Ja, de term chronisch mag ik denk ik wel gebruiken, na bijna 2 jaar onafgebroken verkouden te zijn geweest.
Al ruim twee jaar loop ik met een vreselijke snotkop rond. Mijn neus is al tijden niet meer open geweest, en mijn keel zit altijd vol met slijm. Ik ben een beetje uit de oplossingen. Heb intussen alle pilletjes van de drogist wel geprobeerd en op advies van de dokter verschillende allergietesten laten doen en meerdere neussprays geprobeerd. Zonder resultaat. Daarnaast ben ik op ontstekingen getest, maar ook daar kwam niets uit. Verder ook geen vitamine tekorten of whatsoever.
Ik word er langzaamaan gek van, maar ik weet écht niet meer wat ik moet doen... Iemand? Ik ben je eeuwig dankbaar!
Heb je van de huisarts Fluticason gekregen? Ik heb ook jou klachten gehad, en met Fluticason houdt ik alles netjes onder controle. Als ik voel dat het weer fout gaat, spray ik een paar dagen 2x per dag, en dan ben ik er weer vanaf.
Nee, nog nooit bij een KNO-arts geweest. De huisarts heeft wel gezegd dat ik mogelijk te krappe buizen heb (ik ben even het juiste woord kwijt, sorry), en dat, als dat het geval was, er een operatie aan te pas zou moeten komen. Ben alleen na die keer niet meer bij de huisarts geweest (ik voel me eerlijk gezegd nogal knullig als ik daar kom met mijn 'verkoudheidje', terwijl er ook mensen zijn die 'echte' ziektes hebben, als je begrijpt wat ik bedoel), dus een verwijzing is er ook nog niet van gekomen. Daarnaast ben ik een tijdje geleden verhuisd, dus een bezoekje aan mijn oude huisarts zit er sowieso niet in.
Fluticason heb ik gehad, en dat hielp bij mij dus totaal niet. Geen enkele neusspray, so far. Ik heb ook altijd het idee dat mijn verkoudheid vanuit mijn keel komt, maar daar was volgens de huisarts niets te zien...
Doorverwijzing zal ik vragen zodra ik weer in de buurt van mijn huisarts (Heb hier in Utrecht nog geen huisarts, en ga binnenkort weer een keer naar huis.)
Ben wel getest op allergieën voor onder andere dieren en huisstofmijt, maar nog niet op melk. Dat zou ik nog kunnen laten doen, al dacht ik eigenlijk dat er bij een melkallergie andere symptomen waren? Zou anders gewoon eens twee weken melkvrij kunnen eten, alhoewel dat voor mij als vegetariër wel lastig wordt...
marleen_usar
Geplaatst: 06-01-12 22:16
Melk zorgd voor veel slijm,maar het kan ook een ander voedingmiddel zijn waar je op reageerd.
Ankie2011
Geplaatst: 06-01-12 23:19
Een vriendinnetje van mij is na een half jaar verkoudheid bij de KNO-arts gekomen. Die heeft foto's laten maken, waarop bleek dat het slijm al ver haar hoofd was binnengedrongen. Ze is uiteindelijk geopereerd en heeft buisjes gekregen. Als ik jou was zou ik deze week teruggaan naar de huisarts (een verkoudheid van 2 jaar is echt niet normaal) en vragen om een verwijzing naar de KNO-arts. Ik denk dat die dat best snel zal geven. Hiermee doorlopen is echt niet slim hoor. Niet zelf gaan dokteren, maar gewoon naar een KNO-arts gaan. En je hoeft niet te schamen om met deze klachten naar de huisarts te gaan, daar is die beste man of vrouw immers voor.