gohya schreef:Ik knak altijd mijn ellebogen omdat ze anders pijn gaan doen.Ik knak ze al jaren lang maar nu doet 1 elleboog heel erg pijn,al een week.Het zit precies op dat botje wat uitsteekt boven de elleboog.
Had al gegoogled en kwam uit op tennisarm,maar 1 ik tennis niet, 2 de spieren zelf doen geen pijn en 3 het is de linker elleboog en ik ben rechts.Dus over belasting kan het niet zijn.
Ik kan nu bijna niet meer knakken met die elleboog,heel soms nog.Rechts knakt nog volop.
Kraken doet het alleen in mijn nek,maar dat komt door artrose en artitis en hernia.
Dus mensen die knakken,ik denk dat het wel degelijk kwaad kan op den duur.
Ik denk dat je bot slijt na jaren.
Een tennisarm ontstaat niet zozeer door overbelasting in de zin van zwaarte (zware dingen tillen bijv.) belasting he.. Mijn vriend is ook rechtshandig, maar had ook links een tennisarm. Een tennisarm ontstaat door veelvuldige herhaalde bewegingen, die niet eens zwaar hoeven te zijn. Denk bijv. aan kassawerkzaamheden. Vaak zijn het ook bewegingen die je boven je macht uitvoert. Het heet dan wel tennis arm, maar dat heeft helemaal niks met tennis te maken, alleen met het feit dat het vaak bewegingen van achter naar voren of van links naar rechts zijn, zoals je zou tennissen dus
Overigens, mijn vriend knakt dus niet, hij had wel een tennisarm, hoeft er dus niks mee te maken te hebben