Iets in mijn drankje gedaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luf_horses

Iets in mijn drankje gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:25

Allereerst sorry als het hier niet goed staat. Ik twijfelde tussen hier en LZP.

Anyways, het verhaal: Met oud en nieuw ben ik samen met een vriendin naar een groot feest hier geweest, Ministry of Sound in Kaapstad.
We hadden VIP kaartjes en daarbij kreeg je dus een fles vodka en zes blikjes energy drink. Ik heb bij binnenkomst een Red bull met vodka gedronken en even later nog een cola met wodka. Dit was rond 10 uur en toen heb ik zeker tot half 1 niks meer gedronken.
Ze hadden een fout gemaakt met de kaartjes waardoor wij een extra bon voor gratis drankjes kregen. Dus om half een hebben we een tweede fles vodka gehaald, 6 cola en 6 Red bull. Ik heb toen een vodka/cola op, een Redbull met een heel klein beetje vodka en een normale cola. De cola smaakte een beetje vreemd, maar ik kon het niet goed plaatsen en ging ervan uit dat het kwam omdat drinken op feestjes nooit echt lekker is omdat ze het zo goedkoop mogelijk doen enz.

We hebben toen nog even gezeten, mijn vriendin was met een jongen aan het praten en ik zat en voelde me opeens een beetje duizelig en moe. Ik had de nacht ervoor ook niet bepaald veel geslapen dus het leek allemaal nogal logisch. Echter vanaf dat moment weet ik helemaal niks meer tot de volgende dag om 11 uur toen ik wakker werd.

Volgens mijn vriendin heb ik overgegeven, ben ik bijna met iemand naar bed geweest, heb ik tegen mensen staan schreeuwen, geslapen op een bankje in een winkelcentrum en ruzie gehad met de beveiliging. Zelf weet ik hier dus echt helemaal niks van.

Iedereen gooit het erop dat ik gewoon ontzettend dronken was, maar ik heb zelf het idee dat er dus iets in mijn drankje is gedaan. Ok ik had wel wat gedronken, maar zoveel niet en het voelt ook anders. Ik heb nog nooit overgegeven van alcohol en ook nog nooit zo een black out gehad. Ook de volgende ochtend voelde ik me nog duizelig en raar. Ik heb mijn vriendin toen naar haar werk gebracht, maar weet zeker dat ik volgens de wet geen auto mocht rijden op dat moment.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand hier ervaring mee en is er iets in mijn drankje gedaan? Of is de drank gewoon verkeerd gevallen?

Ook vraag ik me af of er nu iets is dat ik moet/kan doen. Volgens internet is het te laat voor een drugs test omdat de meeste drugs al uit mijn bloed verdwenen zou moeten zijn.

Suusie22

Re: Iets in mijn drankje gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:27

volgens mij is er echt wel wat in je drankje gedaan

maar je zit in z-afrika?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:34

Ja klopt, Ik zit voor vijf maanden in Kaapstad voor stage

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:34

klinkt inderdaad als een gevalletje ghb... en dat kan natuurlijk goed op feestjes..
Hier in Heerenveen is GHB echt een groot probleem aan het worden, zijn echt grote groepen jongeren aan verslaafd, vreselijk spul is het.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:38

Mwah, Red-bull in combi met alcohol. Ook niet echt heeeeel erg gezond hoor :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:40

Als er iets van ghb of mdma in je cola is gedaan, proef je dat echt wel. Het is niet zomaar een apart smaakje, maar écht vies. Nu zijn er natuurlijk ook andere drugs (coke kan je goed agressief/overmoedig van worden), maar als je echt out gaat van drugs, ben je meestal wel een paar uur echt weg.
Mij klinkt het in de oren als drank die heel verkeerd is gevallen. Maar uiteraard is het mogelijk dat er toch drugs in je drinken is gedaan, maar ik vraag me dan af wat en vooral: waarom.. En tja, wat je eraan kan doen? Weinig. Als de klachten nu weg zijn, zou ik gewoon lekker een paar dagen éxtra goed voor jezelf zorgen, even niet feesten, gezond eten, geen alcohol (veel water) en lekker op tijd naar bed. Na zowel een alcoholvergiftiging als drugs is dat de beste remedie. :j Blijf je toch klachten houden, zou ik zeker even een huisarts opzoeken. En volgende keer alleen gesloten flessen kopen, minder alcohol gebruiken en je drinken goed bij je houden!

Zeker in het buitenland lijkt me dat even schrikken!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:41

Klinkt bekend.
Een vriend van mij is ook zoiets overkomen. Die ging na anderhalf biertje ook helemaal gek doen en vervolgens keihard over z'n nek. Hij had z'n briertje even laten staan. Stom natuurlijk!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:41

eenitraM schreef:
Mwah, Red-bull in combi met alcohol. Ook niet echt heeeeel erg gezond hoor :)

Toch wordt dat echt regelmatig gedronken hoor!

volgens mij kan je nog wel een drugs test doen.. kan nog redelijk lang zou ik even goed naar informeren. Ik herken het verhaal wel eigenlijk.. bij mij hadden bekende het gedaan en die hebben het later toegegeven dat het GHB was en niet de alcohol.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:42

overgeven misschien, maar zomaar met iemand naar bed gaan terwijl je normaal niet zo bent? GHB staat er om bekend dat je seksueel heel ongeremt wordt, kan me niet voorstellen dat een beetje suiker en caffeine dat met je doet, en ik kan ook niet goed tegen alcohol, maar van 3 wodka mixjes duik ik nog niet zo met jan en alleman de bosjes in :P

ghb in je drankje proef je niet zo goed meer als je daarvoor al een paar alcholische versnaperingen hebt gehad, alcohol dempt alles en dus ook je smaak. Het wat en vooral waarom moet je niet eens meer vragen. Hier in Heerenveen hoor je elk weekend wel weer de verhalen van meisjes die op de eerste hulp zijn beland omdat een of andere idioot voor de gein ghb in haar drankje had gedaan (mijn buurman werkt op de ambulance en ziet ze regelmatig) Meestal kennen die meisjes die jongens niet eens en zijn het van die onschuldige schaapjes die die jongens hopen mee te lokken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:43

Ik ken mensen waarbij ghb erin is gedaan, echter viel het de omgeving direct op dat diegene zich anders gedroeg. Maar het kan inderdaad wel. T is zeker niet onmogelijk.
Drinken kan ook verkeerd zijn gevallen en ik moet zeggen dat ik mij ook niet lekker zou voelen na 6 red bull :')

(als drank bij mij verkeerd valt word ik ook spontaan klef bij andere mannen :') vind mijn vriend niet zo leuk haha)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:46

Als je ghb niet in je drankje proeft, dan ben je wel goed ver heen hoor. :o Die smaak proef je wel, zelfs als je het mengt met heel veel zoete troep, blijft het gigantisch smerig. Ik kan me echt bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die dat ongemerkt drinken (al gebeurt het inderdaad regelmatig.. Maar geloof niet dat dat na drie wijntjes ongemerkt gebeurt. Gewoon jezelf niet zat zuipen scheelt al een stuk.. := )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:47

Het zou natuurlijk altijd kunnen, wat ik hoor van mensen (die troep in hun drankje hebben gekregen) is dat je het echt wel proeft. Het schijnt heel zout te zijn. Iig echt heel smerig. :j Maar als je zelf al gedronken hebt proef je natuurlijk wel minder, maar dan moet je flink heen zijn... ;)

De effecten die je beschrijft kunnen inderdaad voorkomen bij GHB, maar ook bij iemand die gewoon behoorlijk dronken is. :j

Ik denk zelf eerder dat je drank niet lekker is gevallen... zeker met die mixjes (en met Red Bull al helemaal! Wat een rommel) kan het nog wel eens verkeerd gaan, ook al drink je niet eens zo heel erg veel.
Maar 't zou altijd kunnen natuurlijk. Je kunt er iig weinig aan doen, afwachten en als je klachten houdt even naar de HA. :) En in het vervolg gewoon goed op je drinken letten!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-01-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:47

Bedankt voor de reacties.

Ik voel me nu over het algemeen weer goed. En ja dat las ik ook, het lijkt me ook dat je het proeft.

Ik had dus 2 redbull met vodka op en 2 cola met vodka. Haha ik was niet in m'n eentje hoor met al die drank :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:49

Kan best goed dat het niet lekker viel. Over het algemeen drink ik alleen bier, toen nam ik een glaasje champagne tussendoor... 8)7 dat sloeg in. Was lang niet zo heftig als bij jou, maar wel duidelijk merkbaar dat ik ineens een stukje verder weg was :+

Ik merk bij anderen wel vaker dat Red Bull géén goede combi is :=

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:00

Drink je vaker? Of regelmatig?
Wodka is natuurlijk toch behoorlijk sterk...

Zat worden, gaat langzaam aan en merk je meestal toch wel,
dat je eerst aangeschoten bent.

Als je echt van het een op het andere moment boem niks meer weet
en van te voren echt helemaal nergens last van, dan is de kans toch
wel erg graag dat ze wat in je drinken gedaan hebben...

Ik heb dit een tijd geleden ook eens gehad, was wijn aan het drinken,
en keek gelukkig in mijn glas! en er lag onderin echt een witte poederlaag,
glas meteen terug gebracht naar de bar, was me echt dood geschrokken...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:03

Ik voelde me dus gewoon goed, tot dat punt dat ik ging zitten en duizelig werd. Ik denk dus dat het geen ghb was, dat had ik wel geproefd. Ik drink vaker vodka en red bull en dit is normaal nooit een probleem.

@AnneH_87 Dat vind ik ook het rare, dat het niet geleidelijk ging maar dat het opeens was boem Wow dat is nog enger, heb je er nog last van gehad erna?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:05

Als er mdma in je drankje is gedaan weet je nog wel wat je hebt gedaan..
Dus ik denk inderdaad ook aan ghb..

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:10

Dit klinkt inderdaad als iets in je drankje.
Alleen kan ik er echt niet bij dat die vriendin van jou er niets aan gedaan heeft, en er geen belletje is gaan rinkelen toen jij zo raar deed :?
Mijn vriend heeft het laatst ook gehad, waarbij hij begon te spugen uit de auto. (dit doet hij echter nooit)
En ik hem later met de deur uit zijn voegen van de badkamer op de gang aantrof toen hij wilde douchen, en later is hij inelkaar gezakt onder de douche etc.
Spieren trokken, knarsetanden, grote wijde pupillen, niet mij aan kunnen kijken etc.
Ambulance geweest, maar toen ging het gelukkig al beter.

Als met al je schrikt je rot door dat kl*te spul!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:11

Idd, van GHB kan je wel geheugenverlies krijgen, maar dat kan van flink dronken zijn ook :j had je misschien weinig gegeten van te voren?
Dat 'boem' kan trouwens ook met alcohol. Maar het zou best kunnen dat er iets in je drankje zat, maar wat... kan me haast niet voorstellen dat je die GHB niet geproefd zou hebben :+

Sanniej_ dat klinkt eng zeg!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:11

doe gewoon een bloed test , als t goed is moet je t terug kunnen vinden als er echt iets in je drankje zat....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:12

Het zou best kunnen, op de middelbare school had een meisje ook ghb in haar drankje gekregen (op een markt in barcelona). Zij is de hele week ziek geweest, flauwvallen enz. Op de terugweg naar Nederland heeft ze zelfs in het ziekenhuis gelegen. Niemand wist op dat moment wat er aan de hand was. Later bleek het ghb te zijn geweest.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:13

Als je GHB in je drankje gehad zou hebben en je hebt er zoveel alcohol bij gehad dan had je wrs niet meer op je benen kunnen staan, flauw vallen en alles bij elkaar kotsen. Dus ik vraag het me echt af. Daarnaast proef je dat echt wel want het is echt zo godsgruwelijk smerig en bijna niet te maskeren...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:13

shadowflower schreef:
doe gewoon een bloed test , als t goed is moet je t terug kunnen vinden als er echt iets in je drankje zat....

Nee hoor, bijv GHB is na een paar uur alweer verdwenen. Dan moet je er echt direct bij zijn eigenlijk.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:15

ok , had TS dat eigenlijk gelijk moeten doen ...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:17

Ja, maar ik heb geen idee hoe het zit met dat soort testen in Kaapstad. := En kan me ook goed voorstellen dat je hoofd daar niet helemaal naar staat (eigenlijk zou je meteen je eerste plas moeten opvangen).