Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:20

Hallo,

Ik ben Julie, 28 jaar en zwaarder dan goed voor me is. Daarom ben ik eind januari 2011 begonnen met een afvalrace. Het plan was niet meer snoepen, geen mayonaise meer en vooral veel meer bewegen. Verder mocht ik gewoon alles eten (wel een beetje opletten met vet enzo). Dat is heel goed gegaan. Eind juli 2011 was ik 22,1 kilo afgevallen. Ik besloot om een tijdje pauze te houden, omdat ik het even genoeg vond, maar wilde daarna nog zeker 15 kilo afvallen.

Het is nu december 2011 en ik heb besloten om de draad weer op te pakken en keihard door te gaan met lijnen (ben gelukkig maar een klein beetje aangekomen :o ). Nou heb ik in een aantal afvaltopics gezeten hier, maar word er zo moe van dat er meiden tussen zitten die 62 kilo wegen en zich druk maken over die 3 ons te veel. Terwijl het bij mij echt om heel veel kilo;s gaat. Dat is hun goed recht en zij mogen ook een topic hebben, alleen ik kan daar mijn motivatie niet in vinden, dus ben ik hier op zoek naar wat ‘dikkere’ bokkers, die ook meer dan een kilootje of 2 af willen vallen…

Hoop hier mensen te vinden die met mij mee willen doen de komende tijd, zodat we met elkaar er een goede strijd van kunnen maken…

Huiskamertopic!
[HK] Wij houden het niet voor gezien, voor een kilootje of -10

Grapjasjes12

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:23

Super toch! :D

Ik ben ooit van 95 kilo naar 65 kilo gegaan en ik schommel nu ongeveer 2 jaar tussen de 70 en 73 kilo en dat is prima voor mijn lengte :j
Ik hoef dus niet af te vallen, maar ik weet hoe het is en ik wilde je een hart onder de riem steken :)

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:24

Ik herken je verhaal, de afvaltopics hier zijn goed en leuk maar meiden die (in mijn ogen) een fantastisch lichaam hebben waar ik serieus een moord voor zou doen........... tja daar kan ik slecht mee omgaan. Ik ben nu sinds 1 december officieel bezig met afvallen. Ik ben al mijn hele leven een vatsig poppetje en ik merk nu al dat nadat de eerste 2 kilo eraf zijn ik mezelf al een stuk leuker begin te vinden. Het zijn er pas twee en die gaan zeker vertienvoudigd worden. Maargoed, het begin is er.

Ik snoep, zo goed als, niet meer en ben 4x per week een uur in de sportschool te vinden waar ik ook maandelijks een afspraak heb met een personal coach. Hij doet niets anders dan mij op die weegschaal zetten, praten over hoe ik mn trainingsschema vind en het aanpassen of veranderen waar nodig. In principe is hij er alleen maar en moet ik het gewoon zelf doen. Net als iedereen die wil afvallen. Ik heb goede moed, zeker als ik jouw verhaal nu lees. Mennnnn resepect en keep up the good work!!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:25

Ik meld me. Wegens gezondheidsredenen ga ik per 1 januari afvallen.
Ik heb sinds een tijd erg veel last mn rug en door mijn ha en fysio is er heel nadrukkelijk gezegd dat ik toch echt moet afvallen.
Ik ben al meer aan het bewegen, zwemmen, maar verder nog niet echt ook ivm mn rug. Per januari krijg ik begeleiding van mn fysio voor specifieke rug en buikspieroefeningen.

Ben het idd eens met je mening over het afvaltopic.
Laatst bijgewerkt door Onali op 22-12-11 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:29

Hey Tess, wat leuk dat je reageert... Ik weet precies hoe je je voelt. In januari is de knop omgegaan en ben ik gestopt met snoepen! Voel me nu een stuk beter, maar wil voor mijn gezondheid echt nog minstens 15 kilo kwijt. Merk wel dat ik daar wat steun prettig bij vind, dus zou het leuk vinden als je hier mee kletst...

Qua beweging heb ik afgelopen zomer naar mijn werk gefietst (13km enkele reis) en 's winters wandel ik HEEEEEEEEL veel met mn haffie...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:29

Ik begin het nieuwe jaar ook ja... Erger me ook aan die meiden, wees eens tevreden met je lijf ook al zit er 1 kilo teveel aan..
Misschien een HK topic openen voor de 'echte dikkertjes?' :)

Edit: ik weeg denk ik rond de 85 kilo (na de kerstdagen waarsch meer. :o) en ben 1.70.. Moet minstens 15/20 kilo af...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:37

Ja, dacht begin hier met een topic, dan komt er vanzelf een HK van ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:41

Julie, wat goed dat je dit topic geopend hebt :j Ik zat met hetzelfde als jij :o

Ik ben sinds 1 oktober druk en streng bezig.. Uiteraard vrijwillig, maar ook omdat het moet. Ik heb namelijk een ongeluk gehad en mijn voet ernstig verbrijzeld. Heb gezegd dat ik als ik weer mag lopen enzo, kilo's kwijt wil zijn. Op dit moment heb ik loopgips en sinds 1 oktober zo'n 12 kg kwijt. Ben nog lang niet klaar, want ik wil ong. 30 kg kwijt. Nu ik iets meer mag bewegen, gaat het afvallen ook beter. Al moet ik je zeggen dat met krukken lopen of met rolstoel rollen zwáár vermoeiend is :=

Ik eet ook gewoon wat ik wil, alleen met mate en snoep bijna niet meer. Mijn doel is dat ik volgens jaar met mijn verjaardag (eind maart) de overige kilo's kwijt ben. Dat lijkt me niet onhaalbaar :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:43

Triiiiieeeeeeeeeeessssssssssssss :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:43

Nu ben ik zelf helemaal niet te dik maar ook ik erger me aan die afvaltopics idd. Dan zie ik die foto's en dan denk ik: sorry? :oo Daar moet nog wat vanaf? :oo

Super dus dat je dit topic gewoon zo geopend hebt! Ik hoop dat 't jullie lukt om de movitatie te vinden vast te houden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:44

djuulsie schreef:
Triiiiieeeeeeeeeeessssssssssssss :D

Djjuuuuuullllssss :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:45

hey mag ik ook meedoen, per 1 januari ga ik weer vol aan de bak, was in januari afgelopen jaar begonnen en heel goed (15 kilo) afgevallen, maar in de vakantie de mist ingegaan en de draad niet meer op weten te pakken.
Mijn doel is weer te paard kunnen, heb zo'n fijne staan.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:45

Dit is mijn harde waarheid :')

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:46

fokfanaat schreef:
hey mag ik ook meedoen, per 1 januari ga ik weer vol aan de bak, was in januari afgelopen jaar begonnen en heel goed (15 kilo) afgevallen, maar in de vakantie de mist ingegaan en de draad niet meer op weten te pakken.
Mijn doel is weer te paard kunnen, heb zo'n fijne staan.

Iedereen mag meedoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:47

Mag ik meedoen? :))

Ik kom van de 125 en weeg nu 83 :) Nu met de kerstdagen ben ik even iets minder streng maar de laatste kilo's gaan er na de feestdagen toch echt af :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:51

mag ik me ook melden???? :o

Ik ben een echt bolletje met mijn 1.64m zit ik rond de 95 kg -O-
Ik ben al diabeet en heb meer dan voldoende lichamelijke klachten.
Ik hoef niet mooi te zijn.....als ik me maar lekkerder ga voelen..... :)

Helaas heb ik lichamelijke beperkingen waardoor enige vorm van sport al niet haalbaar blijkt voor mij.
Snoepen doe ik goed........vooral de avonden ga ik er altijd flink tegenaan :o
Ik mis echt de dicipline en de motivatie maar hoop die dan in dit topic te vinden

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:52

Ik doe mee! Twee jaar geleden ook 30 kg afgevallen maar helaas zit er weer 15 bij :o Mijn paardje is veel chiquer en kleiner dan ik gewend ben (1.65 ipv 1.80) en mijn postuur is al reden genoeg om niet eens aan wedstrijden te denken. Er moet minimaal 10 af, 15 mag ook en 20,... wauw dan heb ik maatje 36-38. Keep on dreaming :D Ik ga weer hardlopen: programmaatje op MP3. Werkt geweldig. Ook als je nog nooit meer gerend hebt dan naar een bushalte. PB maar als je interesse hebt. Enige voorwaarde is dan wel dat je het programma afrondt (iets van 10 weken 3x pw). Kunnen we direct een hardlooptopic beginnen over Beginnende Hardloopbokkers mét fors overgewicht. :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:54

Ik probeer het al jaren maar het is bar en boos. Vanaf 2 januari ga ik er in ieder geval weer vol tegenaan. Afgelopen half jaar was voor mij een ramp qua lijnen (en de portemonee) omdat ik heel veel moest reizen en daardoor veel op stations at en ook thuis vaak niet erg gezond. Vanaf januari krijg ik het weer rustiger of in ieder geval geordender, dus dat scheelt een hoop. Ik weeg nu zo'n 100kg en ik wil eigenlijk terug naar de 60kg, met mijn 1.65m geen onverstandig gewicht. Maar met 20kg eraf ben ik ook al ontzettend gelukkig. Hopelijk kunnen wij volgend jaar rond dit tijdstip allemaal mooie gewichten noemen.

Als ik trouwens flink ben afgevallen hoop ik het paardrijden ook weer op te gaan pakken, ik vind mezelf nu te zwaar voor de paarden (en ik pas niet meer in mijn rijbroek). Maar sowieso, dingen als hardlopen en langwandelen of een flink stuk fietsen zijn al ontzettend fijn als dat weer beter gaat. Hardlopen kan ik wel maar is eigenlijk een beetje link, langwandelen wisselt heel erg, ik heb de neiging te snel te veel te willen en dan ben ik zo weer uit de running. Goed, fietsen moet ik me gewoon toe zetten.
Het lijkt me trouwens ook weer heerlijk om mijzelf weer in badpak te durven vertonen. Al zou het nu natuurlijk ook al heel goed zijn als ik zou gaan zwemmen, maar ik durf het eigenlijk niet meer. Als eerste moet ik dan een badpak gaan kopen namelijk.

Ik ben trouwens de afgelopen 2.5 jaar iets meer dan een kilo per maand aangekomen gemiddeld, dus als ik stop met aankomen is het al heel wat. Maar eigenlijk moet er dus een hoop af.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:56

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:59

Ik meld me ook. Ook ik ben nu bezig, ongeveer 6 weken en er is nu 9k af. Ik moet ook heel wat kilo's eraf hebben. Ik merk wel dat ook al zijn het nog maar 9kg, dat ik het wel merk. Ikzelf heb geen eind gewicht in me hoofd, omdat ik zelf gewoon breder gebouwd ben. Ik ben eerder een haflinger dan een arabiertje :). daarom stop ik wanneer ik tevreden met mezelf ben, maar er zal wel minstens 30kg er af gaan. de start is in iedere geval gemaakt!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:00

9 kg is echt al hardstikke veel Linnieke...

En die vergelijking heb ik ook laatst gemaakt, ik ben net als mijn haflinger: een flinke tank, maar ook die kunnen strak zijn... ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:02

kennen jullie deze ook al: [HK] De Koolhydraatvrije bokkers voor degenen die koolhydraat arm/low carb willen afvallen. Alle Atkins/Southbeach/Dr Frank en variaties daarop worden er besproken, recepten uitgewisseld en het afval-leed gedeeld.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:05

Daar ga ik niet aan beginnen, maar dank je wel Cissy

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:05

djuulsie schreef:
9 kg is echt al hardstikke veel Linnieke...

En die vergelijking heb ik ook laatst gemaakt, ik ben net als mijn haflinger: een flinke tank, maar ook die kunnen strak zijn... ;)

Ja het is inderdaad veel, ik zit nu bij een voedingsconuslente. Zij zei ook al dat het wel allemaal veel is. Maar omdat ik veel gewicht moet verliezen, gaat daarom wat sneller. Dan bij mensen met minder overgewicht. Mij hoor je niet klagen, vind het wel motiverend :D Maar er zal in loop der weken wel minder worden..

Precies mijn doel is ook om een strakke haflinger te worden :D

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:06

Oh bedankt. Die 30 kg ben ik idd met KH-arm dieet afgevallen. Een aanrader, werkt echt goed. Ben alleen erg verzot op brood, pasta's en chocolade..... Maar ik ga er weer voor.