Hoe lang had jij last na je blinderdarmontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Hoe lang had jij last na je blinderdarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 11:38

Afgelopen zondag ben ik geopereerd omdat ik een blindedarmontsteking had en ik ben gisteren thuisgekomen uit het ziekenhuis. Heb veel pijn gehad, veel morfine gehad en heb nog een antibioticakuur maar ik voel me vandaag zo belabberd!

Ik ben iedere keer onwijs misselijk, gelukkig niet hoeven braken maar wel kokhalzen en dat doet al onwijs pijn in mn buik. Vannacht om 3 uur werd ik bijna spugend wakker en een uurtje geleden kwam het ook weer zo opzetten. Verder blijf ik best veel pijn houden ondanks de paracetamol en diclofenac en ik voel me gewoon ziek, koortsig en moe :( De feestdagen komen er natuurlijk aan, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoe lang voelden jullie je nog zo belabberd? Overigens heb ik ook nog steeds waterdunne ontlasting maarja dat kan natuurlijk door de augmentin komen..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:10

jij was dan snel thuis!
Ik heb vanaf de operatie 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarvan 2 dagen aan de morfine. Mocht eigenlijk nog niet naar huis, maar wilde toch en mede door paniekaanvallen toch akkoord gekregen om naar huis te mogen. Thuis nog 3 volledige dagen op bed gelegen en toen voorzichtig gaan bewegen.
Buikpijn voel je nog wel even, ik heb (ook door 2x een wondinfectie) totaal 3 weken nog last gehad bij de meeste bewegingen. Toen voorzichtig weer op mn paardje gestapt en langzaamaan meer gaan doen. Kan alleen nog niet zeggen dat ik me fit voel, schijnt nawerking van de narcose te zijn.
Ben btw begin oktober geopereerd.

Tieneke

Re: Hoe lang had jij last na je blinderdarmontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:44

Ik ben in september geopereerd en ben de dag na de operatie mogen vertrekken. Ik had wel 0.0 buikklachten, mocht zelfs de avond na m'n operatie wat eten omdat ik me zo goed voelde. Heb nooit morfine gehad, wel paracetamol. Bewegen bleef wel wat vervelend de eerste dagen, maar ik heb vooral last gehad van ademhalen, ook vooral door een rampzalige narcose waarbij niet alles volgens het boekje is gegaan. Zelfs nu is dat nog niet helemaal goed. Maar dus verder niets, terwijl ik verder wel snel misselijk ben en krampen heb.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:45

Ik ben vrijdag nacht binnengegaan, en zondag middag was ik terug thuis. Ik had wat last van de narcose en van mijn buik, maar na een weekje kon ik terug naar school (moest ook wel want ik zat midden in de examens :+ )

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:48

Hoe snel moesten anderen terug werken/naar school? Ik ben toen 3 weken arbeidsongeschiktheid verklaard, maar ik heb nog steeds het idee dat dat niet zo heel gangbaar is voor deze operatie en dat het dus meer met de narcose-toestanden te maken had dan met de operatie op zich.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:51

Vreemd. Ik heb nauwelijks klachten gehad nog. Was ontzettend blij dat mijnblinde darm eruit was. Was niet beroerd, niet misselijk,helemaal niks. Ik stond ook meteen naast mijn bed om naar het toilet te lopen :D
Heb alleen de 1e nacht pijnstillers gehad omdat ik niet kon slapen, daarna niet meer.
Wel heb ik lang last en pijn gehad met bewegen, maar dat komt omdat ze toch een gedeelte van je buikspieren doorsnijden,dat was watpijn deed bij mij.

Ikben na een week of twee weer gaan werken, moest alleen opletten dat ik geen lichamelijk zware dingen deed. Gevoelig is het nog wel een tijd gebleven.
Laatst bijgewerkt door Goof op 22-12-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:51

Ik ben in totaal een maand uit de running geweest, met een week ziekenhuis. Hij was bij mij opengesprongen en ze waren bang voorbuikvlies ontsteking. Afgezien van dat ik gewoon compleet gesloopt was had ik niet echt megapijn. Had ook geen hechtingen dus die zaten in ieder geval niet in de weg.

Denk dat het gewoon per persoon echt heel veel verschilt, als ik dat zo lees. Dus denk niet dat je er veel aan hebt, gewoon heel rustig aan doen! Ik had toevallig in de periode al een weekje spanje gepland staan, ik ging in een rolstoel het vliegtuig in en kon bij thuiskomst weer soort van rennen :+

Ik had overigens meer pijn van het slechte ziekenhuisbed (rug) dan van de op. Gelukkig kn die snel omgewisseld worden.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:08

Ten eerste, beterschap TS.

Bij mij heeft het allemaal vrij lang geduurd, ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en in totaal ongeveer 7 weken 2 keer per dag de wond uit moeten spoelen. Maar bij mij was hij ook al vrij lang ontstoken (2 weken) voordat ik geopereerd werd en daardoor had ik buikvliesontsteking en was mijn blindedarm al geknapt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:12

Als die springt, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Lijkt me ontzettend pijnlijk. Zonder springen was het al rampzalig genoeg...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:50

Beterschap!

Ik ben 7 jaar geleden geopereerd. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Daarna mocht ik al elke dag 1 uurtje naar de paarden, en dan bracht/haalde mijn moeder me. Had er wel wat last van, maar kon over het algemeen wel veel weer. Je mocht 6 weken niet zwemmen, maar was in een hittegolf en ben na 3 weken weer gaan zwemmen en paardrijden. Smeerde wel zalf voor het litteken, dat heb ik een maand of 2 gesmeerd.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:45

Beterschap!

Het ligt er idd aan of hij open gesprongen was of gewoon ontstoken.
Ik heb in totaal 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarvan 1 dag alleen maar onderzoeken. :+
Dus 2 dagen na de operatie. Ik kreeg toen wel pijnstillers, geen morfine maar iets anders. Ben de eerste dag na de operatie wel heel misselijk geweest, maar dat komt door de narcose. Na een dag was dat wel over.
Thuis alleen paracetamol geslikt, ongeveer een weekje.
2 weken geen werk of school hervatten was het toen. Na 2 weken op controle en toen moest ik nog eens 2 weken rustig aan doen. Dus wel naar school, maar niet tillen of paardrijden oid.

Dus het verschilt heel erg. Voordat je je echt fit voelt kan wel even duren. Maar een narcose werkt geen maand uit. Met veel drinken is die na een paar dagen wel uit je lijf.
Doe vooral rustig aan. Ik neem aan dat je vanuit het ziekenhuis ook wel advies hebt meegekregen? En ook nog op controle moet?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 17:43

KylaLover schreef:
jij was dan snel thuis!
Ik heb vanaf de operatie 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarvan 2 dagen aan de morfine. Mocht eigenlijk nog niet naar huis, maar wilde toch en mede door paniekaanvallen toch akkoord gekregen om naar huis te mogen. Thuis nog 3 volledige dagen op bed gelegen en toen voorzichtig gaan bewegen.
Buikpijn voel je nog wel even, ik heb (ook door 2x een wondinfectie) totaal 3 weken nog last gehad bij de meeste bewegingen. Toen voorzichtig weer op mn paardje gestapt en langzaamaan meer gaan doen. Kan alleen nog niet zeggen dat ik me fit voel, schijnt nawerking van de narcose te zijn.
Ben btw begin oktober geopereerd.

Ja ik dus 3 dagen en ook 2 dagen aan de morfine. Gisteren ging het alleen gruwelijk mis. Ik weet alles van mijn vriend want zelf was ik er niet meer bij. Ik reageerde slecht, had veel pijn en ben met de ambu naar het ziekenhuis gegaan. Ze konden niets vinden dus het zijn naweeën van de operatie en ik ben nu wel weer thuis met extra pijnstillers. Dus ik ben bang dat het nog wel even kan duren..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:05

Ik heb ook nog heel lang last gehad van de narcose. Schrik trouwens ook niet als je haar ineens heel erg begint uit te vallen en er uiteindelijk nog maar een klein plukje overblijft, dit kan een bijwerking van het narcose middel zijn. Helaas heb ik dat ook gehad.

Ik had dan geen blindedarmontsteking, ik had wat anders en wat heftiger. Maar ook mijn buikspieren waren helemaal doorgesneden aangezien ze bij mijn darmen moesten (litteken van 35 cm, verticaal op mijn buik) en daar hou je ook nog wel even last van. Daardoor was ik ook erg bang om te niezen, aangezien dat vreselijk zeer deed.

Ik heb uiteindelijk 6 weken thuis gelegen, maar het is niet te vergelijken met een blindedarmontsteking.

Maar ik denk dat het per persoon verschilt, niet ieder lichaam is hetzelfde.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:50

Maar ik denk dat een litteken van 35 cm wel wat heftiger is als een litteken van 3 cm

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:51

Dat snap ik.. Maar het ging over de buikspieren die doorgesneden worden. :+

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:53

Ja maar ik bedoelde dan heb je wel meer spieren die worden doorgehaald wat t automatisch pijnlijker maakt. Ik snapte je link wel hoor. :)

Ts beterschap, klinkt allemaal niet fijn!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:44

Bedankt allemaal voor de reacties: inderdaad heel wisselend! Ik heb nu net mijn vriend de deur uit gestuurd voor de boodschappen, ben benieuwd waar hij mee thuis komt :')

Verder voel ik me redelijk, als ik maar op bed of op de bank lig, zodra ik beweeg veel pijn en gewoon een conditie van niets :=

Hoewel mn vriend en ik al bijna vijf jaar samen zijn, is dit onze eerste kerst samen in ons nieuwe huis en dat had ik toch anders voorgesteld {:)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:42

Het is iig een kerst die je niet snel vergeet!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:43

xLaura schreef:
Het is iig een kerst die je niet snel vergeet!

Haha nee inderdaad niet, zeker omdat mijn vriend ook nog herstellende is van.. jawel.. een blindedarmontsteking :')

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:13

Oh nee echt?
Nou ja één ding is zeker. Volgend jaar kan die blinde darm nergens meer roet in het eten gooien. ;)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:14

Beterschap ts!

Ik ben vier jaar geleden ook de klos geweest, van een normale vrolijke dag werd ik snachts om 1 uur nog geopereerd, bij mij was het ontzettend snel gegaan en stond bijna op klappen. Raar genoeg mocht ik naar 2 dagen het ziekenhuis uit, liep zelf naar de wc en door het ziekenhuis. Wel was ik erg moe en viel ik erg af, en als ik me buik rekte deed het wel wat pijn maar niet extreem. Ik had toen een jonge pony die net zadelmak was en heb dus even niet gereden maar meer voor me eigen veiligheid.