Vage misselijkheid, vage hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Vage misselijkheid, vage hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:37

Al een tijdje kamp ik met hoofdpijn, en ik dacht dat het misschien aan mijn ogen lag.
Daarom ga ik zowieso deze week naar de opticien.
Maar ik kamp ook al een tijdje met vage misselijkheid, mijn eten smaakt niet echt en mijn sigaretjes, die ik echt heel lekker vind, smaken me ook niet meer....
Het is allemaal niet heftig genoeg om naar de huisarts te gaan, maar echt prettig is het ook niet.

Eerste gedachte: zwanger.
Maar ik slik de pil en ik ben niet standaard 's ochtends misselijk.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Kaatje64

Re: Vage misselijkheid, vage hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:39

Misschien een beetje grieperig?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:47

Ben pas goed ziek geweest, dus geloof niet dat het dat is.(al zou ik een gat in de lucht springen als het dat wel is!)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:17

Misschien toch even testen, er is altijd ook met pil een kans dat je zwanger wordt.
De en zwangerschap is de ander niet dus misschien heb je gewoon geen last van ochtendmisselijkheid.
Opticien is verder ook wel een goeie optie al had ik altijd wel een specifiek soort hoofdpijn van mijn slechte ogen een beetje stekend vlak achter mijn ogen.
En als je net ziek bent geweest kan het altijd een beetje nasleep zijn ervan.

Misschien een goed moment om te stoppen met roken als ze je toch niet smaken?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 00:16

Ik dacht ook aan een nasleep, maar het is al 4 weken geleden en enkele dagen nadat ik ziek was geweest voelde ik me echt prima.
Maar goed, inderdaad even een test halen, en de opticien vereren met een bezoekje :)
De hoofdpijn is voonamelijk boven m'n wenkbrauwen, soms aan 1 kant en soms beide kanten.
Maar ik merk dat ik minder goed kan lezen, en dat ik vaker zit te knijpen met m'n ogen.
Ik dacht dat er misschien iemand was die hetzelfde heeft/heeft gehad dus vandaar dit topic.
Had het net nog met iemand over, en die zei dat je ook misselijk kunt worden als je slecht ziet(gaf als voobeeld een bril op doen die niet op jouw sterkte is)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:18

Je kunt inderdaad misselijk worden als je slecht ziet. Tevens kan misselijkheid ook samen gaan met je hoofdpijn. Het hoeft dus niet te betekenen dat je zwanger bent.

ik zou 2 testen doen :P Een zwangerschapstest en een oogmeting ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:21

Liesje89 schreef:
Je kunt inderdaad misselijk worden als je slecht ziet. Tevens kan misselijkheid ook samen gaan met je hoofdpijn. Het hoeft dus niet te betekenen dat je zwanger bent.

ik zou 2 testen doen :P Een zwangerschapstest en een oogmeting ;)

Dat lijkt mij ook het verstandigste.
Zo ik jou anamnese lees, lijkt het mij iets met je ogen te zijn.
En daarbij even naar de kruidvat een zwangerschapstestje halen(2stuks voor 4euro geloof ik, goedkoopste versie, en doet hetzelfde, en is even betrouwbaar als de dure versie)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:39

Ik ben al een heel stuk gerustgesteld!
Dank jullie.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:25

Misschien niet genoeg gegeten? Ik heb het ook wel eens als ik te laat of weinig eet, hoofdpijn, soort van misselijk..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:38

Ik ben, godzijdank, niet zwanger.
Ben vandaag ook niet misselijk geweest, en geen hoofdpijn, heel apart.
Deze week zowieso nog wel een bezoek aan de opticien.
Te weinig eten, daar kan ik ook misselijk van worden maar meestal krijg ik dan enorme maagpijn en het gevoel dat ik flauw ga vallen.
En ik eet tegenwoordig vrij regelmatig, maar is idd wel iets om in de gaten te houden.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:38

Zou het misschien migraine kunnen zijn? Het kan verklaren waarom je minder goed kunt lezen, omdat je gezichtsveld bij zo'n aanval vaak verstoord raakt door lichtflitsen of iets dergelijks (of is dat slechtere zicht altijd en niet slechts tijdelijk?) en meestal ben ik op zo'n moment ook spuugmisselijk van de pijn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:56

De misselijkheid en de hoofdpijn zijn soms wel tegelijkertijd, maar soms ook niet.
De hoofdpijn is ook niet dusdanig heftig dat ik het migraine kan noemen, meer een zeurende druk zeg maar.
En volgens mij word je door migraine echt gevloerd?
Lichtflitsen zie ik weleens, maar dat heeft weer te maken met bloedarmoede(bukken onder de warme douche heeft dat effect bijvoorbeeld)
Het slechtere zicht is voornamelijk 's avonds, of als het schemerig is.
Misselijk ben ik al 2 dagen niet meer, gelukkig!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:03

Ik heb de eerste keren dat ik een migraineaanval had vrijwel geen hoofdpijn gehad. Wel een zwaar, drukkend gevoel in mijn hoofd, maar de zichtbelemmering die er aan vooraf gingen vond ik storender. Later werd de hoofdpijn pas erger, maar na een paracetamol en een uur plat kan ik er meestal wel weer tegenaan. Hoeft dus niet heel ernstig te zijn. ;) Al denk ik dan inderdaad niet dat het bij jou aan migraine ligt. Vervelend is het wel.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 14:34

Ik heb een bril op laten meten, -0,25 en -0,50.Niet erg veel dus, en twijfelgeval voor wel of geen bril.
Vervolgens heb ik een bloedtest laten doen, m'n bloed was volledig in orde.
dit verbaasd me enorm, want ik dacht echt aan bloedarmoede, nadat ik van de ik-ben-toch-niet-zwanger-schrik was bekomen.
De vermoeidheid, misselijkheid, dooie handen, trillen etc moet toch ergens vandaan komen?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:35

Niemand een idee verder?
Ik ga morgen weer bellen naar de HA voor meer onderzoek, en eigenwijs als ik ben heb ik ook maar gegoogled op de symptomen.
ME/CVS komt dan het meest in de buurt....
Eigenlijk alle symptomen behalve dyslexie.

Als ik verder terug denk, ben ik altijd moe.
Als ik een paard gereden heb, heb ik 3 dagen zodanig spierpijn dat ik amper mijn bed uit kan komen, daarna word het minder.
Halverwege de week lig ik al om 6u 's avonds te slapen, omdat ik gewoon op ben.
Als ik een dag druk bezig ben geweest, vallen mijn ogen bijna dicht als ik in de auto zit.
Ik heb altijd last van mijn maag/darmen.
Soms moet ik even gaan zitten omdat ik het gevoel heb flauw te gaan vallen.
Dat gevoel gaat niet weg als ik eet, evenals de misselijkheid.

Vroeger werd ik altijd als "lui" bestempeld, maar mijn hoofd wil zoveel en mijn lijf werkt niet mee.
Heel frustrerend!!
Nou ja, morgen maar weer bellen, even kijken of ik een abbonement kan regelen :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:24

Ik heb ook al jaren het idee dat ik dat heb. Altijd moe en als ik me een dag flink inspan heb ik 's avonds koorts en de dag erna spierpijn. Vaak moet ik in de middag even gaan slapen om het vol te kunnen houden. Het zou goed kunnen hoor dat je ME/CVS hebt. Alleen veel huisartsen willen er niet aan lijkt het wel. Heel vervelend.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:25

Jouw huisarts heeft het dus niet vast gesteld bij jou?
Ben je wel met je klachten langs geweest?
Ik heb a.s woensdag weer een afspraak, ben benieuwd.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:34

Het kan ook zijn dat je jezelf voorbij gelopen bent de laatste tijd. Oververmoeidheid dus. Daar kan je een hoop rare (onverklaarbare) klachten van krijgen. Ben je ook getest op je schildklier? En is er alleen je HB gehalte getest of ook je Ferritine?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:53

Schildklier is ook getest.Ferritine???
Ik heb de laatste tijd niet meer gedaan dan anders, wel veel stress gehad maar dat is al wat langer geleden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:48

Drink je genoeg? Zeker een liter tot anderhalf water per dag?
Van te weinig drinken kun je ook hoofdpijn krijgen :)
Te weinig eten had iemand al gezegd, ook daar kun je hoofdpijn van krijgen & misselijkheid.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:55

sterkte bij de huisarts!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:37

Dat sigaretjes je niet smaken is alleen maar een voordeel ;) Misschien een mooie kans om te stoppen.

Gezien je misselijkheid vraag ik me af of het wel iets met je ogen te maken heeft. Ik denk eerder aan iets met de maag. Maagzuur wat terug omhoog komt misschien? Dat voel je zelf niet altijd, maar je kunt er wel vaag misselijk van zijn. Alleen verklaard dat dan weer niet de hoofdpijn.
Succes bij de huisarts.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:33

ferritine is zegmaar de maat voor hoeveelheid ijzer in je beenmerg, en in je beenmerg worden rode bloedcellen aangemaakt, wordt ijzer ingebouwd in de vorm van hemoglobine wat weer zuurstof vervoerd. Ik had een extreem laag ferritine gehalte en was extreem vermoeid. Niet zo gek want mijn lichaam kon minder zuurstof vervoeren. Een laag ferritinegehalte is een stap erger dan bloedarmoede waarbij alleen je hb verlaagt is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:30

zijn je vitamine gehaltes ook getest? Meestal doen ze dat niet standaard omdat die testen best duur zijn, maar kijk eens naar je B en D vitamines....

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:16

ik heb dezelfde symptomen gehad en resultaat was migraine.