Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en het laten helen.
kleinvosje schreef:Mee eens met kYliieJ, maar alleen als het buitenkatten zijn. Als ze altijd binnen zitten heeft het geen toegevoegde waarde. Hou je hand even in de gaten, als het morgen nog steeds rg rood en pijnlijk is, toch even laten checken. Voor nu alleen goed schoonmaken met betadine en dan aan de lucht laten drogen, dus niets erop doen.
love_western schreef:Word zo vaak gekrabt door mijn kat. Wist niet dat het gevaarlijk kon zijn

tribeworld schreef:ben wel eens eerder gekrapt maar niet zo het is helemaal dik en rood en me hele hand zit vol met krabben.
en het feit dat ik niet thuis was heb ik het niet meteen kunnen schoonmaken heb er een doekje overheen gehaald en wat water erover en meer niet.
Duhelo schreef:als het een gewone krab is: waar maak je je zorgen over?
gewoon wat ontsmettingsalcohol over gooien en het is gedaan ermee, zolang je je tetanus hebt en niet zwanger bent kan dat allemaal geen kwaad.
Rianneke schreef:Duhelo schreef:als het een gewone krab is: waar maak je je zorgen over?
gewoon wat ontsmettingsalcohol over gooien en het is gedaan ermee, zolang je je tetanus hebt en niet zwanger bent kan dat allemaal geen kwaad.
Maar ik zou het wel onthouden vooral als je lympfeklieren op gaan zwellen...
Verder is als je een tetanus injectie hebt gehad schoonmaken voldoende. Waarschijnlijk is het ook al schoongebloed...
Ik heb toen ik een jaar of 7/8 was kattekrabziekte gehad (ja dat bestaat echt!!!) en dat was niet echt een pretje... Mijn lympfeklieren waren echt mega groot en pijnlijk en na tig ziekenhuisbezoeken wisten ze eindelijk wat ik had

Duhelo schreef:dan zou de kat zelf ook al moeten besmet zijn.
lijkt me een hele kleine kans, maar wel handig om te weten!
Nooit meer wat aan overgehouden. Het is in het begin even wat minder prettig, maar als je het schoonmaakt/schoonhoud is de kans dat je er iets geks mee krijgt klein! 
Denk ook dat je er verder weinig aan hoeft te doen.. hopen dat het snel over gaat! Mijn kat Ted had me vanmorgen ook een kras bezorgd in mijn nek, mijn collega´s vroegen of ik een wilde nacht had gehad