Alternatief douche zakken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Alternatief douche zakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 19:17

Wie weet er een alternatief voor douchezakken :D?

We hebben ze nu van de apotheek, daar heb je 3 stuks voor €8,30.
En aangezien ik elke dag douche, word dit wel een duur geintje.
Ik moet 4 weken tape om mijn enkel hebben, dus vandaar.
Dit mag niet nat worden, dan gaat het schimmelen, lekker :') dus er moet iets om heen.

Een gewone zak hebben we overigens al geprobeerd, dit werd een zak vol water :').

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:19

Ik gebruikte een gewone (vuilnis)zak met ductape :) bleef wel waterdicht haha, alleen loshalen was wat minder...
Verder zat ik op een kruk met mijn poot opzij op iets anders, dus ook niet vol in de straal.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:20

wij hebben thuis een speciale douchezak die meegaat zolang als hij heel is, zit een soort rubber op de bovenkant die om je been gaat zeg maar en de zak is soort hard plastic.

Vjestagirl

Een gewone zak om je enkel vasttapen, en dan je enkel goed buiten de straal zetten. Er zijn geen dingen waar je echt helemaal normaal mee kunt douchen.

Je hebt ook deze http://anyhelp.nl/images/Nederlands_2_page3_image4.jpg die wel goed werken, maar ook die kun je niet helemaal gewoon mee douchen.

Nadine_S

Vuilniszak inderdaad! :') Houdt ook niet lang, maar is wel te doen. :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:21

Hier deed ik het ook met een vuilnis zak en tape erom heen. Je leek wel mishandeld nadat je het tape eraf gehaald hebt, maar had wel een droog pootje. ;)

femkesofie

Mijn oma heeft haar been gebroken en die gebruikt een douchplankje kan je op zitten en dan met je andere been erbuiten!

vuurneon

Die hadden ze in het ziekenhuis inderdaad ook, prima vaker te gebruiken :j die speciale zak met rubberen ring,

Maar wel voet hoog op een kruk oid buiten de straal, dan loopt het ook niet naar beneden

Anoniem

Re: Alternatief douche zakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:26

Hier hebben we toen diepvrieszakjes om mijn voet (enkelbanden gescheurd) gedaan. Dat vastgeplakt, nog een hoger, dat ook vastgeplakt... zodat het bovenste zakje een dakje maakt over het onderste zakje zeg maar.

En de plakband op je kuit :')

het was een gedoe maar ik vond het beter werken dan een hele zak!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:27

Ben je lid van een kruisvereniging?? Dan is daar misschien een speciaal krukje of zo te lenen. Een gewoon krukje kan natuurlijk ook.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:46

Bij een thuiszorg winkel heb je speciale zakken die erg stevig zijn. deze zijn van dikker plastic en hebben aan de bovenkant rubber. zijn echt super waterdicht.

in de thuiszorg gebruiken we vaak gewoon een vuilniszak. dunne badhandoek oprollen en om je been doen. evt. met een stukje tape vastzetten of met een post-elastiek. (gewoon over de handdoek dus). vervolgens vuilniszak eroverheen met een post-elastiek eroverheen. (deze boven de handdoek doen).
de handdoek houdt evt. doorkomend water tegen.
werkt super :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Alternatief douche zakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:37

Die stevige zakken met rubber ring zijn echt een uitkomst. Je trekt ze erover en klaar, douchen maar. Na het douchen trek je hem er weer af. Niks geen gedoe met plakband en bang voor lekker en weet ik veel wat.
Het is even een investering, maar ze gaan erg lang mee. Ik heb mijn bovenarm in 2007 gebroken en er toen een gekocht. Hij werkt nog steeds.
Je zou hem dus na afloop ook bijvoorbeeld op marktplaats kunnen zetten.