stekende pijn in nek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

stekende pijn in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:47

sinds een paar maanden heb ik erge last van mijn nek.
bij mn werfels voelt het net alsof er een scherp iets van binnenuit er in prikt. ook als ik er over wrijf voelt het alsof er iets snijd..

merk het vooral na inspanningen ( paardrijden, traplopen, maar ook als ik een tas draag)

iemand die dit ook heeft??

Tieneke

Re: stekende pijn in nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:51

Ik heb dit ook, heel af en toe, alsof er een naald van binnenuit naar buiten wil of zo, heel scherp. Ook geen idee hoe het komt. Soms komt het gewoon op als ik in de zetel zit of zo.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:00

Waarschijnlijk zit het gewoon vast in je nek, ga eens naar de dokter om het te laten beoordelen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:48

Ja heel herkenbaar, dat heb ik als ik te lang achter de pc heb gezeten, je zet je dan namelijk zo vast dat je spier steken krijgt.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:58

ik heb er eigenlijk altijd last van. het ene moment erger dat het andere moment. erg lastig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:02

Kan zijn dat je een nek wervel niet goed hebt staan of een spier hebt beschadigd daardoor heb ik het heb spieren gescheurd gehad.
Ik zou het wel door geven aan een HA die kan je door verwijzen naar de juiste behandelaar :j

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:04

ik ga liever niet meer naar een dokter..
altijd als ik heen ga is het 'ooh niks aan de hand, gaat vanzelf wel weer over. of ff antibiotica kuurtje en klaaar.
zou dit niet ook vanzelf over gaan denk i kdan..

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:05

ik heb het ook, de gevolgen van een auto ongeluk in 2010 heb het ook ooit als ik gewoon op bed lig dan kan ik niet slapen van de pijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:06

stresss?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:10

het enige wat ik qua ongelukken kan bedenken, 2009 over de kop geslagen met paard, en vorig jaar er knoeter hard van afgevlogen. maar toen had ik meer last van mn been.
in 2009 wel dubbele breuk in sleutelbeen.. kan dat er iets mee te maken hebben?

stress denk ik niet. ben niet echt zo'n stresskip :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:22

Ik ben een echte stresskip, maar dat ben ik altijd al geweest en dit heb ik ook pas sinds een paar maanden. Wel tweemaal een auto-ongeval gehad afgelopen 2011... (nee, ik was niet de bestuurder :+ )

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:09

lovemario schreef:
het enige wat ik qua ongelukken kan bedenken, 2009 over de kop geslagen met paard, en vorig jaar er knoeter hard van afgevlogen. maar toen had ik meer last van mn been.
in 2009 wel dubbele breuk in sleutelbeen.. kan dat er iets mee te maken hebben?

stress denk ik niet. ben niet echt zo'n stresskip :P

Dat kan er zeer zeker mee te maken hebben, is zelfs waarschijnlijk denk ik (maar ik ben geen dokter!)
Ik heb ooit mijn stuitje gekneusd bij een val van een paard en jaren later ging ik met hoofd en nekklachten naar de chiropractor..Wat bleek? Mijn stuitje was nooit meer volledig recht gaan staan en die scheefheid onderin, trok door mijn hele lichaam heen door naar boven, waardoor al mijn nekwervels scheef stonden en ik dus hoofd en nekpijn kreeg
Eigenlijk is dit heel logisch, want je rug is een geheel. Als er ergens wat verkeerd zit, heeft dat invloed op alle andere wervels waar die mee verbonden is

Ik zou dus toch maar eens langs de HA gaan of misschien direct naar een chiropractor/manueel therapeut/ostheopaat als je daar meer vertrouwen in hebt