doodmoe.. maar niet kunnen slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

doodmoe.. maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:58

hallo!

ik zal bij het begin beginnen. 3 jaar geleden kreeg ik erge steken in al mijn gewrichten (knieeen, polsen, vingers, voeten etc) zo erg dat als ik een steek had, ik geen gevoel meer had en dus alles liet vallen/stopte met lopen enz.
Hiervoor de nodige onderzoeken gehad, nooit wat uitgekomen. Daarna werd ik heeel duizelig (kon niet meer fietsen of ik viel flauw) en was heel moe, maar in die tijd had ik ook al last van slapeloze nachten, heel moe zijn maar niet kunnen slapen, ik had gewoon te veel energie (terwijl ik elke dag 24 km fietste, en daarnaast nog paardreed en op hoog niveau volleybalde). Weer naar de dokter geweest en ze schoven het af op een virus het zou vanzelf weer overgaan, naar een half jaar was de duizeligheid ook daadwerkelijk over, maar de moeheid en de slapeloze nachten bleven.

Sinds de zomervakantie heb ik hele erge rugpijn, zo erg dat ik niet langer dan 1 maximaal 2 uur kan zitten en dan gewoon daarna helemaal kapot ben, en op bed ga liggen. Zo ga ik dus maximaal 2 uur per dag naar school en doe dan de rest van de dag niks anders als op bed liggen, en soms een rondje lopen met de honden. Ik ben gestopt met sporten omdat ik dat niet meer kan in verband met mijn rug. In deze tijd sliep ik wel goed, en had af en toe nog een slapeloze nacht, maar het viel mee.

3 weken geleden ben ik erg ziek geweest met opgezwollen klieren/wang en keelpijn/hoofdpijn/misselijk noem maar op. Ik had anderhalve week lang 39/40 graden koorts. Weer naar de dokter, pfeiffer fijn kon er nog wel bij.

Nu heb ik sinds een week weer erge last van slapeloze nachten. Ik heb gewoon te veel energie, moet bewegen en vooral omdat ik veel op mijn bed lig, rust ik veel en heb dus minder slaap. Best raar eigenlijk je hebt pfeiffer maar kan niet slapen, maar helaas is het echt zo. Ik heb gewoon te veel energie.

Hoe raak ik mijn energie kwijt? En hoe zorg ik ervoor dat ik weer kan gaan slapen? Mijn hele ritme is veranderd door dit alles.

bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, en ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.

groetjes, chantal
Weer naar de dokter pfeiffer

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:15

Hoi, inwendige onrust hoort bij Pfeiffer. Ook de slapeloze nachten horen daar bij. Geef toe aan het feit dat je lijf rust moet hebben op het moment dat het er om vraagt. Soms wil valeriaan helpen tegen de onrust.
Laat ook eens goed naar vitamine tekorten in je bloedwaarden kijken. Ms ligt daar wel een oorzaak van andere klachten.

Happyhealthy

Re: doodmoe.. maar niet kunnen slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 09:56

dank je wel voor je reactie!
ik wist niet dat dat bij pfeiffer hoorde?
ik heb vooral als ik ga slapen last van onrustige benen die de hele tijd willen bewegen. Ook heb ik in de rest van mijn lichaam veel te veel energie wat ik niet kwijt kan, omdat ik door mijn rug niet kan sporten (teminste ik weet geen sport die ik kan doen met mijn rug).
bloedwaarden zijn al een aantal keer op getest maar waren altijd nog goed.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:07

Heb je geen last van restless legs?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:09

Misschien kun je zwemmen? Dat is vaak onbelast bewegen..
Wel vervelend hoor!

Ik heb ook een tijd heel erg last van mn gewrichten gehad, dit kwam door een schildklierontsteking. Dus misschien die waarde is laten testen?