Rond mijn twaalfde had ik afgrijselijke jeuk aan mijn rechter elleboog. Na ongeveer twee dagen kwamen er allemaal witte bulten en bultjes op en gingen ze open, mijn elleboog was een kleine horrorfilm. De jeuk werd alleen maar erger en ik wist niet waar het vandaan kwam.
Omdat ik ontzettend veel nagel bijt, merkte ik ook dat ik putjes in mijn nagels kwamen. Ik dacht, ohoh, dit is niet zo'n goed teken, maar snel stoppen met nagelbijten, wat niet lukte
Op het moment dat we naar de dokter gingen was het eigenlijk al een heel stuk weg, maar ik had er nog steeds zoooo veel last van. De dokter keek naar mijn elleboog, EN naar mijn nagels? uhh okeeee?? Wist ik veel waarom die dat deed, dus ik zei zo van jaa ik bijt nog steeds nagel, het lukt me niet om er vanaf te komen.
Dus hij keek me aan en zei: Daar kijk ik eigenlijk niet naar, ik zie wel dat je putjes in je nagels hebt? JA DUHH dat ziet iedereen die me ziet lopen.. Mijn nagels vervormden en kreeg bobbels en kuiltjes in mijn nagels.
Hij vertelde me dat ik psoriasis heb en dat daar dus niets aan te doen is. Er zijn mensen die hebben het nog erger dan ik. Lijkt me echt vreselijk voor hun!! Maarja ik schaamde me er wel een beetje voor, vooral omdat ik er echt nog nooooit van gehoord had. Ik kreeg een hormonen zalf mee om op mijn elleboog te smeren. Als mijn elleboog open was, mocht ik het er niet op smeren, want dan zal het erger worden. Ook mocht ik er niet te veel op doen, omdat anders mijn huid te dun werd. Ik moest goed mijn handen wassen als ik het gesmeerd had, nergens aan zitten voor de rest. Kortom, ik kreeg vergif op mijn ellebogen, vond ik toen
Nu op dit moment heb ik er steeds minder vaak last van, maar al komt er weer een bui, dan is het ook echt vreselijk erg!!
Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met dit probleem?
Er zijn heel veel bokkers met Pso.