HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_lover9

HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:06

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.
Mochten mensen mij herkennen, graag niet in het topic gaan speculeren wie ik ben ajb.

Hoe begin ik hiermee.. ik ben een jonge vrouw van begin 30, alleenstaand en heb een eigen paard. En plotseling heb je dan een zeer ernstige vorm van kanker!!!!!
Volgens mij had ik nog bijna meer kans om met oud&nieuw de 30 miljoen te winnen???
Excuus voor het lange verhaal!!

Zo’n 2,5 weken geleden kon ik van de 1 op andere dag eigenlijk niets meer eten bijna.
Mijn eetlust was totaal weg en het voelde constant alsof ik kort daarvoor super veel had gegeten. Dorst had ik ook niet meer.
Nu mag ik best wat kilo’s kwijt, dus ik maakte mij niet direct grote zorgen.
Verder heb ik hiernaast ook een chronische ziekte aan mijn darmen, waardoor ik dacht dat het daar gewoon even iets minder goed mee ging.
Als ik mij dwong om iets te eten, moest ik dat steeds bekopen door een hele nare pijn zo’n 10 seconde nadat ik een hap genomen had.
Na een (super) kleine maaltijd, verging ik een tijdje van de pijn. Dit voelde dan als vreemde krampen in mijn buik.

Gelukkig was ik die week net vrij. Af en toe rustig aan naar mijn paard en verder veel uitrusten en slapen thuis.

Ondanks dat ik vaak een bikkel ben en doorloop als ik mij ziek voel, begreep ik ook wel dat na een aantal dagen veel slapen overdag (normaal ben ik erg actief en niet lui) en mij echt steeds zieker voelen, dat er iets mis was.
Op vrijdag 30 december ben ik toen bloed gaan prikken in het ziekenhuis waar ik ook onder behandeling ben voor mijn darmen.
Oud & nieuw heb ik in mijn eentje doorgebracht en van de pijn ben ik vrij snel na 12u s nachts gaan slapen.

Deze maandag ben ik gaan werken (wat natuurlijk totaaaal niet ging).
In de middag werd ik gebeld door een arts, dat er wel wat in het bloed te zien was wat kon wijzen op iets met mijn darmen.
Dinsdag ochtend heb ik mij ziek moeten melden, na een erg beroerde nacht met veel pijn.
Daarna naar de arts, die mij niet erg serieus leek te nemen.
Toch stuurde hij mij direct door voor een echo (ik was toch ‘toevallig’ nog nuchter).
Hier was niets op te zien.
Ze wilden mij bellen over de uitslag (hadden nog wat onderzoekjes lopen). Nog steeds nam niemand mij overigens erg serieus.

Ondertussen was ik dus al 1,5 weken niet aan het eten. Begon ook al wat af te vallen en werd zwakker en zwakker.

Afgelopen vrijdag had ik een maagonderzoek. Je moet dan een dikke slang met camera doorslikken. VRE-SE-LIJK.
Daarna hoorde mijn beste vriendin (die mee was) en ik de uitslag…..
Zij is verpleegkundige en kan dus heel wat hebben, maar ook haar kon je opvegen.
99,99% zeker een kwaadaardige tumor. Het moest geopereerd en ook chemo’s etc.
We hebben heel wat afgejankt die dag. Mijn moeder heb ik aan deze vreselijke ziekte al zo’n 2 jaar geleden verloren en mijn oma is pas 5 jaar geleden overleden!!
Dit kan ik toch niet hebben?? Ik ben pas begin 30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren zou ik de definitieve uitslag horen of de tumor inderdaad kwaadaardig was.
Met 1 van mijn andere beste vriendinnen ben ik samen naar dit gesprek gegaan.
Zij is toevallig arts en ik hoopte dat zij dan rustig kon blijven.
Vreemd genoeg hebben we het beide heel kalm aangehoord en heel zakelijk vragen gesteld (waarschijnlijk omdat de arts zo’n onaardige vent was).
Eenmaal buiten waren we natuurlijk behoorlijk van ons stuk af, alhoewel ik geen ander nieuws had verwacht.
Het heet overigens slokdarm-kanker. Wat zelden tot nooit voorkomt op mijn leeftijd!!!!
Het dringt echt niet door!! Vannacht natuurlijk weer veel te kort en slecht geslapen.
Normaal ben ik zo sterk en nu voel ik mij zo klein en zwak..

Ik zal hier blijven reageren en updates blijven posten. Het kan echter wel zo zijn, dat door onderzoeken, hoe ik mij voel of wat dan ook ik eens een dag (of langer?) niet kan reageren.
Weet dan: dan is er kennelijk iets.
Het topic heb ik geopend in de hoop dat het een beetje steun geeft in deze moeilijke tijd.
Indien mensen op internet negatieve dingen lezen over deze ziekte wil ik heel graag verzoeken dit NIET te posten. Het is namelijk al heel erg moeilijk zo en kan even weinig negatiefs gebruiken.
Bedankt voor het lezen en voor je tijd…

Stephanie_86

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:09

jeetje meid weet niks te zeggen wil je alleen heel erg veel sterkte wensen de komende tijd :(:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:09

Jeetje wat vreselijk
Ik wil je echt heel veel sterkte en moed wensen :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:10

Meid wat een afschuwelijk nieuws.
Ik wens je alle kracht en sterkte toe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:10

Jeetje.....
Ik kan echt niets anders dan je onwijs veel sterkte en kracht toewensen de komende periode!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

Heel erg veel sterkte. Het lijkt me enorm moeilijk als de wereld zo onder je voeten vandaan wordt geschoffeld. :(:)

puagaus

strekte wat vreselijk, ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in deze rot tijd. !

vuurneon

Gatver...nee dat verwacht je niet..

Heel veel sterkte... Rot ziekte, bah! Sterkte met alles wat nu gaat rollen.

afwasborstel

Wat kan je leven ineens omslaan dan, heel veel sterkte de komende tijd!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Onwijs heftig. Ik weet verder ook niet veel te zeggen, behalve dat ik je heel veel sterkte en kracht wil wensen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Jeetje.. Wat verschrikkelijk... Heeet veel sterkte!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:14

Wat ontzettend naar zeg! Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd. Hou de moed erin!

nientje78

Jemig zeg...
Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor dekomende tijd :(:)

Kelszz_

Jeetje meid,
Wat verschrikkelijk dat je zo iets moet overkomen op deze leeftijd.
Sterkte wensen is een veel gebruikt woord, maar ik wens het je toch, tevens ook moed, en alle kracht om hier door heen te komen!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:15

Jeetje dat is zeker niet niks!
Ik wil je de komende tijd heel veel sterkte toewensen :(:)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:16

Heel erg bedankt.. mijn leven staat inderdaad op zijn kop.
Binnen enkele dagen moest ik regelen dat ik 5 extra dagen in de week hulp kreeg bij mijn paard (heb een fantastische verzorgster voor 2 dagen).
Gelukkig gaat deze topper die nog 'maar' 16 jaar is nu voorlopig al 4 vaste dagen voor haar rekening nemen.
Ik wist al dat ik een gouden verzorgster had, maar wat een toppertje als zeg ik het zelf!!!
Gelukkig sta ik op een kleine stal waar iedereen super lief is. De mensen van de stal zalf komen om in het werk, maar willen eventueel weleens mesten of longeren.
Toch moet er nog een oplossing komen voor wat dagen per week.. maar heb momenteel ook even gemoeg aan mijzelf eigenlijk..

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:16

Pffff wat heftig, ik wens je heel veel sterkte en kracht in je gevecht tegen deze nare ziekte.

NdV74

Helaas hoor ik het steeds vaker, kanker op jonge leeftijd.
Gewoon echt afschuwelijk.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht, dat zul je nodig hebben.

Hebben ze iets gezegd over de vooruitzichten, is deze vorm goed te behandelen?

quartel

nee......je bent pas 30.....wat erg ;(

Ook ik kan helaas niet meer doen dan je vreselijk veel sterkte wensen.
Heel fijn dat je iemand bij je had om je aan vast te houden.
Zulke mensen heb je gewoon echt nodig!!!

wat een klote tijd ga je tegemoed zeg..........

ik ga voor je duimen en leef heel erg met je mee.....

:* :*

Kelszz_

Jeetje wat fijn dat je zo'n goede verzorger hebt! Dat zijn de toppers die je nodig heb!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

Lieve TS, wat een afschuwelijk nieuws heb je gekregen. Vreselijk moeilijk om hier mee om te gaan. Omdat het nieuws nog zo vers is, weet je waarschijnlijk nog niet precies het hele behandelplan e.d. Of wel?
Zou het je helpen om met andere menden van jou leeftijd die kanker hebben of hebben gehad erover te praten? Hier op bokt zijn ook een aantal jonge mensen die met verschillende vormen van kanker te maken hebben gehad. Ik denk dat zij je het meeste steun kunnen bieden.
Heel heel veel sterkte.

Anoniem

Horse_lover9 schreef:
Heel erg bedankt.. mijn leven staat inderdaad op zijn kop.
Binnen enkele dagen moest ik regelen dat ik 5 extra dagen in de week hulp kreeg bij mijn paard (heb een fantastische verzorgster voor 2 dagen).
Gelukkig gaat deze topper die nog 'maar' 16 jaar is nu voorlopig al 4 vaste dagen voor haar rekening nemen.
Ik wist al dat ik een gouden verzorgster had, maar wat een toppertje als zeg ik het zelf!!!
Gelukkig sta ik op een kleine stal waar iedereen super lief is. De mensen van de stal zalf komen om in het werk, maar willen eventueel weleens mesten of longeren.
Toch moet er nog een oplossing komen voor wat dagen per week.. maar heb momenteel ook even gemoeg aan mijzelf eigenlijk..

Misschien kan je een indicatie geven van de regio? Wellicht zijn er bokkers die iets voor je kunnen betekenen.

iefke

Kippenvel van je verhaal. Zo oneerlijk.

Heel veel kracht en sterkte gewenst.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:18

Jeetje zeg, wat vreselijk.. heb er geen woorden voor..
Ik kan me niet voorstellen hoe jij je voelt nu.
Ik wil je veel succes en sterkte wensen.
Mocht je iemand nodig hebben om updates te versturen dan wil ik me wel beschikbaar houden.
:(:)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:19

Wow, dat is niet niks zeg.. En vooral op deze leeftijd.
Zo oneerlijk.
Heel veel sterkte komende tijd!