spanningshoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

spanningshoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 00:00

vorige week vrijdag kreeg ik een flits vanuit mijn nek naar mijn hoofd...ik heb het niet vaak maar al wel eens gehad..meestal een teken van, even wat rustiger aandoen en dan gaat het wel weer over.

Alleen deze flits niet, Een hele week bonzende hoofdpijn, zweverig maar niet dat je het idee hebt dat je neer gaat vallen en vooral misselijk maar niet zo erg dat je gaat overgeven.

Na een weekje toch maar even de dokter een bezoekje gebracht en na allerlei testen kwam eruit
dat ik dus spanningshoofdpijn heb.
Te veel stress in mijn leven.
Kan wel kloppen, wij hebben 2 bedrijven en 4 kinderen, een dolle maar zeer zeker gezellige boel
alleen die hoofdpijn...soms MOET ik echt gaan liggen en trek ik het niet meer..en vooral veel slapen.
tis dat mijn babietje nu niet wil slapen dat ik nog wakker ben anders lag ik allang op bedje.

Als ik op internet ga zoeken kom ik allerlei vrij verontrustende verhalen tegen dus daarom
mijn vraag aan jullie: wie kent spanningshoofdpijn en hoe ga je daarmee om?

alvast bedankt

montoya

Re: spanningshoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:04

ik ken het heb er ook veel last van . weinig aan te doen als je een druk leven hebt .
soms pak ik effe een sauna . en als ik daar geen tijd voor heb een paracetamol met codiiene.
sterkte !!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:14

poe dat klinkt zeker niet fijn maar man wat heb jij het druk je moet je zelf niet vergeten.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 00:18

franka75 schreef:
poe dat klinkt zeker niet fijn maar man wat heb jij het druk je moet je zelf niet vergeten.

dat zeggen heel veel mensen maar zelf voelt het niet zo..ja ik ben altijd aan het werk of met de kids bezig of dingen aan het regelen en als ik het typ voel ik de druk wel maar als ik eenmaal bezig ben voelt het weer niet zo...snap je?
tijd voor mezelf is er niet...en ik zou ook niet weten waar ik die vandaag moet halen..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:22

Tijd voor jezelf moet je maken!Wat misschien verlichting kan geven is om je slapen te masseren.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:26

Ik ben ook een hoofdpijnpatient en heb tijden gekend waardoor ik gewoonweg niet kon functioneren, ik heb van alles al geprobeerd maar tegenwoordig slik ik bij aanvallen apc van het merk r*ter en loop bij de chiropraktiker en laat ik het maar afkloppen heb nu eens in de maand last van, terwijl het in het verleden iedere week wel terug kwam en dan een paar dagen duurde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:27

Allereerst er achter komen waar de spanning vandaan komt.. Ik heb ook heel erg lang met spanningshoofdpijn rondgelopen, maar ik had dan ook een baan waar ik niet gelukkig was. Toen ik daar weg was en naar een andere baan ging verdween de hoofdpijn ook.
Als je de oorzaak niet weet, kan je er helaas ook weinig aan doen..

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:24

Ik heb ook spanningshoofdpijnen en bij mij helpt een paracetamol totaal niet, heb verschillende soorten en merken gehad.

Helaas heb ik ook soms last van migraine-aanvallen...

Voor echte spanningshoofdpijnen zijn er via de huisarts wel medicijnen te krijgen, ik ben daar toen niet aan begonnen,
omdat er toch wel een aantal bijwerkingen aan verbonden zitten...

Beste helpt nog altijd gewoon in een 'donkere' kamer gaan liggen, slapen, is nog altijd het beste middel.

Let op dat het geen mirgaine gaat worden!
Bij mij is het namelijk ook met spanningshoofdpijnen begonnen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:08

Verontrustende berichten op internet? Ik ga dan maar niet zoeken geloof ik . Ik zet vaak mijn schouderspieren onbewust vast. Dat kan soms hoofdpijn geven, maar de afgelopen maanden heb ik een paar keer nekpijn gehad (hoog in mijn nek). Ik kon niet meer naar links en rechts kijken, had knallende hoofdpijn en ik hoorde ook een knarsend geluid alsof er gruis tussen mijn wervels zat. Tjee, ik dacht serieus dat ik een nekhernia had gekregen, maar de huisarts gaf ook spanning aan als reden. Ik ben meteen naar de fysio gegaan en die heeft me een paar goede tips gegeven om mijn nek te laten ontspannen. Nou is alles weer rustig en pijnloos :) .

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:15

Een fysio / chiropracter / manueel therapeut kan veel helpen. Ik heb er ook tijden mee rondgelopen. Had spanningshoofdpijn i.c.m. migraine. Ik ben toen wel een tijdje aan de medicijnen geweest maar dat was inderdaad troep. En het verdoezelt de pijn alleen maar (en soms ook helemaal niet), je komt er op die manier niet vanaf.

Je kunt er een heel eind vanaf komen door toch wat tijd voor jezelf proberen vrij te maken. De tijd dat je op bed ligt van de pijn is ook verloren tijd...

Succes!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:30

Niet op internet gaan kijken want alleen de mensen die enorm klagen gaan op internet schrijven. De mensen waarmee het goed gaat gaan niet op internet schrijven dat het goed gaat...

En zorg dat de oorzaak bekend wordt, waarom heb je spanning en waarom uit zich dat in je nek schouders en zorgt voor hoofdpijn. Zorg dat je spieren lekker los blijven dus ga niet verwachten dat massage bij een fysiotherapeut gaat helpen want dat doet het dus niet. Doorbloeding zorgt ervoor dat je spieren soepel blijven en daarvoor moet je die spieren (op een prettige manier) aan het werk zetten. Ga lekker zwemmen bijvoorbeeld, combineer dat bijvoorbeeld met je kinderen want ik snap ook wel dat je niet zomaar een uurtje er tussen uit kunt piepen omdat mama moet zwemmen :+

Probeer ook te constateren wanneer je gespannen bent en je spierspanning toeneemt waardoor je ontspannings oefeningen kunt gaan doen en bijvoorbeeld ademhalings oefeningen kunt doen.

Je moet het zelf willen aanpakken want anders kom je er niet vanaf. Ik ben een echt spanningshoofdpijn expert... En dan merk je pas hoeveel spanning je opbouwt. Ik ben mezelf bewust dat als ik hoofdpijn heb ik vooral niet moet gaan stil zitten op de bank en een pijnstiller moet nemen of mezelf moet laten masseren o.i.d. want het zijn symptoom bestrijders. Ik ga met zo'n knallende koppijn juist naar buiten en even wandelen of bewegen. Door het op die manier aan te pakken (want je moet het echt aanpakken) is het ontzettend verminderd en is de duur van de hoofdpijn echt verkort. Vroeger kon ik echt een halve week echt bonzende hoofdpijn hebben waar ik misselijk van werd, nu komt het bijvoorbeeld opzetten in de loop van de avond en in de loop van de ochtend zakt het weg.

Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:35

Yep... Hier ook een! Ik krop alles op en buffel door tot letterlijk het lampje uit gaat... Inmiddels voel ik de eerste signalen en kan ik er beter mee om gaan. Wanneer ik de hoofdpijn voel opkomen plan ik een avondje voor mezelf. Jankfilm op en brullen maar. Ik huil de spanning altijd weg. De dag erna zie ik er niet uit, dikke ogen, maar de hoofdpijn zet niet door. Ik heb dat zo'n vier keer per jaar denk ik.

Als ik het negeer krijg ik enorme hoofdpijn en komt die huilbui er op een onverwacht moment uit. Niet tof... Mensen denken dan dat ik een nervous breakdown heb... :')

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 23:58

klinkt misschien l*llig maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben..
Ik heb een paar dagen flink de rust genomen en ik merk dat de pijn afzwakt maar
je moet er idd wel mee uitkijken.

wat de precieze oorzaak van mijn spanningen zijn zullen er waarschijnlijk wel heel veel zijn.
2 bedrijven is zowiezo al spanning en vooral met personeel erbij en 4 kindjes kunnen soms ook
wel eens herrieschoppend zijn, dat is gewoon zo
ik zou zo graag eens een manier vinden hoe ik mezelf tot ontspanning kan brengen want bij letterlijk
alles wat ik doe zit ik te denken van, ik moet nog dit of ik moet nog dat.
zlfs als ik ter ontspanning in bad zit..

wie herkent dit?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:40

Ik wil hier graag even mee blijven lezen. Ik heb af en toe ook vreselijke hoofdpijn (waar ik ook misselijk van wordt) die uit mijn nek komt. Soms een beetje hoofdpijn en dan kan ik op een gegeven moment mijn nek knakken en dan trekt het weg.
Het is nu ik even tussen twee banen inzit gelukkig een stuk minder geworden (heb nu in twee maanden tijd een keer echt hoofdpijn gehad incl. het misselijk zijn)
Ik merk wel dat ik vaker met hoofdpijn opsta als ik niet in mijn eigen bed slaap en neem dan nu sowieso mijn eigen kussen mee als we ergens heen gaan.
Ik neem trouwens altijd 2 aleve in op het moment dat het nog niet ze erg is.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:55

isabelle schreef:
klinkt misschien l*llig maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben..
Ik heb een paar dagen flink de rust genomen en ik merk dat de pijn afzwakt maar
je moet er idd wel mee uitkijken.

wat de precieze oorzaak van mijn spanningen zijn zullen er waarschijnlijk wel heel veel zijn.
2 bedrijven is zowiezo al spanning en vooral met personeel erbij en 4 kindjes kunnen soms ook
wel eens herrieschoppend zijn, dat is gewoon zo
ik zou zo graag eens een manier vinden hoe ik mezelf tot ontspanning kan brengen want bij letterlijk
alles wat ik doe zit ik te denken van, ik moet nog dit of ik moet nog dat.
zlfs als ik ter ontspanning in bad zit..

wie herkent dit?

Daarom kun je beter actief zijn om je spieren los te maken dan iets wat passief is. Rustig in bad een boekje lezen lukt toch niet als je bijna tandenknarsende koppijn hebt maar een klein blokje om hardlopen werkt weer wel... Gewoon even uitzoeken wat het beste helpt.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:28

Isabelle, jij gaat ontspannen dingen doen om te ontspannen? Het eerste wat ik doe als ik spanning voel is gaan sporten, want dat is de beste manier om EN niet na te hoeven denken EN je spieren los te krijgen. Het enige nadeel is is dat dit ook tijd kost en als je het druk hebt, heb je weinig tijd bladibla...maar toch, sporten is het beste middel.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:30

Als je van je hoofdpijn af wil, zou je toch echt rust moeten nemen! Hoe onhandig het vaak ook uitkomt...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:01

Ik ken het, enige dat bij mij helpt is echt fysiek rust nemen. Lig ik dus weer een weekje om 9 uur of eerder in bed (mijn wekker gaat dagelijks om kwart over 5).
Als ik dat doe en even niet teveel naast het werk plan, is het met een paar dagen weer over.
Doe ik het niet, wordt het erger en loopt het over in migraine en dat is nog veel verschrikkelijker en kan ik helemaal niet meer functioneren. Kan dus beter naar mijn lijf luisteren door zelf gas terug te nemen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:48

Ik heb het ook. Was er toen voor naar de dokter geweest, toen kreeg ik morfine pillen. Lichte dosis morfine natuurlijk. Dat hielp wel, maar was er kneiterstoned van, en erg gezond zal het niet wezen.
Het enige wat bij mij werkt is rust nemen, dus paardrijden of slapen of iets dergelijks. Ik ga vaak ff extra vroeg naar bed.