Soort kramp in heup bij paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Soort kramp in heup bij paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:03

Hoi,

Al een hele tijd heb ik tijdens het paardrijden soms momenten dat mijn linkerheup ineens een soort gloeiende kramp-gevoel geeft. Ik weet vaak niet goed wat ik moet doen om het over te laten gaan, vaak probeer ik mijn been maar een soort van te strekken. Die krampen zijn meestal met aandrijven. Het begint me nu pas echt op te vallen, maar volgens mij heb ik het met vorige paarden nooit gehad. Alleen nu dus wel met mijn eigen Fries. Vroeger heb ik wel meerdere keren mijn heupbeen uit de kom gehad, dit is elke keer weer rechtgezet (was ook links). Volgens mij zit dat heupbeen nu wel goed, want anders zou ik hele zere kniëen moeten hebben, en dat heb ik dan weer niet. Ik ben linkshandig, en (bijv. met schoenen valt het op) mijn linkerbeen is dikker dan mijn rechterbeen (vet of spieren??).

Van mijn paardrij-instructrice hoor ik vaak dat ik te weinig met mijn linkerbeen doe, en links vaak afsteek. Zelf voel en merk ik dit niet. Soms ga ik thuis op de hometrainer, en dan heb ik het gevoel dat ik meer met links trap dan met rechts.

Kent iemand deze problemen? Zou er iets mis zijn met mijn been of heup? Ik voel er niet zoveel voor om naar de fysio te gaan, zeker als het niet echt nodig is.
Daarnaast nog een vraag, ook al heeft het hier niet echt mee te maken: waarom is één been duidelijk dikker? Is het waarschijnlijker dat dit vet is, of zouden dit spieren zijn?

Groetjes!

lenaa_tje

Re: Soort kramp in heup bij paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:53

Ik denk dat je instructrice gelijk heeft. Waarschijnlijk knik je ook in met links. Zelf heb ik hier ook last van, het is heel belangrijk dat je je lichaam blijft buigen en ook recht op blijft zitten en je dus niet inknikt