Buikgriep of voedselvergiftiging?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Buikgriep of voedselvergiftiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:24

Ook wij hebben uiteraard met kerst gezellig met de familie gegeten..
Eerste kerstdag bij mn tante thuis en gister met zo ongeveer dezelfde personen uit eten geweest.
Maar iedereen is ziek nu..
Gister begon mn aangetrouwde nicht met overgeven, vanmorgen mn zwager, ik werd vanochtend totaal niet lekker.. totaal geen zin in eten, en vamiddag diarree.. enige wat ik heb gegeten vandaag is een plakje ontbijtkoek en net een paar happen noodles en 4 grote glazen water.
mn moeder en mn zus hebben precies hetzelfde als mij.
mn vader is aan het overgeven, mn tante, mn andere tante zere maag en diarree....

is dit nu toeval dat we allemaal buikgriep hebben? of zou er met het eten iets niet goed zijn geweest?

ivy_power89

Re: Buikgriep of voedselvergiftiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:25

nou dat zal wel een voedselvergiftiging zijn geweest,
Of een zeer besmettelijk virus!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:28

lijkt me een voedselvergiftiging.
Zou de instantie waar jullie hebben gegeten hierover informeren.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:30

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:31

Hebben jullie toevallig kalkoen van de AH gegeten? Hoorde dat die niet goed was namelijk...... Beterschap

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:31

Hier binnen een week 2 gezinnen alle leden buikgiep. (Net als de overige 80% van Nederland ;-) )

En bij echte voedselvergiftiging ben je volgens mij nog een stuk zieker.

Dus ik denk toch gewoon een zeer besmettelijke buikgriep. Maar wees gerust, als het dezelfde is die hier ronddwaalt ben je met een dag of 2 al weer een stuk de oude!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:41

Ik denk een voedselvergifteging. Is er ook iemand die iets niet heeft gegeten en ook nergens last van heeft? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:53

Ik denk buikgriep, het is echt zwaar besmettelijk en zóveel mensen zijn ziek, dat dat me toch waarschijnlijker lijkt.
Als een halfziek persoon voor jullie heeft staan koken, dan is het logisch dat jullie allemaal tegelijk ziek worden. Waarschijnlijk het Norovirus.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:57

niemand was ziek 1ste kerstdag.. dat is het rare.. iedereen volop gegeten en gedronken. tot nu toe zijn er nog 2 die nergens last van hebben (wat ik weet)

we hebben trouwens geen kalkoen gegeten..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:01

Klinkt mij in de oren als voedselvergiftiging. Maar aan de andere kant, meestal gooi je dan wel echt alles eruit.
Zou wel heel apart zijn als iedereen opeens uit het niets buikgriep zou hebben toch?

Een voedselvergiftiging wordt gekenmerkt door misselijkheid, braken, koorts en diarree. Je kunt je er erg ziek door voelen. Soms veroorzaakt een voedselvergiftiging een maagdarmontsteking. Als de klachten na 48 uur nog niet minder worden of samengaan met hevige pijn, neem dan contact op met je huisarts.
Bron: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... iging.html

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:22

hier ook in een korte tijd 3 gezinnen plat door buikgriep maar dat was bij allemaal hooguit 1 nachtje diarree en overgeven en daarna nog een dagje zielig in bed (omdat je de nacht ervoor de hele nacht wakker op de pot hebt doorgebracht en zittend slapen met een emmer op schoot is niet mijn favoriete slaaphouding) maar daarna allemaal alweer een heel stuk beter.

Ik zou het wel melden bij het restaurant, niet als klacht maar gewoon ter info ook omdat je niet zeker weet of het daarvan komt. Misschien stond er inderdaad wel iemand in de keuken die de dag ervoor ziek was maar die móest werken omdat het druk was, weten ze meteen dat dat niet kan. Zeg niet dat dat het is hoor maar als restauranthouder zou ik het zeker willen weten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:23

Symptomen voedselvergiftiging. Symptomen van voedselvergiftiging zijn misselijkheid, braken, buikkrampen en diarree die plotseling opkomt, d.w.z. binnen 48 uur na het nuttigen van besmet voedsel of drinken. Afhankelijk van de ernst van de vergiftiging, kan iemand ook last krijgen van koorts, rillingen, bloederige ontlasting, uitdroging, en het zenuwstelsel kan schade oplopen. Deze symptomen kunnen een enkel persoon, maar ook een groep mensen, die hetzelfde hebben gegeten, treffen: een uitbraak.

nou die diarree die plotseling op komt zetten heb ik dan gehad haha..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:12

Wendy_Komen schreef:
)
En bij echte voedselvergiftiging ben je volgens mij nog een stuk zieker!

nee hoor. veel mensen denken vaak dat ze een buikgriep/virus hebben en dit is dan "alleen maar" een voedselvergiftiging. ;)
hetzelfde als dat veel mensen zeggen dat ze griep hebben maar eigenlijk "gewoon" last hebben van een zware verkoudheid. van ECHTE griep kom je de eerste week/2 weken niet uit je bed.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:26

Weer wat geleerd ;-)

Hoe gaat het ondertussen met de ziekenboeg TS?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:39

nou de meeste knappen nu weer op! ik heb net voor het eerst weer wat gegeten.. mn maag zei zomaar knorr uit zichzelf haha! nog een paar die ziek zwak en misselijk zijn.. maar gaat de goede kant weer op gelukkig!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:46

Het kan gewoon een buikgriepje zijn hoor, bij ons op de afdeling begon 1 persoon met braken en diarree en binnen 2 dagen lagen en 16 ziek op bed en dat was nog exclusief personeel...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:05

Ik denk dat jullie allemaal iets verkeerds hebben gegeten. Als ik het goed lees gaat het 2 of meer families die allemaal bijna tegelijk ziek zijn geworden. Als je buikgriep hebt of krijgt dan ben je volgens mij 2 weken daarvoor al besmet geraakt. In 1 gezin zou dat kunnen maar niet bij meerdere gezinnen tegelijk. Of jullie moeten toen ook bij elkaar zijn geweest.
Beterschap in ieder geval.