Paard mens aansteken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Paard mens aansteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:31

Ik heb een tijdje geleden in paardenwelzijn geplaatst
dat mijn pony een beetje ziek was (hoesten snotteren).
Ben er nu wel achter dat het bij haar alleen een koudje is (heb temp. gemeten enzo, krijgt nu dennenknop siroop)

Maar nu ben ik opeens ziek en dus vraag ik me af of een paard een mens kan aansteken.
Ik heb wel gehoord dat een mens een paard aan kan steken maar kan dan ook andersom?

xTesske

Re: Paard mens aansteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:00

niemand?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:37

Het is winter, dus er zullen vast ook wel mensen om je heen zijn geweest met beginnende verkoudheden..
Of het met paarden kan weet ik niet, maar toch stiekem via iemand anders waarbij het nog niet heel duidelijk was, of die er zelf niet zo'n last van heeft kan zeker wel..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:40

Verkoudheid gaat niet van mens op dier of nou ja niet wat je paard heeft ;). Er zijn wel andere ziektes/aandoeningen die wel overdraagbaar zijn zoals bijvoorbeeld schimmel.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:11

Interessante link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Griep

Virussen kunnen wel van dier op mens overspringen, maar niet makkelijk en alleen na wat mutaties, en die kans lijkt me voor jou paard niet zo groot.. (bovendien gaat het vaak via varkens en kippen, niet zozeer via paarden)
Mij lijkt het toch nog steeds logischer dat je paard een gewone paardenverkoudheid heeft en jij een gewone mensenverkoudheid...

Als het nou je hond was en jullie hadden allebei tekenen van hondsdolheid, dan zou het voor de hand liggen dat jullie elkaar aangestoken hebben, maar in dit geval is het gewoon toeval denk ik :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:38

oke bedankt!