ik krak nog eens uit elkaar .. !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

ik krak nog eens uit elkaar .. !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 23:44

oke nog een topic, omdat ik al een poosje 'last' heb dat als ik een tijdje heb gezeten dat mijn knieen, enkels en grote tenen ontzettend hard kraken. Ik voel er niks van, je hoort het alleen maar, alleen kraken mijn grote tenen al als ik ze gewoon beweeg, verder heb ik af en toe dat er ergens in mijn voet iets kraakt, of me nek of me rug.

ik heb er geen last van, maar vind het zo'n schamend moment als ik weer is kraak als een oud vrouwtje :')

volgens mijn fysio waar ik zat voor mijn borstkas / rug, die zei dat het kwam door hoe ik liep, ik zet mijn knieen onbewust 'op slot' en als het ontspant hoor je het weer goed kraken, hij zei dat het niet schadelijk was, maar ik vraag me toch af of jullie er iets van weten ?

love_urla

Re: ik krak nog eens uit elkaar .. !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:49

Ik zou het niet weten,maar ik heb der ook last van. ALs ik mn arm soms draai hoor je krak,als ik loop krak, krak,krak, ik buk krak gewoon alles kraakt aan mij:P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:51

Ik heb het omdat ik overstrekbare gewrichten heb (heb het ook met mijn vingers ect).
Orthopeet zei dat het opzich niet zo veel kwaad kon behalve dat het gewricht ervan slijt. Je moet het dus zo veel mogelijk voorkomen (en dat kan af en toe niet dat weet ik!).
Verder zei hij dat als je ouder word je gewrichten stijver worden en je er minder last van zou moeten krijgen, gedult was dus het medicijn (al wacht ik al 3 jaar tot mijn vinger stopt met uit de kom te schieten :( )

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:56

Ik ben er ook van overtuigd dat ik in elkaar geklikt ben :+ Ik kan ook zo ongeveer alles kraken, mijn rug van onder tot aan boven en m'n nek. M'n knieen, enkels, tenen, vingers, polsen, soms zelfs m'n middenhandbotjes of weet ik 't welke daar zitten :') Oh ja, en m'n liezen ook := Als ik zeg maar ga liggen, en ik trek m'n benen op en zet de onderkanten van mijn voeten tegen elkaar en duw mijn knieen richting matras, knakt het ter hoogte van m'n liezen.. M'n schouders doen trouwens ook nog mee..
Ik krijg dan ook geregeld de vraag wanneer ik uit elkaar ga vallen :')

Mijn fysio toendertijd vertelde me dat, toen nog alleen mijn vingers, ik teveel ruimte had tussen de gewrichten, waardoor er zeg maar lucht tussen komt wat dan wegknoept. Beetje het idee van dat bubbeltjesplastic. En de rest van mijn lichaam? Tja.. Ik klop gewoon niet haha :')

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:00

Ja heel vervelend, weet ook niet precies wat het is eigenlijk.. Maar wat Maggie_Eddy zegt klinkt wel logisch..
Heb het zelf ook bij mijn voeten, knieën, liezen, elleboog, polsen, rug, nek en in mijn schouders zit volgens mij gewoon alles los :+

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:06

Maggie_Eddy schreef:
Oh ja, en m'n liezen ook := Als ik zeg maar ga liggen, en ik trek m'n benen op en zet de onderkanten van mijn voeten tegen elkaar en duw mijn knieen richting matras, knakt het ter hoogte van m'n liezen..

Mag ik vragen hoe je dat hebt ontdekt? :')

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:26

Maggie_Eddy schreef:
Ik ben er ook van overtuigd dat ik in elkaar geklikt ben :+ Ik kan ook zo ongeveer alles kraken, mijn rug van onder tot aan boven en m'n nek. M'n knieen, enkels, tenen, vingers, polsen, soms zelfs m'n middenhandbotjes of weet ik 't welke daar zitten :') Oh ja, en m'n liezen ook := Als ik zeg maar ga liggen, en ik trek m'n benen op en zet de onderkanten van mijn voeten tegen elkaar en duw mijn knieen richting matras, knakt het ter hoogte van m'n liezen.. M'n schouders doen trouwens ook nog mee..
Ik krijg dan ook geregeld de vraag wanneer ik uit elkaar ga vallen :')

Mijn fysio toendertijd vertelde me dat, toen nog alleen mijn vingers, ik teveel ruimte had tussen de gewrichten, waardoor er zeg maar lucht tussen komt wat dan wegknoept. Beetje het idee van dat bubbeltjesplastic. En de rest van mijn lichaam? Tja.. Ik klop gewoon niet haha :')

jij omschrijft helemaal hoe ik.ook ben hahah :') die cragen worden mij ook gestelt ; wanneer val je uit elkaar ? hahaha

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:59

nog meer krakende bokkers ? :')

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:00

Maartentje schreef:
Maggie_Eddy schreef:
Oh ja, en m'n liezen ook := Als ik zeg maar ga liggen, en ik trek m'n benen op en zet de onderkanten van mijn voeten tegen elkaar en duw mijn knieen richting matras, knakt het ter hoogte van m'n liezen..

Mag ik vragen hoe je dat hebt ontdekt? :')

Whahahaa neeee niet zoals jij denkt :P Ik kan het niet uitstaan dat die spieren bij mij erg kort zijn, of lijken te zijn, dus leg nogal eens mijn benen zo en probeer ze dan naar het matras te duwen, stretchen dus eigenlijk :P Ik krijg bijv. ook heel snel kramp in mijn heupen als ik me verkeerd draai, of soms zelfs al als ik op m'n paard stap. Erg irritant dus :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:12

Mijn "liezen" knakken ook, alleen noem ik het liever heupen :')
Ik kwam erachter tijdens een dressuurwedstrijd met mijn merrie. Die was nogal klein en ik ben nogal lang. Als ik een travers wilde inzetten, moest ik mijn been naar achteren leggen en mijn bovenlichaam iets draaien in de richting waar ik heen moest. Op het moment dat ik dan mijn been weer terug wilde leggen, ging dat niet en schoot mijn heup op slot.
Dit gebeurde daarna keer op keer en momenteel is het zelfs zo erg dat als ik lang gezeten heb (in de auto, op een stoel met eten enz.) mijn heup op slot zit (gaat ondertussen al onbewust) en ik um alleen los kan knakken, wat met een luide krak te horen is :')

Behalve dit (mijn heupen doen echt extreem veel pijn, niet alleen met kraken, maar van vooraf het op slot schieten al) kan ik alles knakken. Vingers, polsen, armen (ik mis in mijn rechterarm een stuk bot wat mijn elleboog weerhield van het overstrekken, die schiet daarom ook vaak pijnlijk op slot), schouders, nek, rug, heupen dus, knieën, enkels en tenen...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:16

Mijn kaak, schouders, ellebogen, polsen en knieën krakken, ruggengraat ook al ik lang in dezelfde houding heb gezeten of als ik een hele lange werkdag heb gehad (schoonmaak). Mijn manueel therapeut zegt dat het niet zoveel kwaad kan zolang het geen pijn doet.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:24

Nee bij mij is het echt de binnenkant van m'n been dat knakt. Als mijn heup in de kramp schiet, of wellicht ook op slot, geen idee, doet zeer in ieder geval en gaat meestal ook niet direct weg, ook niet als ik gelijk terug draai. De rest wat kraakt en knakt aan mij doet geen pijn :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:19

Hiero kraak ook aan alle kanten, mijn enkels vooral in de ochtend en avond.
Maar ook regelmatig elleboog of knie op slot en dan moet ie eruit knakken.
Mijn rug ook heel vaak, maar dat klinkt en voelt heel anders dan andere gewrichten die knakken.
Sind kort ook mijn pols, en dan ook hard.
Tenen hebben ook altijd geknakt of geknarst. Nek laatste tijd ook.
En vingers ook.
Oftewel ben al 91 in plaats van 19 hahah

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:26

toevallig ging ik van de week bij de fisio op de tafel liggen....krak...knak/.....klik :')
Dus daar kregen we een heel gesprek over.
Schijnt dat vrouwen dat veel meer hebben dan mannen.....
Nek/schouders/ellebogen/vingers/polsen/rug/heupen/knietjes/enkels/tenen alles knakt bij mij :')
mijn man zegt altijd dat ze mij niet goed in elkaar gelijmt hebben

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:28

SuzanLarissa schreef:
Hiero kraak ook aan alle kanten, mijn enkels vooral in de ochtend en avond.
Maar ook regelmatig elleboog of knie op slot en dan moet ie eruit knakken.
Mijn rug ook heel vaak, maar dat klinkt en voelt heel anders dan andere gewrichten die knakken.
Sind kort ook mijn pols, en dan ook hard.
Tenen hebben ook altijd geknakt of geknarst. Nek laatste tijd ook.
En vingers ook.
Oftewel ben al 91 in plaats van 19 hahah

Wat grappig, ik heet Larissa :P Wie of wat heet er bij jou Larissa?

Mijn rug voelt idd ook anders dan mijn andere gewrichten, geen pijn, maar voelt haast als een opluchting :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:38

Hier ook mijn knieën!
Vooral vandaag heb ik erg veel gezeten op een hoge stoel achter een microscoop. Als ik van de stoel afstapte, moesten even mijn knieën knakken en dan zaten ze weer goed :') Anders blijf ik heel erg stijf. Maar verder voel ik er ook niet veel van. En waardoor het komt...vast wel doordat mijn benen een beetje scheef staan, denk ik?!
En tja, mijn rechter grote teen kan ik ten alle tijde knakken. Gewoon even heen en weer wiebelen en het is knak, knak, knak :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:14

Ik knak altijd mijn ellebogen omdat ze anders pijn gaan doen.Ik knak ze al jaren lang maar nu doet 1 elleboog heel erg pijn,al een week.Het zit precies op dat botje wat uitsteekt boven de elleboog.
Had al gegoogled en kwam uit op tennisarm,maar 1 ik tennis niet, 2 de spieren zelf doen geen pijn en 3 het is de linker elleboog en ik ben rechts.Dus over belasting kan het niet zijn.
Ik kan nu bijna niet meer knakken met die elleboog,heel soms nog.Rechts knakt nog volop.
Kraken doet het alleen in mijn nek,maar dat komt door artrose en artitis en hernia.

Dus mensen die knakken,ik denk dat het wel degelijk kwaad kan op den duur.
Ik denk dat je bot slijt na jaren.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:37

Mijn polsen, nek en enkels kraken ook altijd. Weet ook niet wat het is, heb wel dat ik snel last heb van m'n polsen en nek, bijvoorbeeld opdrukken kan ik niet omdat ik dan zoveel druk op mijn polsen heb dat ze pijn gaan doen, echt een zeurend gevoel. Misschien moet ik er ook een keer mee naar de dokter gaan, want ik ben nu 16. Maar ik heb dit al zo lang ik mij kan herrineren.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:31

gohya schreef:
Ik knak altijd mijn ellebogen omdat ze anders pijn gaan doen.Ik knak ze al jaren lang maar nu doet 1 elleboog heel erg pijn,al een week.Het zit precies op dat botje wat uitsteekt boven de elleboog.
Had al gegoogled en kwam uit op tennisarm,maar 1 ik tennis niet, 2 de spieren zelf doen geen pijn en 3 het is de linker elleboog en ik ben rechts.Dus over belasting kan het niet zijn.
Ik kan nu bijna niet meer knakken met die elleboog,heel soms nog.Rechts knakt nog volop.
Kraken doet het alleen in mijn nek,maar dat komt door artrose en artitis en hernia.

Dus mensen die knakken,ik denk dat het wel degelijk kwaad kan op den duur.
Ik denk dat je bot slijt na jaren.

Een tennisarm ontstaat niet zozeer door overbelasting in de zin van zwaarte (zware dingen tillen bijv.) belasting he.. Mijn vriend is ook rechtshandig, maar had ook links een tennisarm. Een tennisarm ontstaat door veelvuldige herhaalde bewegingen, die niet eens zwaar hoeven te zijn. Denk bijv. aan kassawerkzaamheden. Vaak zijn het ook bewegingen die je boven je macht uitvoert. Het heet dan wel tennis arm, maar dat heeft helemaal niks met tennis te maken, alleen met het feit dat het vaak bewegingen van achter naar voren of van links naar rechts zijn, zoals je zou tennissen dus ;) Overigens, mijn vriend knakt dus niet, hij had wel een tennisarm, hoeft er dus niks mee te maken te hebben :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:15

Oke dank je voor je uitleg,maar ik maak niet veelvuldig dezelfde bewegingen.
En heb heb vooral veel pijn op de kleine knobbel.Onderhands kan ik wel dingen oppakken maar niet bovenhands.Ook een klein beetje knijpen kan niet,doet erg pijn.
Is dat bij je vriend ook zo geweest?
Ik vind via Google erg weinig.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:30

Ja was bij mijn vriend inderdaad ook. Die had er al pijn aan als ie gewoon op bed lag en z'n arm niet bewoog. Hij had de pijnplek ook op de kleine uitstekende botjes, maar dan ook nog eens aan allebei de kanten van de elleboog. Bovenhands deed hem ook zeer. Dat je niet veelvuldig dezelfde bewegingen maakt is dan eigenlijk weer niet helemaal te rijmen met het ontstaan van een tennisarm, dat is dus wel raar, maar de rest klinkt allemaal hetzelfde. Overigens zijn het niet je spieren, maar de aanhechting van je spieren aan je elleboogbotjes zeg maar die dan geirriteerd zijn. Mijn vriend heeft toen een elastische brace gekocht als tegendruk en ondersteuning en moest geregeld zijn arm een half uur af laten hangen, zoals je je arm houdt met wandelen bijvoorbeeld. Dat was om te ontlasten. Dus misschien kun je dat alvast proberen tussendoor tot je meer duidelijkheid hebt wat het is?

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:41

Ook ik knak alles.. Eigenlijk zolang ik het me kan herinneren.
Toen ik kleiner was werd wel tegen mij gezegd "daar krijg je reuma van". Maar volgens de fysio is daar niets van waar..
Momenteel word het erger bij mijn knieën, en het 'vervelende' is dat ik tussen mijn schouderbladen slecht zelf kan kraken. Hierdoor zijn deze meer pijnlijk.
Gemiddeld eens per jaar 'blijf ik vastzitten' dat is wel een beetje jammer, dat is namelijk eigenlijk altijd in mijn nek en dan heb ik een paar dagen (meestal 2 of 3) dat ik vast blijf zitten en mijn hoofd niet recht boven mijn lichaam kan krijgen omdat het pijn doet.. Dus als iemand daar nog tips voor heeft ;-)

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:51

Echt alles krakt en knakt aan me. Altijd al, maar nergens last van.
M'n enkels sowieso bijna altijd ookal loop ik, dit komt ook omdat ik op mn tenen loop haha :+
En als je dan je arm iets opzij doet, knak. Je buigt, knak knak. En zo gaat het maar door, bij alles wat ik doe kraakt er wel wat aan me.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:56

Mijn vriend noemt mij rare knakker. Dat zegt genoeg lijkt mij :+

Echt alles knakt aan mij. Zelfs mijn neus :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:00

Ik kraak ook aan alle kanten! Maar hetgeen wat ik het vervelendste vind, zijn toch wel mijn knieën. Die kraken soms zo hard, dat iedereen omkijkt om te zien wat er aan de hand is! Ik krijg dan ook vaak een vervelend gevoel in mijn gewrichten en pas als ze geknakt zijn is dat weer over.

Tevens is ook veel geknak te horen vanuit mijn grote tenen, echt serieus. Als ik op sokken loop, en soms zelfs hoor je het door mijn schoenen, dan knak ik bij iedere stap die ik maak.