HarenHEL.. het leed dat klitten heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

HarenHEL.. het leed dat klitten heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:18

Dag lieve boksterren!

Nou heb ik echt voor de zoveelste keer al klitten in men haren. Ik gebruik al enige tijd anti-klit.. maar nog weten de monsters langs te komen.

Wat is hiervoor dé oplossing? ik word er een beetje moe van zo langzamerhand.. :') Ik heb ook nog anti-klit spray voor de wat kleine knuppen.. Hier zijn namelijk vast wel boktdames met lang haar? Hoe doen jullie dit? :Y) en houden het... ? Moet ik hierboor echt iedere dag mijn haren wassen met anti-klit? of heb ik gewoon spring-haar? :+ HELP?! :+

Sodeletuut

Re: HarenHEL.. het leed dat klitten heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:19

's Nachts een vlecht in, en geen sjaal om met los haar.. :) Ik heb ook heel snel klitten, heel irritant.. Ik lees even mee voor tips.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:23

Jezelf de moeite van droog haar borstelen besparen en je haar doorkammen onder de douche met cremespoeling erin! het serum van de action werkt ook goed!

offtopic: sodeletuut, wat een GEWELDIG nieuws van alvaro!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:24

Ik doe bijna iedere avond een haarmasker in van L'oreal Paris (weet niet hoe je het precies schrijft) en dat helpt erg goed. Gaat je haar prachtig van glanzen, kamt fijner én minder klitten. Het is een een wit plastic potje met rode deksel. Heeft een beetje de vorm van zo'n dagcrème potje.

Verder inderdaad een vlecht in bij het slapen. Ook helpt het om het gewoon een paar keer per dag met zo'n kapperskam (met van die fijne tandjes) je haar heel goed door te kammen. Succes.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:28

Onder de douche ook haarmasker na je conditioner. Ff paar minuten laten zitten en uitspoelen, dan in een vlecht. Later vlecht eruit, anti klit erin spuiten, uitborstelen en weer in vlecht slapen

Werkt bij mij iig goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:31

Je hebt van die kleine pompjes van Andrélon. Die gebruik ik bij mijn kinderen (mijn oudste heeft lang krullend haar, klittenramp!) en dat werkt geweldig! Verder inderdaad; slapen met een vlecht in :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:35

Ik gebruik een roze spray van L'oreal (Hotstraight). Normaal is dat om je haren goed te steilen en minder te laten pluizen, maar bij mij werkt het ook super tegen klitten. Beetje sprayen na het douchen en op laten drogen of wat föhen en klaar.
Toen ik lang haar had, vlechtte ik het ook in voor het slapen. Overdag een staart of opgestoken. Dus maar twee keer per dag m'n haren borstelen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:35

Laat je regelmatig de punten uit je haar knippen?
Op je foto's is te zien dat je best lang haar hebt, als het uiteinde ''dood'' is heb je daar ook veel meer last van.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:38

Tijdens het douchen conditioner van herbal erin, daar gaan mijn klitten er echt goed van uit. :D
Ook de 1minuut maskers van andrelon werken.

Zonder conditioner kom ik niet door mijn haar. En als het na het douchen nog klitterig is smeer ik er een repair goedje van gliss kur in. :)

En idd, geen droog haar kammen, dan maar ff douchen met conditioner. Slapen met vlecht. En ook geen los haar met sjalen nee, pff das ook een hel.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:08

Allemaal goede tips die hier gegeven worden. Ik gebruik zelf light-nog iets van Loreal. Op nat haar sprayen en dan heb ik nergens last van. Geen maskers of zulk soort dingen.

Als je nu eens een hele erge klit hebt en al bijna met de schaar in je handen staat, bij wijze van spreken. Spuit er dan een beetje equishine in, je haar wordt er zo glad van dat die klit bijna geen kans heeft om te overleven. Voor regelmatig gebruik vind ik het niet echt geschikt, maar bij noodgevallen wel. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:08

Wat ook nog extra kan is wat handcreme in je haar doen. Dat werkt bij mij erg goed op pluisdagen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:15

Ja, ik vlecht het altijd, zo voorkom ik erge klitten :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:43

Ik heb er ook erg last van. Mijn haar kroest van zichzelf een beetje en dat klit gewoon heel snel! De kapper staat er ook wel eens verbaasd van, heeft ze net een lok gekamd, legt ze hem opzij en dan zit er alweer een knoop in.

Om het leed enigszins in te perken gebruik ik een voedende conditioner, een leave-in conditioner en serum in mijn haar. Maar ik heb nog steeds gigantische klitten in mijn nek na een dag met mijn haar los in een staart te hebben gelopen. Voorzichtig kammen...

Tips van "niet droog kammen" zijn voor mij echter compleet nutteloos, de klitten komen juist in mijn haar als het droog is! Ik kam mijn haar wel voor het wassen trouwens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:48

Heel ietsjes Cowboy Magic, werkt perfect.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:50

Ja helaas heb ik er ook erg veel last van :(
Vooral bij het paardrijden! Wat helpt daar dan tegen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:05

Regenpier schreef:
Ja helaas heb ik er ook erg veel last van :(
Vooral bij het paardrijden! Wat helpt daar dan tegen?

In een knot of vlecht doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:06

ik heb langer haar , ik kam ze er (met een beetje pijn) er uit . of trek ze eruit , heb dik haar dus dat zie je niet :P

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:11

Ik vlecht het ook veel.
En je hebt heeeeel veel verschillende soorten vlechten. :) Vind t nog leuk om te doen ook.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:11

maar hebben jullie dan niet heel veel last van haaruitval als je met een vlecht slaapt? Ik deed dat ook altijd maar zat dan de dag erna helemaal onder de haren.
Ik laat nu regelmatig de puntjes knippen en heb veel minder last.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:12

nee een vlecht is juist minder schadelijker dan elke ochtend met de borstel het gevecht aangaan met mijn haar :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:16

Vlechten inderdaad!!
@ polly, dat zou best kunnen, omdat je het daarna er allemaal tegelijk uithaalt. De losse haren blijven dan in de vlecht zitten. Maar als je je haar los hebt valt het gewoon er gelijk uit en heb je dat dus niet in de gaten.

En je haar niet los laten hangen :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:24

Niet 's avonds je haar wassen, maar 's ochtends? :P

Ik was het 's ochtends en ik heb de hele dag geen last van klitten en ik draag het los.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:30

Ik heb ook heel lang en vooral dik haar , ook had ik altijd erg veel last van knopen ..vooral na een lange dag werken met dat albert heijn sjaaltje om :P
Ik heb hiervoor kerasilk van goldwell , dit is een soort van olie / serum . Bij de kapper verkrijgbaar en het werkt super!
gewoon voor of na het borstelen even door je hele haar verdelen , maakt eigenlijk niet zoveel uit wanneer .

Je haar word hier zo ontzettend zacht en handelbaar van :)

en voor dat je gaat slapen je haar borstelen en in een knot draaien boven op je hoofd werkt bij mij iig beter dan een vlecht ;)

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:34

Cowboy magic erin :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:39

Polly schreef:
maar hebben jullie dan niet heel veel last van haaruitval als je met een vlecht slaapt? Ik deed dat ook altijd maar zat dan de dag erna helemaal onder de haren.
Ik laat nu regelmatig de puntjes knippen en heb veel minder last.

Nee, daar merk ik niets van! Ik vlecht wel vrij losjes.