Rare Nekpijn/hoofdpijn na val, wat is slim?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Rare Nekpijn/hoofdpijn na val, wat is slim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:15

Voorop gesteld, ik ben al naar de huisarts geweest! Maar ik twijfel welke stappen nu te ondernemen, huisarts zei dat het om 'wat spierpijn' ging.

Ben vorige week zondag van paardje gevallen, niet hard gevallen dus dat maak het ook al zo raar, wist niet eens dat ik op mijn hoofd oid was gevallen (werd in de modder neergezet :+ ).
Ik had nergens last van, tot de nacht na de val, toen kreeg ik last van mijn nek. Niet heel ernstig qua pijn, maar viel me op dat ik naar 1 kant (rechts) mijn hoofd niet zo ver meer kan bewegen. (best overdreven verschil ook met links).

Na 2 dagen was de spierpijn dan weg, maar nu krijg ik steeds vrij lange aanvallen van doffe (maar flinke) pijn met hoofdpijn en duizeligheid. Ook kraakt mijn nek aan alle kanten, ook iets dat nieuw is.

Dus wat doe ik nu? afwachten? Terug naar de huisarts? Fysio? homeopaat? Ik heb werkelijk geen idee welke dokter wat doet :=

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:28

Huisarts, die kan je altijd nog doorsturen naar iemand anders :)
Fysio doet vaak alleen het behandelen nadat er bekent is wat er aan de hand is, homeopaat vind ik persoonlijk onzin. Voor het ziekenhuis moet je vaak ook eerst langs de huisarts geweest zijn..

Het kan zijn dat er een spiertje klem zit, of dat je nek een beetje vastzit/stijf is aan een kant, of dat er iets met je kraakbeen is, of wat dan ook, het kan heel veel zijn. Gewoon even naar de huisarts, die weet dan wel naar wie ie je moet doorsturen, dus zelfs als hij zelf niet precies kan vertellen wat er is heb je er wat aan :)

Nick1963

Re: Rare Nekpijn/hoofdpijn na val, wat is slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:34

Wervels laten controleren zou zelf naar osteopathe door laten verwijzen

dietmdb

Re: Rare Nekpijn/hoofdpijn na val, wat is slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:37

Ik had precies hetzelfde, maar ik was gevallen met gym. Ik viel op mijn nek, en had daar ook zeker anderhalve week nog last van. Ik zou eigenlijk als het zo blijft nog even naar de dokter gaan, als je te lang wacht kunnen er meerdere dingen beschadigen. Beterschap ! :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:39

ceesje schreef:
Wervels laten controleren zou zelf naar osteopathe door laten verwijzen

Ik ga hier in mee!