achterwandverzakking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

achterwandverzakking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:27

vandaag ben ik bij de huisarts geweest , en is er geconstateerd dat ik een milde achterwandverzakking heb ,maar waar ik echter best wel last van heb.
ik heb een verwijzing meegekregen om naar de gynaecoloog te gaan , en ga dus morgen bellen voor een afspraak.
nu mijn vraag ; wie heeft er ervaring met een achterwandverzakking en gynaecologisch bezoek daarbij , en wat is er aan gedaan?
alvast heel erg bedankt!! (want ik maak me toch best een beetje zorgen...)

Cyruss_

Re: achterwandverzakking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:54

Niemand heeft nog gereageerd.. Ik kan je eigenlijk ook niet helpen, wil je wel veel sterkte wensen voor de komende tijd. En beterschap!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:26

Mijn voorwand is verzakt door de bevalling van mijn dochter. Hiervoor hebben ze meerdere keren geprobeerd een ring aan te brengen die de boel omhoog houdt. Helaas geen succes, alleen opereren is een optie. Dat doen ze niet ivm mijn leeftijd en een kinderwens.
Bekkenbodem fysio doet mij veel goed en heeft mijn achterwand verzakking compleet verholpen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:54

de huisarts vermoed dat mijn banden uitgerekt zijn,deels doordat ik hypermobiel ben en heel slap bindweefsel en banden heb, en ook deels doordat ik in 2010 een ongeval met paard heb gehad, waarbij het paard op me is gaan staan en er extreem veel druk op mijn buik en dus ook op die wanden en banden heeft gestaan , zij vermoed dat dat allemaal teveel is geweest.
heb een test gedaan , kon dat thuis doen om mn bekkenbodemspieren te testen , moest 2 balletjes "binnenhouden" , en dat was geen enkel probleem, dus bekkenbodemspieren zijn getraind genoeg , maar de boel is dus uitgerekt.
bij jou opereren ze niet, maar wat houdt een operatie in?
want ik ben 34 en heb 2 kids en geen wens voor een 3e, dus weet niet wat ze dan bij mij zouden beslissen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:58

Bij een operatie brengen ze vaginaal een soort hangmat in die alles omhoog houdt. De ring die ik kreeg glijd er dus weet uit, de spieren zijn te zeer uitgerekt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:09

Hier ook een verzakking. zowel aan de voorkant als aan de achterkant. ik heb veel baat bij een bekkenfysio en zou je ook aanraden eerst hier langs te gaan. 2 balletjes binnen houden via een internet-testje zegt weinig.
een bekkenfysio kan testen wat je wel of niet kan en hiervoor gericht oefeningen geven en ook mee "kijken" of dit goed gebeurd.
als dit echt niets helpt dan kan je alsnog naar een gyn. die kan dan kijken of ze een ring kunnen plaatsen maar dat werkt niet bij iedereen. als de boel te erg verzakt is dan glijd die ring er zo weer uit.
ze kunnen het opereren en dan maken ze inderdaad een soort matje wat de boel op z'n plek houd. maar ik zou persoonlijk eerst dus voor de fysio gaan. is minder ingrijpend. heb via de thuiszorg een paar mensen verzorgd die die operatie hebben gehad en die hadden nog best een behoorlijke tijd nodig om te herstellen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:40

die test was op aanraden van de huisarts, niet via internet.
heb vandaag naar de gyaecoloog gebeld, en werd doorverwezen naar het bekkencentrum , en die gaan me eea aan vragenlijsten opsturen, en ik moet dan ook 2 dgn bijhouden hoeveel ik drink en plas, aan de hand daarvan beoordelen ze of het ook nodig is om langs een uroloog te gaan , als ze de formulieren opsturen krijg ik ook de datum via de post thuis wanneer ik op spreekuur mag komen.
ik had er totaal een benul van dat daar binnen het ziekenhuis al een heel apart centrum voor was, maar wel prettig te weten dat alles bij elkaar zit.
ik wacht nu de post maar af , en daarna zal ik toch de afspraak af moeten wachten.
liefst los ik het uiteraard ook non-operatief op , maar ik heb geen idee of dat kan.