Bloed uit m'n keel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Bloed uit m'n keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:37

Ik heb al een tijdje dat er wat slijmerig bloed uit m'n keel komt. Niet veel, maar een klein beetje.
Vanmorgen was het toch iets anders! Er zat flink wat slijm in m'n keel wat er dan uitmoet, dus ik
schraap het zeg maar eruit (sorry niet echt smakelijk :D ) en het was echt bruin. Ik denk opgedroogd bloed.
Kwam nog meer uit en daar zat vers bloed bij. Paar keer achter elkaar flink wat slijm met bloed erbij.
Net naar de dokter geweest en het kan van maagzuur komen, het kan een maagzweer zijn en dat daar
het bloed vandaan komt, maar het kan ook van de keel zelf komen.
Heb net longfoto's laten maken (heb ik op aangedrongen dat dat zou gebeuren) waar ik morgen de uitslag van krijg
als het goed is en ik moet naar de kno arts voor een onderzoek waarbij er een slangetje in m'n neus gaat
en de holtes en stembanden worden onderzocht.
Is dit allemaal goed gaan ze een maagonderzoek doen waarbij dus een slang m'n keel in gaat (brrrrrr) en ze m'n maag
kunnen onderzoeken.
Ik heb het er niet op hoor :n , vind het doodeng. De onderzoeken bij de kno arts ben ik niet zo bang voor, maar meer
dat ze iets zullen vinden wat niet goed is.

Is er iemand van jullie die dit ook heeft gehad? De onderzoeken bedoel ik dan maar ook het bloed bij het slijm uit je keel?

Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen en dat het inderdaad met het maagzuur te maken heeft en dat het niets geks is.

050206051012

Re: Bloed uit m'n keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:49

Ga je eerst langs de KNO arts? Het slangetje bij de KNO arts is wel te overleven :j
Volgens mij krijg je een maagslang onder een roesje, of niet? Bij mij hebben ze bronchoscopie geprobeerd (slang je longen in, eerst via keel, daarna via neus, maar dat lukte niet ivm opgezette slijmvliezen) en ik heb ze uitgemaakt voor 'stelletje sadisten met sadistische praktijken', dus ik kan je niet vertellen of het te doen is :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:58

Slangetje door je keel naar je maag heb ik ook gehad, zonder roesje ofzo. Viel me heeel erg mee. Het belangrijkste is dat je zelf heel rustig blijft en goed blijft ademen, jezelf niet opfokken. Had daarna nog wel een paar uur last van gas/lucht in mijn maag. Dat gaf wat buikpijn. Verder viel het dus mee en is er bij mij niks uitgekomen (was er wel voor een andere rede)

Ik hoop dat de onderzoeken meevallen en dat de uitslagen niks schokkends bevatten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:03

Ik moet inderdaad eerst naar de kno arts. Voor dat onderzoek ben ik ook niet zo bang. Prettig lijkt het me niet, maar denk dat het wel 'fijner' is dan een slang door je keel heen :j .
Als dat allemaal goed is en daar het bloed dus niet vandaan komt, dan gaan ze een maagonderzoek doen.
Vraag denk ik wel om een roesje dan hoor als dat kan en mag. Ga al zowat over m'n nek als m'n tandenborstel iets te ver in
m'n mond gaat :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:07

IngridB schreef:
Ga al zowat over m'n nek als m'n tandenborstel iets te ver in m'n mond gaat :D

Dat was dus ook mijn probleem :D
Daarom hebben ze het via mijn neus geprobeerd (ze wilden mijn longen spoelen, lag toen in het ziekenhuis), maar ik had ook opgezette slijmvliezen (en volle holtes), dus ze kregen het niet via mijn neus naar binnen. Ben niet vaak zó boos geweest als toen :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:08

Ik vond het onderzoek ook niet echt vervelend, al kwamen ze bij mij niet verder dan mijn stembanden en hebben goed rond gekeken in de holtes. Gewoon rustig doorademen en een deuntje in je hoofd neuriën. Het viel mij erg mee :)
Neusschotje staat bij mij een beetje scheef dus door de wijdste kant was het geen centje pijn, door de nauwere kant moet even een duwtje en dat voelde minder prettig. Maar nog steeds geen horror.

Ik hoest af en toe bloed op, maar dat komt vanuit mijn neus en loopt de keel is. Dus hoest ik slijmerig bloed, maar komt gelukkig niet uit de keel.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:23

Ik heb dus regelmatig verstopte holtes, nu ook. Voel het snot gewoon zitten :D . Dus ik ben wel bang dat het niet zo makkelijk zal gaan
met dat slangetje.
Maar ben ook blij om te horen dat het eigenlijk wel meevalt het onderzoek door je neus, stelt me wel wat gerust hoor :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:26

Ik vond het alleen niet zo fijn om te horen wat hij allemaal deed; ik zit nu in je linkerbijholte en zie daar dit en dit... Net als met de tandarts heb ik zoiets; ga je gang, ik geloof het allemaal wel haha. Dan ga je namelijk bewust nadenken van; goh... Er zit nu een slang in mijn holte... Hmmm
Je voelt wel iets, maar t is verder niet echt pijnlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:27

Het slangetje bij de KNO in je neus valt goed mee :j
Ik kreeg daarna een CT scan en toen zagen ze al waar het probleem zat.
Het slangetje was niet lekker, maar was goed te doen. Ik kreeg al paniek toen ik in de wachtkamer zat; zag ze rond lopen met zo'n ding met een lampje erop en mijn vriend zei: 'welnee joh, het is je eerste keer hier, dan gaan ze alleen met je praten'. Goh... toch wel aardig dat hij me probeerde gerust te stellen terwijl hij wist dat ik anders naar huis was gegaan _O-

Ik hoop voor je dat ze daarmee het probleem kunnen vinden en dat het niet dieper zit, bijvoorbeeld in je maag of in je longen, want die onderzoeken heb ik persoonlijk dus als minder prettig ervaren.

Succes in elk geval!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:28

Door mijn neus viel mij inderdaad ook alles mee :j
Het voelde even naar toen het slangetje het bochtje nam in m'n neusholte (net alsof je iets prikkelends ruikt, dat gevoel) maar verder geen enkel probleem.

Door mijn mond zouden ze me echt plat moeten spuiten ivm kokhalzen en zo :=

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:29

Dat hoop ik dus ook, want zie het niet zitten om een maagonderzoek te laten doen :n

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:30

Lente schreef:
Door mijn neus viel mij inderdaad ook alles mee :j
Het voelde even naar toen het slangetje het bochtje nam in m'n neusholte (net alsof je iets prikkelends ruikt, dat gevoel) maar verder geen enkel probleem.

Door mijn mond zouden ze me echt plat moeten spuiten ivm kokhalzen en zo :=

Inderdaad, dat regel ik van te voren al wel als ik daar heen moet. Spuit me maar plat :=

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:57

Maagonderzoek zag ik ook heel erg tegenop, uiteindelijk viel het me echt mee. Vragen om een roesje zou ik wel doen! Ik was zo weg en weet nog dat ik ondertussen 1x 'wakker' werd.. En daarna werd ik wakker op de uitslaapkamer!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:42

Mn schoonmoeder zei gisteren dat zij ook weleeens een maagonderzoek heeft gehad en dat het heel erg was meegevallen.
Het is ook zo gedaan natuurlijk :j . Mocht het zover komen dan zal ik eens kijken of ik een roesje wil of niet :D .

De longfoto's waren in ieder geval goed *\o/* gelukkig, is weer een zorg minder :j .
Maandag naar de kno arts. Weet alleen niet of ze dat onderzoek meteen gaan doen of dat dit alleen een 'gesprek' is.
Ach ja, zie het maandag vanzelf wel :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:45

Bij mij deden ze het bij het eerste bezoek.
Even zitten, slangetje met lampje erin, hoofd naar achter en tissue in de hand :D Zo gepiept!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:46

Yep, gelijk al haha :D
Kort verhaaltje, gaat u daar maar zitten en tadaa voor je het weet heb je een slang door de neus :')

Het idee is enger dan het onderzoek zelf gelukkig!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:52

haha dat is duidelijk :=
maar ik hoop dat het ook meteen gedaan wordt hoor. Hou niet van dat wachten :D en weer terug moeten komen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 12:31

Morgen moet ik dus erheen, maar zit te twijfelen om iemand mee te nemen of niet. Alleen voor het geval dat.
Hebben jullie iemand meegenomen of gewoon in je uppie gegaan?
Denk dat ik gewoon alleen ga, is niks heftigs lijkt mij, maat je weet maar nooit hé! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:56

Ik heb altijd iemand mee :) nooit bij de arts, maar ik vind het anders zo ongezellig haha :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:24

Nou, ik heb het overleefd :D haha.
Viel me best mee dat slangetje :j . Even een raar gevoel en het leek net of er een haar in m'n keel zat toen die slang daar eenmaal was.
Maar mijn tongamandelen zijn dus ontstoken (wist niet dat ik die had := ) . Daardoor heeft het eten ook wat moeite om naar beneden te
zakken lijkt het. Net of het soms even blijft hangen in m'n keel. Dit heb ik dus al weeeeeeeken lang, dus waarschijnlijk ook al weken lang
ontstoken tong amandelen. Het was niet makkelijk om te kijken zei hij. Moest ook m'n tong helemaal naar buiten trekken zodat hij
iets kon zien. Waarschijnlijk komt het bloed dus hier vandaan. Ik had erg veel slijm in m'n keel en holtes zitten en door het schrapen van mn keel
is het waarschijnlijk gaan bloeden.
Heb nu antibiotica gehad en een neusspray voor ontstekingen (eindelijk eens een goeie :j ) en nog andere pillen die weer bij de kuur horen. Maar die laatste wil ik eigenlijk niet innemen, want als je een depressie hebt kan die erger worden en aangezien ik overspannen thuiszit en depressieve
klachten heb zit ik niet te springen om die pillen :n . Moest ze toch gaan innemen en als ik merk dat het niet goed gaat mocht ik ermee stoppen.
Ben dus wel opgelucht dat het hier dus waarschijnlijk aan ligt en dat er voorlopig geen slang in m'n keel hoeft :D .
Over 6 weken op controle en nu hopen dat de kuur snel gaat werken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:59

Nou gelukkig :D

Beterschap!