aften, au au!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

aften, au au!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:54

Heb een topic hierover gevonden, maar geen recent.
En heb nog steeds niet dé tip gevonden!

Ik heb weer zo'n enorm afte in m'n mond staan. Zo'n wit puntje (het lijkt wel een hele blaar in mijn mond).
Hij doet echt gigantisch zeer!! Eten, drinken en praten doet gewoon allemaal zeer.
Ik wordt er 's nachts zelfs wakker van. Kijk als dit nou 2 dagen zou duren, oké...
Maar heb het al een week!! :7 En dat ding wil maar niet weg.
Zit inmiddels aan de vitaminepillen, fruit, spoelen met zout, nóg beter tandenpoetsen.
Maar heeft iemand nou dé tip!?? Ga vanavond lekker eten met vriendinnen, nouja dat lekker kan ik nu dus wel vergeten.
Dat ding brandt als de pest als ik iets eet, dus eet alleen omdat het écht moet.

Wie kan mij helpen!?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:56

http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... abel=Aften

Er staan er heel veel :)

Ik als tandartsassistente hou het ook bij de Zendium tip die erin staat.

Listerine zou ik niet gebruiken.. maar wat waterstofperoxide zou je kunnen proberen.

In dit geval is dat Corsodyl spoeling. Kun je bij de drogist halen (moet je alleen niet te lang gebruiken en even de bijsluiter lezen want je tanden kunnen er geler van worden)

Of Bocasan idd.. of perioaid.. (in allen zit waterstofperoxide)

Ik dacht dat bocasan uit de handel is eigenlijk..

http://www.jadrogisterij.nl/pg-20429-7- ... mosan.html
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 28-12-11 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:58

oeh ja... vervelend! Er bestaat een mondspoeling van Oral-B, dit heet Bocasan. Het is een poedervorm die je in water moet oplossen en dan spoelen.. wat ik altijd doe ik mijn pink even nat maken, een beetje poeder eraan en dat op de aft.. prikt eventjes maar mijn aften zijn dan binnen 2 dagen weg. Wel twee keer per dag ´aantippen´ :) Je kunt natuurlijk ook spoelen maar dit kost je weer erg veel zakjes bocasan.. en aantippen werkt veel sneller!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:59

pyralfex werkt echt heel goed, er staat dat je het op moet oen na het eten,maar ik doe vaak(als ik er last van heb) ook even voor het eten,dan verdooft het een beetje waardoor je normaal kan eten,na het eten spoel ik dan mijn mond en dan doe ik het er opnieuw op.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:01

Ik poets met Paradontax om de aften tegen te gaan en als ze er toch zijn, dan heb ik een spray van Vanheel, voor problemen met mondslijmvlies ed. verkrijgbaar bij onder andere 'De Tuinen'. Werkt bij mij erg goed.

Ik merk het meteen, slechte weerstand en/of stress is aften. Zit bij ons ook echt in de familie...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:02

De bocasan zakjes zijn thuis op. Zijn die ook bij de drogist te halen? Dan ga ik daar maar meteen even langs! En zendium gebruik ik altijd al, maar zal even die site kijken!

Pyralfex, is dat ook gewoon bij de drogist te koop? of moet dat bij de huisarts gehaald worden?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:03

Dreamybol schreef:
Ik poets met Paradontax om de aften tegen te gaan en als ze er toch zijn, dan heb ik een spray van Vanheel, voor problemen met mondslijmvlies ed. verkrijgbaar bij onder andere 'De Tuinen'. Werkt bij mij erg goed.

Ik merk het meteen, slechte weerstand en/of stress is aften. Zit bij ons ook echt in de familie...

bij mij is het ook een combinatie hoor!
Flinke stress periode achter de rug: hondje overleden, oma overleden, zware tentamens en ben nu ook niet helemaal lekker. Dus daar komt het ook door. Maar het is zó vervelend

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:03

Pyralvex werkt bij mij prima. Ik heb het gelukkig niet vaak nodig, maar het helpt wel. Gewoon bij de drogist te koop.

Afbeelding

Dreamybol

Re: aften, au au!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:05

Wel voorzichtig zijn met de Pyralvex, het geeft heel nare vlekken als het in je kleding komt. Bij mij doet het niet zo veel, maar mijn broer heeft het standaard in huis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:06

Ik ken het, heel vervelend! wat wel kan verzachten is bos bessen sap, prikt eerst wel (wat niet met aften...) maar het gaat wel echt sneller weer over.
Met zendium poetsen helpt wel voorkomen heb ik het idee...

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:07

pyralvex werkt hier ook wel redelijk. pas ook op met fruit, bij ons zit het bijvoorbeeld in de familie om van ongeschilde appels een hele mond vol met aften te krijgen... :\

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:10

ik eet nu bananen met het leven, haha om weer wat vitamine binnen te krijgen!!

Zal straks eens naar de drogist gaan voor die pyralvex!!
Heb een tijd geleden ook wat van de huisarts gehad, maar dat was echt om te verdoven. Misschien maar eens vragen of hij dat nog eens voor kan schrijven.

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:12

Ik had vroeger vaak aften, Pyralvex leek altijd te helpen :).

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:17

Poetsen met sensodyne werkt bij mij prima om er minder last van te hebben.

Heb het heel erg gehad, HA kwam idd ook met spul om te verdoven wat maar heel even werkte.
Toen ben ik op tip van een tante overgegaan op sensodyne en heb er een heel stuk minder kast van. Heel af en toe nog een.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:19

sensodyne hebben wij niet in huis, zendium wel. Heb net even een klodder zendium op de afte gestopt, haha! Hopen dat het helpt. Het brandde in ieder geval gruwelijk!

Straks maar even naar de drogist.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:21

Aften worden veroorzaakt door schimmels (candida).

Propolistinctuur helpt heel goed, brandt wel maar je bent er veel eerder vanaf dan dat je het niet zou gebruiken.
Je kunt je HA ook vragen om een mondspoelmiddel: fluconazol.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:31

Idd. Pyralvex is dé oplossing! ik heb dit spul standaard in huis.
Het is wel vies en het prikt heel erg maar het werkt echt goed.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:34

ik stuur mama zo naar de drogist, haha!
Zij vindt het maar onzin, maarja als het helpt wil ik het graag proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:43

Ik heb er ook weer 1, inderdaad door stress en verminderde weerstand (door de stress eet en slaap ik slechter) is die opgekomen. Wat ik nu doe (volgens mij erg slecht, maar het helpt wel) is met 70% alcohol 2/ 3 x daags de aft even aanstippen met een wattenstaafje. Meestal na het tandenpoetsen (2 x daags), soms een keertje tussendoor.
Het helpt wel, normaal blijven die krengen bij mij 2 weken zitten, deze is nu al aan het genezen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:45

ik zou willen dat er een middel bestond waardoor die krengen binnen een uurtje weg zouden zijn! Dan laat het maar even gigantisch prikken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:53

Ik gebruikte vroeger ook Pyralvex voor m'n aften :j
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben er overheen gegroeit, dus er is misschien nog hoop voor je :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:55

Jep, hier ook een pyralvex fan :j Heb niet vaak aften, maar als ik ze wel heb, stip ik ze twee keer per dag aan en dan zijn ze binnen een paar dagen weg :j
Wat ik ook vaak doe, is met de tandenborstel er even flink overheen, totdat ze open gaan.. Doet ook even goed zeer, maar helpt naar mijn idee ook

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:58

pyralvex helpt idd heel erg goed voor kleine aftjes
als je grotere aften hebt dan kan je misschien via je apotheek aan Kenacort komen.
Kenacort is een mondzalf, je doet dan een klein beetje zalf op de aft vlak voor je gaat slapen, dan kan het de hele nacht doorwerken en ben je er in no-time vanaf. Ik spreek uit ervaring.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:00

Ja ik heb ook wel eens van die kleine aften op m'n tong, maar dit is echt een mega aan de binnenkant van mijn lip. Net een enorme blaar.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:00

Als ik een aften heb dan doe ik er een klodder tandpasta op, dat prikt even ontzettend, 2 minuten laten 'weken' en de aften is verdoofd.
Sinds ik dat heb uitgevonden doet mijn hele familie dat, en bij iedereen helpt het ook.