Hoe stop ik met hoesten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Hoe stop ik met hoesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:33

Na een hevige buikgriep mag ik natuurlijk nog niet gezond zijn :+

Ik heb een nasty hoest ontwikkeld die 9 van de 10 keer totaal niet productief is. Droog, blafferig, frequent en ik krijg er een knallende koppijn van.
Ik heb keelpastilles, ik drink water en thee alsof m'n leven er vanaf hangt, maar het wordt alleen maar erger.

Wat kan ik nog meer doen om m'n hoofdje en keeltje te ontzien?

Magrathea

Re: Hoe stop ik met hoesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:34

Is het nu een beetje te laat voor, maar tussistin zuigtabletjes zweer ik bij! Heeft me meerdere malen van een enorm nare hoest af geholpen. :) Is een homeopatisch spulletje, en je kan het gewoon kopen bij de kruidvat enzo denk ik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:35

Je zou de huisarts morgen kunnen bellen voor iets met codeine dat helpt bij mij meestal wel goed.
Verder zou je je kunnen focussen op je ademhaling, soms als je dat doet kan je het hoesten wat verdringen waardoor het kan stoppen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:36

Heb er ook al 3 weken last van, word er ook gek van... ;)

Wat bij mij 's nachts nog wel eens helpt, is een lepeltje/slokje sterke drank. Brandt even in je keel, maar dan ben ik de kriebelhoest wel kwijt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:36

Zoutwater rochelen, tip uit grootmoeders tijd.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:37

hoestsiroop doet wonderen

heb ooit eens zo erg gehoest dat ik genkeusde rib had, heel erg pijnlijk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:38

pinto_1 schreef:
Heb er ook al 3 weken last van, word er ook gek van... ;)

Wat bij mij 's nachts nog wel eens helpt, is een lepeltje/slokje sterke drank. Brandt even in je keel, maar dan ben ik de kriebelhoest wel kwijt.

Dat ga ik nog maar even niet doen na m'n buikgriep :+ Ben blij dat ik me net weer een beetje normaal voel. Als ik over een week nog hoest zal ik het eens proberen.

Zoutwater doe ik ook al, vergeten te vermelden, helpt ook voor geen meter :n

Ik kan niet tegen codeine :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:41

Daro hoestcapsules, werkt bij mij beter dan codeine.
Gewoon bij de drogist :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:45

De meest werkzame maar moeilijkste tip allertijden: Stoppen met hoesten.
En dit is dus niet flauw bedoelt. De hoestprikkel bij een kriebelhoest is eigenlijk een foutje, een kleine irritatie waarvoor je niet zou moeten hoeven hoesten. Doordat je die prikkel wél krijgt, ben je geneigd te gaan hoesten. Wat de irritatie weer versterkt en dus weer extra hoesten opwekt.
Probeer dus heel geconcentreerd adem te halen en zo weinig mogelijk vanuit een reflex te hoesten.

Iets eten kan vaak ook een eind schelen, gewoon een stukje brood of ontbijtkoek ofzo. Verder kan je trachitol proberen, dat verdoofd je keel een beetje.

Beterschap!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:49

Lalidan schreef:
De meest werkzame maar moeilijkste tip allertijden: Stoppen met hoesten.
En dit is dus niet flauw bedoelt. De hoestprikkel bij een kriebelhoest is eigenlijk een foutje, een kleine irritatie waarvoor je niet zou moeten hoeven hoesten. Doordat je die prikkel wél krijgt, ben je geneigd te gaan hoesten. Wat de irritatie weer versterkt en dus weer extra hoesten opwekt.
Probeer dus heel geconcentreerd adem te halen en zo weinig mogelijk vanuit een reflex te hoesten.

Iets eten kan vaak ook een eind schelen, gewoon een stukje brood of ontbijtkoek ofzo. Verder kan je trachitol proberen, dat verdoofd je keel een beetje.

Beterschap!

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Wat ik vaak deed als ik heel veel moest hoesten in een korte tijd, (zo veel dat ik er verschrikkelijke spierpijn van kreeg), was als je uit reflex wilde hoesten, even kort je adem inhouden en dan weer rustig uitademen en daarna gewoon weer normaal doorademen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:51

Ja, ik weet dat dat werkt, maar het is heeeel erg moeilijk.
Ik ga maar weer een poging wagen dan en volgens mij heb ik ook nog trachitol ergens achterin een kast!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:53

morgen ff naar de dokter gaan misschien kan je een puffer krijgen, heb je het ook benauwd? en verder snoepjes zuigen en standaard limonade naast je bed hebben en een beetje zittend slapen dus half liggend

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:26

Idd even aan je huisarts tablletje codeïne vragen. Heb ze hier nog liggen, maar daar heb je niks aan nu.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:29

lees m'n berichten even ;)

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:36

Isla pastilles. Zit IJslands mos in. Isla is een medisch hulpmiddel en te gebruiken bij kortdurende heesheid, kriebelhoest, verstopte neus en belasting van de stem.
Elke pastille van isla bevat 80 mg waterig extract van IJslands mos. De bestanddelen van isla bedekken de slijmvliezen in de mond- en keelholte, waardoor deze tegen irritaties worden beschermd. Ook als je al last hebt van je stem biedt isla extra bescherming en verzorgt de stembanden. De geïrriteerde slijmvliezen kunnen door de weldadige werking van isla sneller genezen.