Zwanger???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Honesty

Zwanger???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:24

Hallo bokkers. :)

Ik heb sinds 13-10-'11 een Mirena spiraal, omdat ik veel last van bijwerkingen had bij de pil. Inbrengen deed weinig tot geen pijn. Echo gehad en alles zat goed, toen kreeg ik klachten, veel bloedverlies, buikpijn.... terug op controle geweest, weer een echo gehad en alles zat alsnog goed. Zou een week of 2 geleden nog een na-controle hebben maar ze zeiden; "We hebben al 2 keer gekeken of dat de Mirena spiraal goed zat en dat was het geval dus het lijkt me niet nodig, als je de klachten blijft houden is je lichaam de spiraal misschien aan het afstoten, en dan moet je terug komen." Mijn klachten gingen weg, mijn 'menstruatie' bleef uit, zoals ze al hadden gezegd. Soms een paar druppeltjes dan maar oke. Nu heb ik ongeveer 2 weken last van, 's morgens misselijk, buikpijn, krampen, vermoeidheid, hoofdpijn, last van mijn ogen, vaak plassen, vaak stemmingswisselingen, harde en opgezette buik, voor en na het eten misselijk, ik vloei een beetje rosige 'slijm' (lekker praatje :o ) en pijnlijke borsten. Mijn vraag is, zou ik misschien zwanger kunnen zijn? Ik lees op internet veel reacties van mensen die wél zwanger zijn geworden door de Mirena spiraal heen.... Ik ga morgen of woensdag naar de dokter toe....

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door Honesty op 26-12-11 20:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Kimbey

Re: Zwanger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:28

De klachten die je geeft zijn inderdaad vaak zwangerschapsverschijnselen.
Ik zou dus inderdaad naar de dokter gaan en vragen naar een zwangerschapstest, of deze even een halen bij een Kruidvat ofzo.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:30

Ja, inderdaad. Ik ben erg benieuwd....

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:34

Ik zou een zwangerschapstest kopen.6
Het kan ook zijn dat je schijnzwanger bent ?

Ik moest van de dokter op een gegeven moment de pil gaan slikken en toen ik 15 was moest ik overgaan naar een zwaardere pil (dus meer hormonen). Ik kreeg toen zwangerschapsverschijnselen, precies hetzelfde als wat jij omschrijft en zelfs braken.
Nu heb ik de prikpil en nergens last van..

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:37

Ik heb dat dus ook gehad, dan gekloot met de pil. Van de een naar de ander en zo, toen overwogen om aan de spiraal te gaan, niks nergens geen last van gehad de eerste 2 maanden!

Ik bel morgen de dokter of ik morgen nog terecht kan en anders woensdag. :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:40

Ik had het ook pas na een mnd of 2, tenminste dat ik ècht duidelijke verschijnselen hadden. Ik had altijd al na 2 dagen dat ik misselijk was etc etc.
Maar m'n dokter zei dat ik er misschien eerst aan moest wennen omdat het meer hormonen waren.

Ik ben erg benieuwd wat de uitslag is :j

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:42

Ik heb juist de spiraal genomen omdat je dokter zei dat ik daar veel minder last van zal hebben, had ook last van hoofdpijn en duizelig bij de pil. In de spiraal zitten een heel stuk minder hormonen...

Ik ben ook erg benieuwd, ook spannend....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:45

Wat ga je doen als het zo is?? Het leest wel zo. En tja, kan je zwanger zijn. Volgens mij kan je de kans daarop zelf beter berekenen? Als je geheelonthouder bent is de kans minimaal. :+

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:45

morgen een testje kopen,is de uitslag negatief even een belletje naar de dokter die weten wel wat ze kunnen doen ermee.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 20:47

Als het zo is, ja dat zie ik dan wel. :)

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:54

jeetje dat zou toch wel vreemd zijn anders!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:03

Ja, inderdaad.. Maar je leest zóveel verhalen van mensen die toch écht zwanger zijn geworden dóór de spiraal heen. :j

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:06

Zwangerschapsverschijnselen, als ik jou was morgen echt een test halen!

het zouden ook gewoon reacties van je lichaam kunnen zijn, je lichaam reageerd op de hormonen die dat spiraal afgeeft.

Daarnaast is het heel goed mogenlijk dat je lichaam het spiraal toch afstoot. Wanneer je nooit zwanger bent geweest is je lijf niet gewend aan vreemde dingen.

Heel veel succes meid

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:08

Ik heb zoveel testen gedaan met mijn spiraal in t begin. Zoveel klachten gehad die er op leken en nooit zwanger geweest.

Probeer je niet teveel zorgen te maken.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:13

Wat Iris zegt is het meest logisch. Je hele hormoonhuishouding is gewoon in de war.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:15

Heb je al gekeken op de site van Mirena? Ik had ook pijnlijke borsten en ook een harde/dikke buik, nooit ongesteld en ook rare stemmingswisselingen. Na een paar jaar bleek ik cystes op mn eierstokken te hebben (ook een bijwerking) en heb ik em laten verwijderen. Ben 8 kilo afgevallen, geen rare buien meer en mn buik is een stuk minder dik :) Nu heb ik Yaz24 (pil) en die heeft veel minder bijwerkingen!

http://mirena.forum2go.nl/het-bayer-rap ... n-t29.html

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:18

Ik zeg overigens niet dat je je niet moet laten testen. Want dat moet je gewoon doen. Testen is weten en stelt je gerust. :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:22

Niet teveel zorgen maken, dan lijkt het alsof je nog meer verschijnselen krijgt ;)
Waarschijnlijk valt het wel mee, de eerste drie tot 5 maanden kun je best wel "last" hebben van de spiraal, daarna wordt het beter. Ik gebruik nu ruim 6 jaar de mirena spriaal met plezier. Weinig klachten, na de opstart periode van ca 3 maanden. Ook na vervangen na 5 jaar weinig last gehad.

Succes morgen, ik zou morgen gaan, dat geeft eerder een stukje rust en duidelijkheid.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:32

Oh oeps, ik dacht dat een spiraal meer hormonen hadden.
Misschien meer hormonen dan de pil waar ik ooit mee begonnen was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:37

Hetzelfde als wat Iris zegt heb ik ook gehad. De eerste paar maanden dat ik mijn spiraaltje had was ik er om de haverklap van overtuigd dat ik zwanger was.

Testen zou ik inderdaad doen, maar jezelf niet te gek maken.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 22:59

Ik maak mezelf ook niet gek, maar toch wel spannend eerlijk gezegd.. ik denk zelf ook dat het niet zo is en mijn vriend ook niet maar toch voor de zekerheid een testje halen, en toch omdat ze bij mij het idee hadden dat mijn lichaam de spiraal afstootte, en daarom misschien is verzakt?

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:05

spannend,
probeer je niet te veel zorgen te maken,
maar wel even testen hoor!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 23:06

Ik maak me gek genoeg ook eigenlijk helemaal geen zorgen, ik denk maar... is het zo dan moest het zo zijn! :)

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:21

Heb het spiraaltje ook gehad, met dit soort klachten. Ik zou wel testen voor de zekerheid en voor je eigen gevoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:08

Ik ben ruim 33 jaar geleden ook geboren ondanks de spiraal die mijn moeder had laten plaatsen. Je kan dus idd zwanger raken met een spiraal. Heb je al getest?