Ik heb iedere Winter Midden-Oorontsteking,...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Ik heb iedere Winter Midden-Oorontsteking,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:10

...En ik word er helemaal gek van! :x

Ik weet niet wanneer het is begonnen, maar dit gaat nu al zeker een paar jaar (4 of 5) dat
ik achter elkaar, iedere winter een middenoorontsteking heb. Ondertussen herken ik de sympthomen
en voel ik hem alweer aankomen. En het is niet iets waar ik op zit te wachten. :n

Ik ken echt niets, of bijna niets wat pijnlijker is dan dit, zelfs de operatiepennen die er op mijn 10e leeftijd zonder
verdoving werden uitgetrokken deed nog minder pijn dan de oorontsteking die ik ieder jaar weer heb.
Ik weet nog te herinneren dat ik vorig jaar mijn hele arm heb opengekrapt van de pijn en ik mijn bed helemaal zat
te schoppen totdat mijn voeten er pijn van deden, en geloof me, ik ben alles behalve iemand die zichzelf snel
lichamelijk zeer doet, ik kan niet eens over bloed.

Heeft iemand hier op bokt ook ervaring met deze heftige oorontstekingen? En komen die ook ieder jaar weer terug?
En weten jullie ook hoe ik dit kan tegen houden of minder heftig kan laten worden?

Alvast ontzettend bedankt :)

Mayflower_

Re: Ik heb iedere Winter een Midden-Oorontsteking,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:14

Heb je met of zonder pus? Ga anders even naar je huisarts en vraag om polymyxine B oordruppels. :) Deze helpen om de ontsteking weg te halen. Ook een neusspray en paracetamol kan helpen.

_Bitje_

Re: Ik heb iedere Winter Midden-Oorontsteking,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:17

Dankje voor je reactie :)

Paracetemol helpt amper of niet meer wanneer ik midden in de oorontsteking zit en de pijn het ergst is.
Het verschilt per jaar, de ene keer komt er wel pus uit de andere keer niet. Vorig jaar nauwelijks.

Ik heb wel vaker gewone oorpijn druppels geprobeerd, maar daar werd het alleen maar erger van, of is dit iets anders?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:19

Heb je die toen bij de huisarts gekregen of zelf bij de apotheek gehaald? Want dit kan alleen door een arts voorgeschreven worden (zit antibiotica in). En anders vragen om een kuur voor de midden oor ontsteking.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:27

We hadden het volgens mij nog liggen van het jaar daarvoor dus geen idee :)

Het probleem is dat het ook per keer verschilt wanneer en hoe lang de pijn of ontsteking duurt,
vorig jaar bijvoorbeeld heeft het een volle nacht geduurd, begon om 12 uur en stopte om 10 uur sochtends
en beide oren begonnen tegelijkertijd en bijvoorbeeld de eerste keer dat ik dit had heeft het een volle week geduurd en
ging de pijn in periodes en momenten en ging het oor voor oor, toen had ik inderdaad een kuur en ben ik 2 keer
naar het ziekenhuis geweest..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:28

Heb je al paracetamol +codeïne geprobeerd? Dat is de heftigere variant dan alleen paracetamol.
Wat mij goed hielp tegen kiespijn (zenuwpijn, ivm wortelkanaalbehandelingen) waren paracetamol zetpillen van 1000mg. Ik werd echt gillend gek van de pijn, m'n hele gezicht en kaak deden pijn. Een kwartier na de zetpil werd de pijn zodanig minder dat ik even kon slapen. Heb je die al geprobeerd?
Weet niet wat je er verder tegen kan doen. Misschien van die oorwarmers gebruiken als het koud wordt buiten?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:35

Dankje voor je reactie,

nee die heb ik nog niet geprobeerd! En oorwarmers of een muts heeft het nog nooit kunnen verhelpen helaas..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:43

Ik ken het helaas...
Paracetamol helpt dan inderdaad niet, dat zegt de huisarts ook. Mijn huisarts heeft ibuprofen of diclofenac aangeraden. Dit keer heb ik ook antibiotica gekregen. Neusspray helpt inderdaad ook wat verlichtend en de oordruppels op doktersrecept mogen alleen zolang er nog niets geklapt of gescheurd is.

Beterschap!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:47

Hier helaas niet alleen in de winter last van, maar het hele jaar...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:10

Zijn je amandelen al verwijderd? Ik had ook elk jaar middenoorontsteking toen ik nog heel klein was en lag dan als een dood vogeltje in de box. Toen hebben ze eindelijk alle amandelen eruit geknipt en ik heb nooit meer ergens last van gehad :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:12

_Bitje_ schreef:

Dan hoop ik dat het een ongebruikt flesje was want 1 die geopend is die werkt niet meer. ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:30

Tieme schreef:
_Bitje_ schreef:

Dan hoop ik dat het een ongebruikt flesje was want 1 die geopend is die werkt niet meer. ;)

Volgens mij werkt het dan nog wel, maar in mindere mate.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:40

Mijn dochter heeft het vaak gehad, oren zijn er door kapot gegaan van binnen.Ze mag 5 dingen niet eten,dat slaat op haar oren.Als ze toch iets eet daar van zie je het meteen de andere dag terug in haar oren.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:56

Ik heb dat ook twee jaar gehad, dit jaar ben ik vroeg begonnen met muts dragen 's ochtends vroeg en tot nu toe heb ik het kunnen vermijden dat ik ontsteking kreeg. Misschien is dat ook iets voor jou?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:04

Ja helaas heb ik datzelfde probleem, de pijn is om te janken.

Als ik het op voel komen dan gebruik ik 10 dagen neusspray.
Ik voel het meestal opkomen aan.. verstopt oor, bubbelt geluid in mijn oor, hevige jeuk in mijn oor.
8 van de 10 keer zet het dan niet door.

pijnstillers voor de pijn hebben bij mij nog nooit gewerkt, wat wel werkt is iets hoger gaan liggen met het hoofd, maar verder is het hopeloos.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:40

Ik ken het. Ben er midden in de nacht mee naar de eerste hulp gegaan. Wilde mn hoofd tegen de muur slaan om die pijn maar kwijt te raken. Kreeg druppels mee. Niet dat dat nou echt hielp....