rugpijn tijdens zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

rugpijn tijdens zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:30

Hoi bokkers,

Ik ben 31 weken zwanger, en vannacht werd ik wakker door enorme rugpijn in mijn onderrug en alleen aan de rechterkant. Ik kon me niet draaien fatsoenlijk en tot mijn knie bleef de pijn aanhouden. Aangezien ik sliep viel het nog wel mee, ik ben na lang proberen uit de bed gekomen na de wc geweest en weer terug in bed gaan liggen. Nog een paar keer wakker geworden van de pijn, en vanmorgen toen de wekker ging merkte ik pas echt de pijn. Mijn vriend heeft mij op geholpen, en geholpen met aankleden. De pijn blijft, maar als ik aan de buitenkant duw voel ik niks. Alleen met bewegen, zitten en liggen. herkent iemand deze klachten en wat kan ik eraan doen ? Verloskundige is dicht vandaag en mijn huisarts had morgen pas.plek voor me. Kan ik met deze klachten wachten tot morgen ? Of beter even langs de ehbo ?

Gr. Sannert

Edit: als de kleine beweegt krijg ik ook een pijnscheut.

Saskia9

Re: rugpijn tijdens zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:44

Dat is vervelend,misschien is de kleine zo gedaald dat hij/zij tegen je ruggenzenuw zit of iets dergelijks?
Heeft de verloskundige geen spoedlijn waar je naartoe kunt bellen met deze vragen?
Als je niet op of neer kan zou ik niet langer wachten namelijk..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:50

Noodgevallen nummer had ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dadelijk is het niet veel, en ben ik daarvoor aan het bellen, ik ga zo eens zoeken naar dat nummer. Eerst even op de bank zitten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:53

Het kan zijn dat de kleine iets afknelt.
Ik ben momenteel 33 weken en heb ook last van rugpijn.
Ik hoop voor je dat de pijnen niet met regelmaat komen want anders zou je wel een weeen (rugweeen) kunnen hebben.
Moeten ze wel echt met regelmaat komen, dus om de zoveel minuten en wel een hoogte en dieptepunt hebben die eerst heel pijnlijk is langzaam weer afzakt qua pijn.
En ik heb ervaring van de vorige bevalling, rugweeen doen pijn.
En anders ga ik voor een zwangerschap-Ischias (sorry weet nie hoe je het schrijft) maar dat heb ik momenteel dus ook en kan geen kwaad.
Dat is echt een pijn die uitstraald tot je benen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:55

Ik denk wel echt dat je met deze klachten bij de HA moet zijn en niet bij de VK.
Want het klinkt wel echt als een probleem bij jou en niet zozeer bij het kindje.
Bij alles wat op rugklachten lijkt zegt mijn VK ook altijd: neem maar contact op met de HA of fysio.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:55

Isias trekt vanaf je rug via de bilspier naar beneden,denk niet dat ze isias heeft.Rug weeën zóu kunnen,maar dat trekt niet door tot aan je knie,dat zit alleen in de onder rug is ja is pijnlijk.
Ik denk,als het niet erger word, je kan wachten tot morgen.Een zwangerschap kan heel veel klachten geven.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:58

Pijn is niet met regelmaat. Alleen met bewegen van mijzelf of van de kleine. Pijn tot de knie heb ik alleen als ik lig op mijn rechterzij. ( linkerzij doet teveel pijn.) Pijnscheuten heb ik echt in mn onderrug.
Als ik voorzichtig op mijn onderbuik duw krijg ik ook een.pijnscheut.
Laatst bijgewerkt door Sannert op 10-01-12 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:00

gohya schreef:
Isias trekt vanaf je rug via de bilspier naar beneden,denk niet dat ze isias heeft.Rug weeën zóu kunnen,maar dat trekt niet door tot aan je knie,dat zit alleen in de onder rug is ja is pijnlijk.
Ik denk,als het niet erger word, je kan wachten tot morgen.Een zwangerschap kan heel veel klachten geven.

Nouja, de pijn die ze beschrijft is hetzelfde als bij mij en mijn huisarts zei toch echt zwangerschaps-ischias.
Maakt ook niet uit.
Als dat het is, is het iig niet ernstig en gaat (meestal) vanzelf weer over.
Gelukkig heb ik er nu minder last van omdat ik verlof heb en lekker niks meer doe :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:02

Klinkt als ischias.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:03

Sannert schreef:
Pijn is niet met regelmaat. Alleen met bewegen van mijzelf of van de kleine. Pijn tot de knie heb ik alleen als ik lig op mijn rechterzij. ( linkerzij doet teveel pijn.) Pijnscheuten heb ik echt in mn onderrug.

Dan zijn het iig geen rugweeen, dat scheeld.
Ik heb de pijn rechts zitten, maar de pijn tot op mijn knie heb ik dan ook bij zitten en lopen en dan vooral als ik een draaibeweging maak of buk.
Niet als ik lig.
En als je het echt niet vertrouwd, dan gewoon de HA nog een keer bellen en gewoon een beetje druk achter zetten.
Je bent wel zwanger.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:05

Nikka schreef:
Klinkt als ischias.

:j is ook het eerste wat ik dacht, voornamelijk omdat de pijn doorstraald naar het been.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:16

Dus gewoon afwachten tot morgen ? Zodra de pijn erger wordt zal ik meteen ha of vk bellen. Bedankt voor jullie reacties, ik had al eens gegoogled, maar daar stonden zoveel dingen wat het kon zijn, en niet echt specifieke symptonen.