Ik ga hier toch maar een poging wagen, wie weet herkent iemand het. Ik heb nu al 12 dagen (behoorlijke) buikpijn en het zakt maar niet af. Ik ben na 8 dagen naar de huisarts gegaan, ivbm kerst kon het niet eerder, die heeft bloed laten prikken voor blinde darm ontsteking maar daar kwam niks uit. De dag erna weer naar de huisarts (in opleiding dit keer) deze verwees mij door om een echo te laten maken en urinetest, ook daar kwam bij beide niets uit. Donderdag weer laten bloedprikken voor een bacterie en darmziekte maar die kans dat daar wat uit komt is erg klein.
Nu ben ik dus een beetje ''hopeloos'' want er is niks te vinden maar het wordt geen haar beter. Het voelt echt alsof er de hele tijd een baksteen in mijn buik zit onder mijn navel, bij bewegen wordt het erger en gaat het hoog zitten (ongeveer op de plek van mijn maag), het liefst lig ik de hele dag op bed en dat doe ik dan ook al tot nu toe maar ik zal toch weer aan het werk moeten binnekort. Als er op mijn buik gedrukt wordt is het wat gevoelig onder mijn navel (niet extreem) en boven mijn navel tussen mijn ribben doet het enorm pijn als daar wordt geduwd/aangeraakt.
Iemand die dit herkend of nog een optie ziet om te kunnen doen?
Nou, vervelend. Ik heb weleens last van mijn maag, dan heb ik dat soort klachten, misschien heb je daar last van? dat kun je met een maagbeschermer goed verhelpen. Dat doe ikzelf trouwens niet, ik neem dan iets natuurlijks.
Wat is een maagbeschermer, nooit van gehoord. Waar ik precies last van heb is ook niet te zeggen het schijnt alleen dat mijn maag niet op die echo te zien is (zei de mevrouw die de echo maakte en dat waar ik pijn heb wel mijn maag was volgens haar).
Een maagbeschermer is een tablet die een beschermend laagje over je maagwand legt, als je maagwand geirriteerd is, beschermd dit tegen het maagzuur en het voedsel wat je eet, zodat de maagwand tot rust kan komen en kan herstellen.
DaanCats
Geplaatst: 31-12-11 08:23
Leuk hè buikpijn die niet over gaat?
Ik heb nu al ruim 3 weken pijn in m'n rechteronderbuik. Heb 2 dagen in het ziekenhuis mogen vertoeven.. Heb een foto, echo en ct-scan gehad. Bloed laat een ontsteking zien, beeldvormend onderzoek en inwendig onderzoek niet.
Ik heb nu een verwijzing staan voor de maag darm lever arts, misschien kan je hierom vragen?
Ja daar zat ik ook aan te denken, aan die arts. Inprincipe moest ik nu gewoon maar even 2 weken goed eten en veel sporten (want dat deed ik volgens de HA te weinig, terwijl ik normaal vrijwel elke dag mijn eigen paard rij en ik werk 5 dagen op een stal waar ik de hele dag loop en ook nog rij). Maargoed ik ga niet nog 2 weken aankijken, ik zit al op 2 weken.. Ik kan toch moeilijk een maand van mijn werk weg blijven en daarnaast wil ik weer iets kunnen doen.
Heel vervelend en herkenbaar! Ik zit zelf ook al sinds maandag met ongelofelijke buikpijn. Ben er een maand of twee geleden mee naar de huisarts geweest. Uiteindelijk werd het zo erg dat het nightcare, urine test, bloedprikken en echo geworden was. Nergens kwam iets uit.
Ik sta bij de dokter bekend met een spastische darm, echter was dit geen bekende pijn voor mij. Heb letterlijk een week op de bank liggen creperen. Ik had last van mijn onderbuik, maag en had veel pijn in mijn linkerzij, wat mijn rug introk.
Na veel onderzoeken bleek het toch mijn dikke darm zijn (spastische darm) van streek/ ge-irriteerd was. Hij was enorm opgezet en ik had last van gas-kolieken. Ook was mijn maag behoorlijk ge-irriteerd. Uiteindelijk is het met heel veel rust, goed vezels eten, medicatie voor mij darmen, maagbeschermers, rennie's en een lekkere warme kruik gelukkig weer over gegaan. Helaas blijft het niet weg