Flauwvallen of toch wat anders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Flauwvallen of toch wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:43

Even een vraagje want het zit mij niet lekker.

M'n oom (opgegroeid als broer en zus trouwens) is vanmorgen vanuit z'n werk thuis gebracht omdat hij steeds wegviel. Het duurde lang voordat hij weer bij kwam. Dit gebeurde 4x achter elkaar.
Huisarts is door mijn moeder gebeld want wilde dat hij wel na werdt gekeken. Ha vond het beter dat hij bij hun langs zou komen. Ohh oke dat maak je al niet vaak mee, en een klein half uurtje later was hij er al.
Hart, longen, bloedsuiker alles was prima. Maar hij was nog steeds heel afwezig en kon zich veel dingen niet meer herinneren. Ook niet wat hij gezegt had toen hij thuis kwam....Ha was eerst bang dat het iets van een kleine tia of zo was......
Later op de middag is de ha weer langs geweest (was zo afgesproken). En houdt het op "algemene flauwtje". Hij is nog steeds heel duf en heeft hoofdpijn, maar iets minder afwezig dan eerder en heeft ook weer wat kleur op z'n wangen.

Maar het rare van alles is, hij heeft voor vannacht wel een wekadvies mee gekregen ondanks hij niet gevallen is of zo. En wanneer hij slecht wakker wordt en anders suf reageert moet er direct contact opgenomen worden met de hap...... In mijn ogen is de ha er dan toch niet van overtuigt dat het maar een "algemene flauwtje" is/was.
Of is dit meer uit voorzorg?

moelly

Re: Flauwvallen of toch wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:44

Eehm.. Ziekenhuis?
Was mijn eerste gedachte geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:45

Denk dat het voorzorgsmaatregel is, omdat hij toch bang was dat het misschien een tia was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 17:53

moelly schreef:
Eehm.. Ziekenhuis?
Was mijn eerste gedachte geweest.

Was ook mijn 1e gedachten hoor! En hoopte dat ze hem bij het 2e huisbezoek ook zouden doorsturen....
Bizzybijtje schreef:
Denk dat het voorzorgsmaatregel is, omdat hij toch bang was dat het misschien een tia was.
Ik hoop het!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:56

Dit klinkt toch echt als een lichte Tia,alleen een scan kan duidelijkheid brengen.
Bij een lichte Tia hoef je geen gezichts verlamming te krijgen,dan krijg je dezelfde klachten die jou oom ook heeft TS.
Zou morgen toch vragen om een scan om zekerheid te hebben.
Ik heb het een keer gezien op t.v. een man met dezelfde klachten,scan gemaakt en idd. hij had een lichte Tia.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:19

Je weet natuurlijk nooit zeker wat het kan zijn.
In eerste instantie 'vertrouw' ik dan op de kennis en ervaring van de arts, en
als ik het echt niet vertrouw geef ik het wel aan.
Misschien is het inderdaad een algemeen 'flauwtje', als het op dezelfde
dag nog nodig was zou de arts vast wel een scan hebben laten doen.
Ik snap wel je bezorgheid hoor.. is altijd wel eng die dingen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:58

Het kan ook een epileptische aanval zijn, maar dan zonder de lichamelijke kenmerken. Ik hoop dat ze snel vinden wat het is!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:28

TIA's kan je zelden/nooit op scans terug zien, dus dat heeft geen zin als de HA idd een TIA vermoedt.
Maar ik denk dat het een voorzorgsmaatregel is, better safe than sorry :)