Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:Vaak is bij iemand zijn al genoeg. Alles wat je ooit heb willen zeggen, is vaak al gezegd. (of je moet nog iets willen bespreken?) Er zijn voor iemand is het enige wat telt en de rest gaat vanzelf.
Voorbereiden op de dood kun je je nooit. Ook al weet je dat het gebeurd en kan het als een verlossing zijn voor die persoon, de pijn en het gemis zul je altijd hebben.
Veel sterkte.
quartel schreef:Persoonlijk zou ik zo iemand een gevoel van extra respect en waardering mee willen geven.
Je kan nog eens aan haar zeggen wat ze voor je betekend, hoeveel je om haar geeft, hoeveel respect je hebt voor hoe ze met dit alles omgegaan is en hoe je haar als persoon om je heen zal gaan missen.
Jij zult evenwel geschocked zijn straks.....maar wellicht dat jij ook een beetje rust kan vinden in de manier waarop je dit aangepakt hebt.
ik wens je heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd en hoop dat je je rust zal vinden in de manier waarop je dit moet gaan doen.
s_casper schreef:Ik heb eigenlijk geen tips voor je, maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Volgens mij kan je je niet voorbereiden en moet je gewoon maar doen.
Ik heb dit van de zomer met mijn vader meegemaakt. Hij bleek ook kanker met veel uitzaaiingen te hebben en er werd verteld dat hij nog maar een aantal weken had.
Begin juni hoorden we dit, eind juli was hij overleden. Ik vind het nog steeds een vreselijke gedachte dat hij zo aan zijn einde is gekomen, zo goed wetende dat hij dood zou gaan, niet oud zal worden, nooit opa zal worden enzv. Mensen die langskomen, terwijl je weet dat dat de laatste keer is dat je ze ziet.
Dus ik snap heel goed wat je bedoelt.
Ik zou zeggen, laat het op je afkomen en doe wat goed voelt op dat moment. Sterkte!
JannaS schreef:Vanavond gaan we er weer naar toe en misschien is het dan wel de laatste keer dat we haar in leven zien.
Ik en mijn man zien hier als een berg tegenop.
Ik weet niet wat ik tegen haar moet zeggen en al helemaal niet als we weer naar huis gaan.
Hoe gaan we ons hierop voorbereiden?
quartel schreef:jeetje zeg.....wat frustrerend voor haar![]()
Zelf graag nog willen maar geen steun van de artsen...........vind ik als ik eerlijk moet zijn best erg![]()
Goed dat jullie nu al alles kunnen voorbereiden........beetje dubbel gevoel moet dat geven......
heel veel sterkte daar