Ik heb even een vraag aan iedereen. Ik ben een meerderejaars studente van een behoorlijk zware opleiding (aan een universiteit), en op dit moment maak ik ontzettend lange en zware dagen.
Om een lang verhaal kort te maken (want ik kan oneindig blijven kletsen
): ik moet 6 uur per dag reizen om op de universiteit en thuis te komen. Mijn dagen zijn erg lang, van half negen tot zes, dus ik sta 's ochtends om 5 uur op, en ik kom om ongeveer 10 uur 's avonds weer thuis. Soms iets eerder. Ik ben dus zo'n 17 tot 18 uur per dag mentaal heel druk bezig en ik moet dus alert blijven. Fysiek moet ik ook geregeld behoorlijke prestaties leveren, omdat er geregeld practica zijn die inspannend genoeg zijn.Zwaar dus!.... Ik doe dit nu een half jaar, en ik hou het wel vol, maar ik heb het idee dat ik niet het maximale aan mijn gezondheid doe. Ik heb door de drukte een paar maanden niet kunnen sporten, dat ga ik wel weer doen. Hebben jullie nog tips om gezond te eten en te drinken? Ik drink bijvoorbeeld extreem weinig, en ik eet af en toe ook dagen te veel, en dan weer dagen te weinig. Overigens lust ik géén koffie...
Ook met slapen, hebben jullie ideeën? Alle tips zijn welkom, want ik ben nog lang niet van plan te stoppen met studeren. Bedankt!