die onderzoeken te moeten ondergaan. En vervolgens weer horen dat er niks aan de hand is.
Heb al zoveel ziekenhuizen gezien afgelopen jaren. Dat ik er absoluut geen zin meer in heb om heen te gaan en dan weer het zelfde verhaal te moeten aanhoren.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En daarbij heb ik ook weer geen zin in een operatie. Want moet echt een week platliggen en vervolgens langzaam overal weer mee beginnen. En hierdoor ben ik bang dat ik school weer verpest. Ben vorig jaar van school gegaan zonder diploma omdat ik gepest werd en school deed er niks aan. Dus moet het dit jaar echt gaan halen.

Groetjes, [***]

piewie

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:10

michelle wat is er belangrijker.....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

Als het bultje gaat groeien en pijn gaat doen, lijkt het me niet onverstandig om naar de dokter te gaan. Beter een keer voor niks dan ...........

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:28

ik ga mee met de andere bokkers, toch maar weer eens langs je huisarts gaan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:54

Huisarts! Morgen nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:58

het is onwijs vervelend dat het weer terug komt en dat je al zo vaak naar de arsten bent gegaan, maar toch zou ik zo snel mogelijk weer naar een arts gaan!
zeker nu je er ook last van gaat krijgen..

als je nu naar de arts gaat en ze moeten opereren ben je waarschijnlijk wel voor je examens weer op de been.. en denk erom gezondheid is wel een stuk belangrijker dan de rest op dit moment..

en misschien is het toch niks , 'fijn'.
maar wat als het wel iets is...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:02

Heel wat jaren terug heb ik ook eens een flinke keelontsteking opgelopen met als gevolg opgezette lymfeklieren. Toen heeft het een tijdje geduurd, voordat de lymfeklieren weer normaal waren.

Dit zou bij jou natuurlijk ook het geval kunnen zijn, dat het even de tijd nodig heeft en vanzelf weer weg trekt... en anders kan je de doktersassistente bellen voor advies?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:11

Ik denk dat je, ondanks je weerzin, toch naar een arts moet gaan. Vooral omdat het bultje groeit en pijnlijk is. Natuurlijk zijn die onderzoeken naar maar ik heb het idee dat je je, diep van binnen, er toch wel grote zorgen over maakt. Je gezondheid is echt het allerbelangrijkste.. Heel veel succes, kracht en beterschap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:32

Bedankt voor jullie reacties :D

Huisarts word hem niet :n Ga altijd gelijk naar het UCMG zelf toe. En heb geen examens voor school. Door middel van opdrachten kan ik slagen. Dus moet alles af hebben anders slaag ik niet.

En idd diep van binnen maak ik er mij grote zorgen om. En heb laatst ook keelonsteking gehad. Maar toen waren de rest ook opgezet. En die zijn nu allemaal weer netjes geslonken. Deze was voor die tijd al dikker. Maar nu is ie nog dikker geworden. En kan ook moeilijker mijn nek bewegen.

Mams wil zelf nog even aankijken. Maar zelf twijfel ik.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:50

Gewoon gaan hoor, al was het alleen maar om de twijfels weg te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:59

Update:

Mams gaat morgen UMCG toch maar weer bellen. Omdat ie voor mijn gevoel laatste paar dagen weer groter is geworden.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:04

Straks is het wel ernstig en ben je te laat oid
Ik zou zeker wel gaan
Heel goed dat er een afspraak komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:03

Mams is vandaag terug gebelt. En kan morgen al terecht bij een kinderarts.
Aangezien mijn oncoloog deze week geen plek meer heeft. Twijfelt de kinderarts. Dan word ik doorgestuurt naar UCMG weer.

Vind het nu best spannend worden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:04

Heel veel succes morgen. Natuurlijk is het spannend. Ik hoop dat het allemaal meevalt. we zullen voor je duimen morgen.. :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:06

Succes morgen, hopelijk niets ernstigs.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:47

Succes morgen! En inderdaad slim om toch naar een oncoloog/ kinderarts te gaan...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:06

Succes morgen!

En je niet zomaar laten wegsturen als jij je er zorgen om maakt hoor :). Dan vinden ze je maar een zeur!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:11

Veel succes morgen! Je klachten kunnen in allerlei richtingen wijzen hoor. Het kan bv. ook klierkoorts zijn als ik het zo lees. Daar kan je weken tot een goed jaar last van ondervinden...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:16

Succes morgen! Ik hoop dat het niks ernstigs is.