ervaringen interpolis zorgverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ervaringen interpolis zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 15:08

ik zit, na heel lang pluizen en 'laat ook allemaal maar lekker zitten ik blijf wel bij achmea' toch te denken om een overstap te maken naar interpolis zorgverzekering

na veel telefonisch contact en overleg met wat voor mij het beste zou zijn, kwamen we uit op een gewone basis verzekering en een 2 sterren tandartspolis
ik ga dan 112 euro per maand betalen met collectiviteitskorting via de rabobank

ik heb nu bij achmea een 3 sterren beter af polis en een 2 sterren tandartspolis
hier zou ik volgens jaar 130 euro moeten betalen (en dan is daar al 12 euro collectiviteitskorting af)

dat scheelt nogal een hoop :P

nu heb ik dus add/adhd en ritalin word vanuit de basis vergoed net zoals 2e lijns hulp.. dus vandaar de keuze alleen basis want ik verwacht niet zwanger te worden etc etc en tja.. eigen risico hebben we allemaal

maar nu was mijn vraag: zijn er mensen met ervaring bij interpolis? zo ja, hoe bevalt het?

TeSzZz

Re: ervaringen interpolis zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:13

Ik zit sinds afgelopen jaar bij interpolis, 4 sterren met een 1 ster tandartspolis. Ik ben helemaal tevreden, nette bemiddeling toen ik op zoek was naar een fysio, declareren is makkelijk en stond binnen 10 dagen op mijn rekening (en dat is bij cz en achmea nooit zo snel gelukt :P) en ik heb eigenlijk nooit problemen met vergoedingen.
Qua contracten met zorgverleners/ziekenhuizen enzo is er weinig verschil tussen interpolis en achmea aangezien ze allebei onder achmea vallen en de vergoedingen ook vrijwel helemaal gelijk zijn. Bij interpolis was ik alleen veel goedkoper uit vanwege de collectiviteitskorting van de rabo.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:33

Vriendlief heeft precies dezelfde verzekering, ook via rabo en t bevalt m uitstekend. Declareren gaat makkelijk en snel en nog nooit problemen gehad :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:59

Hier ook collectief via Rabo. Bevalt op zich prima. Alleen geen anticonceptie boven 21 in basispakket. Dat is het enige waar ik van baal. Of is dat bij alle andere verzekeringen ook?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:02

Basispakket is overal hetzelfde Suzanne als het goed is, dus daar is weinig aan te veranderen. Bij mij zit het in mijn aanvullende deel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:16

Ik ben vorig jaar overgestapt van Zilveren Kruis Achmea naar Interpolis. Ongeveer dezelfde vergoedingen maar stuk goedkoper inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:17

Ik stap per 1 januari over naar interpolis :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:09

Ik stap ook over per 1 januari als het goed is, maar heb nog helemaal geen polis of zorgpas gehad, zijn er al mensen die het wel binnen hebben? Vorige week gebeld, stond netjes in het systeem en zou binnen een week verstuurd worden maar tot nu toe niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:10

Linea schreef:
Ik stap ook over per 1 januari als het goed is, maar heb nog helemaal geen polis of zorgpas gehad, zijn er al mensen die het wel binnen hebben? Vorige week gebeld, stond netjes in het systeem en zou binnen een week verstuurd worden maar tot nu toe niets..

Nope ik ook niet :n

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:10

Hier ook Interpolis, en ben erg tevreden :j