Zorgeverzekering help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Zorgeverzekering help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:12

Er zijn heel wat topic's over zorg verzekeringen maar ik kom er niet uit.Ik zit nu bij Unive zekur, en daar hebben ze bepaalde ziekenhuizen waar je heen kan. En dat is in amsterdam voor mij. Ik keek bij fbto, ook daar vaste ziekenhuizen.
Ik wil dat ik gewoon naar elke ziekenhuis kan als ik dat wil. Maar wie kan mij vertellen welke dat doen?

Indipender zet dat er niet bij en consumentenbond site ook niet.

Ik heb nog een paar dagen dus er zit echt wel wat spoed achter. Ik zoek dus zo goed mogelijk en zo weinig mogelijk kosten :D
Hoop dat iemand mij kan helpen!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:15

MissDonna schreef:
Er zijn heel wat topic's over zorg verzekeringen maar ik kom er niet uit.Ik zit nu bij Unive zekur, en daar hebben ze bepaalde ziekenhuizen waar je heen kan. En dat is in amsterdam voor mij. Ik keek bij fbto, ook daar vaste ziekenhuizen.
Ik wil dat ik gewoon naar elke ziekenhuis kan als ik dat wil. Maar wie kan mij vertellen welke dat doen?

Indipender zet dat er niet bij en consumentenbond site ook niet.

Ik heb nog een paar dagen dus er zit echt wel wat spoed achter. Ik zoek dus zo goed mogelijk en zo weinig mogelijk kosten :D
Hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb zelf Zilveren Kruis, hier kan ik naar elk ziekenhuis gaan. Ik zit al jaren bij Zilveren Kruis en ben zeer tevreden over deze verzekering.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:16

Ditzo al bekeken?

Zilveren Kruis, Menzis e.d. zijn goede zorgverzekeringen, maar behoorlijk prijzig...

Ikzelf zit bij Univé, krijg korting vanwege m'n ouders, dus betaal 97 voor basisverzekering...

Iris82

Re: Zorgeverzekering help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:18

Ik zou ze gewoon even bellen, dan weet je het gelijk.
Vaak is het zo dat ze met bijna alle ziekenhuizen afspraken hebben dus dat je helemaal niet hoeft te kiezen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:24

ik ga even ditzo bekijken. Ik wil zo ie zo aanvullend. woon op me zelf en extra onverwachten kosten vind ik niet zo heel fijn :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:00

Ga je wat krijgen dan dit jaar?? Dat kun je nooit van te voren weten. Je moet zowieso al de eerste € 220,00 zelf ophoesten als er iets gebeurt. Hoe duur je pakket ook is. Ik zou het geld lekker zelf bewaren en op een aparte rekening zetten voor het geval dat. Je moet hooguit € 500,00 bij betalen als je je hoogste eigen risico neemt. Bij Anderzorg spaar je dan € 300,00 per jaar uit. Dan heb je nog maar € 200,00 over die je eventueel tekort kunt komen. Kijk goed wat er in de aanvullende paketten zit. Meestal dingen die je haast niet nodig bent. In de basisverzekering zitten alle dingen in die gewoon niet te betalen zijn.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 21:12

ja heb beetje gekeken. denk dat het ditzo gaat worden. gaat me puur om tandarts extra vergoed. en dat ik in mn eigen ziekenhuis kan blijven en zelf de keuze heb om naar een ander toe te gaan.

je weet idd nooit wat je krijgt, maar heb liever aanvullend dan basis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:35

Heb je al bij de Friesland gekeken? Daar kan je kiezen of je alleen gecontracteerde zorg wilt (is goedkoper) of zelf vrij kunnen kiezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:10

ik zit bij de amersfoortse, basispakket optimaal dan kan je alles kiezen. Dat is voor mij ook het belangrijkste aan een zorgverzekering.
Ik heb geen aanvullende verzekering. Ik weet niet wat je met je tanden allemaal hebt, maar meestal is het goedkoper om niet te verzekeren :)