maak me weer eens druk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

maak me weer eens druk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:41

Beste bokkers,

Al een hele tijd heb ik last van witte bobbels aan de binnenkant van beide wangen. Daarnaast heb ik ook vaak last van het tandvlees van mijn onder tanden, deze is momenteel ook weer helemaal rood (beide kanten). In mijn gehemelte en mijn boventanden heb ik een stuk tandvlees wat weg is (?) hier zie je een stukje rode, volgens mij ook beetje gele (maar kan dat niet goed zien), ontstoken huid.
Deze klachten heb ik de afgelopen maanden vaak gehad (daarvoor misschien ook al maar toen heb ik er niet echt op gelet) het komt met vlagen en is niet maanden aan een stuk door, maar wel vaak.

Daarnaast heb ik de afgelopen tijd (maanden/jaren) heel veel stress gehad en heb hierdoor ook mijn gebit verwaarloost. Poetste namelijk maar vaak 1x per dag en soms zelfs gewoon weken achter elkaar maar 2/3 keer per week. Heel erg, ik weet het maar was gewoon geen fijne tijd.
Sindsdien 2 x bij de tandarts geweest en blijkbaar (wonder boven wonder) allebei de keren geen gaatjes.
Nu heb ik dus al een hele tijd last van allerlei klachten in mijn mond. Pijn heb ik niet echt, behalve als er dan een stukje tandvlees weg is en ik eet bijvoorbeeld, voorderest is het gewoon beetje hinderlijk die dikkige wangen met witte bobbels en het rode tandvlees.
Ik heb vrijdag een afspraak bij de dokter en ga haar dan ook eventjes mijn mond laten zien.

Ik heb de afgelopen dagen namelijk wat research gedaan op internet en kom verschillende dingen tegen: inderdaad van stress/ongezonde voeidig etc naar mondkanker/tongkanker en soa's in de mondholte. Deze klachten komen vrijwel allemaal overeen met mijn klachten.
Nu is het denk ik al 3/4 jaar geleden dat ik wat seksuele handelingen met verschillende jongens heb gedaan. Heb met hen niet gevreeen maar wel (onveilig) oraal contact gehad, dit waren geloof ik 3 jongens. Vorig jaar heb ik ook met nog een jongen oraal contact gehad..
Dit schoot me dus wel eventjes door mijn hoofd, nooit echt bij stilgestaan en ook nooit klachten als blaasjes/wratjes/extreme jeuk etc bij mijn vagina gehad maar dus wel al geruime tijd vanalles in mijn mond.
Ik maak me er nu een beetje druk over...
Toevallig heb ik een afspraak bij de HA vrijdag (voor iets totaal anders) maar ik ga haar denk ik wel eventjes dit voorleggen en mijn mond laten zien. Ik hoop namelijk dat ze zo al kan zien of het om een soa gaat of dat het gewoon vitaminegebrek etc is..

Iemand die ervaring heeft met deze klachten of misschien een idee heeft wat het wel of niet is..? :)

labyrinth

Re: maak me weer eens druk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:58

Bel je huisarts ook over dit probleem, huisartsbezoek is meestal maar voor 10 min en voor 1 probleem, heb je er meer, moet je een dubbele afspraak maken.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:09

labyrinth schreef:
Bel je huisarts ook over dit probleem, huisartsbezoek is meestal maar voor 10 min en voor 1 probleem, heb je er meer, moet je een dubbele afspraak maken.

Wist niet dat dat moest..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:14

Dat is bij ons ook zo. Per 10 minuten 1 klacht.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:18

Heeft de tandarts nooit iets gezegd over deze klachten? Of had je er op dat moment geen last van?
Als ik ook maar ietsje geïrriteerd tandvlees heb, krijg ik een hele lezing over flossen en stoken en word ik bijna naar de mondhygieniste gestuurd. Vandaar mijn vraag.

Mijn ervaring is dat aften (die m.i. meestal het gevolg zijn van stress/ongezond leven) ook behoorlijk pijnlijk zijn.

Goed dat je hier ook mee naar de HA gaat. Veel sterkte ermee in ieder geval.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:20

_Noor schreef:
Heeft de tandarts nooit iets gezegd over deze klachten? Of had je er op dat moment geen last van?
Als ik ook maar ietsje geïrriteerd tandvlees heb, krijg ik een hele lezing over flossen en stoken en word ik bijna naar de mondhygieniste gestuurd. Vandaar mijn vraag.

Mijn ervaring is dat aften (die m.i. meestal het gevolg zijn van stress/ongezond leven) ook behoorlijk pijnlijk zijn.

Goed dat je hier ook mee naar de HA gaat. Veel sterkte ermee in ieder geval.

Heb het er inderdaad een keer over gehad (had toen helaas niet de klachten) maar toen kon hij niet veel zeggen zij hij, ik moest alleen beter poetsen en als het erger werd/was terugkomen. Waarschijnlijk ga ik dus toch eventjes bellen van de week. van aften heb ik dan weer niet zo heel veel last.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:21

Als de HA je niet verder kan helpen, zou ik idd weer terug gaan naar de TA.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:23

_Noor schreef:
Als de HA je niet verder kan helpen, zou ik idd weer terug gaan naar de TA.

Jep, wacht even op de HA af en maak anders vrijdag meteen afspraak bij de tandarts, hoop dat ik er nog terecht kan voor het nieuwe jaar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:25

Ontstoken tandvlees, teruggetrokken tandvlees in combi met aften zo te horen.
Ik heb dat heel snel als ik niet fit ben. Zodra mijn weerstand weer goed is, is mijn mond ook weer goed.

Maar je kan je huisarts laten kijken, ik heb nog nooit een dubbele afspraak moeten maken haha, maar goed kan ook prima binnen een kwartier alles vertellen. Ook al zijn het rustig 3 verschillende dingen.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:28

Ja binnen 10 minuten weet ik zeker dat het me lukt om die 2 dingen te vertellen, maar oke.
Ik hoop nog steeds dat het maar gewoon iets met mijn tandvlees oid is. Heb net mijn moeder even laten kijken en die zei ook het is gewoon heel veel witte bobbelige dingen, soa zijn volgens mij toch meer blaasjes oid. Maar toch, laat de huisarts maar gewoon even kijken, hoop echt niet op een soa!! :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:30

O wacht, hoe ziet je keel eruit? Want witte plekjes kunnen ook duiden op een schimmelinfectie.

Mijn aften zijn ook van de witte dingen... Doen wel verrekte zeer!

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:32

vuurneon schreef:
O wacht, hoe ziet je keel eruit? Want witte plekjes kunnen ook duiden op een schimmelinfectie.

Mijn aften zijn ook van de witte dingen... Doen wel verrekte zeer!

nee het zijn geen aften, want die heb ik vroeger vaak gehad en doen inderdaad pijn, deze klachten zin toch anders.
Mijn keel is niet echt wit, het zijn voornamelijk mijn beide wangen aan de binnnenkant!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:33

Hmm nou hopelijk is het gewoon een probleem van je gebit. Ben benieuwd wat de dokter ervan gaat zeggen :)
Succes alvast!

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:34

vuurneon schreef:
Hmm nou hopelijk is het gewoon een probleem van je gebit. Ben benieuwd wat de dokter ervan gaat zeggen :)
Succes alvast!

dankjewel, ik hoop ook dat het allemaal wel mee valt en het absoluut geen soa is ;(

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:35

Bij ons hoef je geen dubbele afspraken te maken bij de huisarts. Mijn arts neemt echt de tijd voor zijn patiënten, vind dit echt fijn. Helaas moet je daardoor wel altijd lang wachten in de wachtruimte :-)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:43

Geen idee wat je hebt maar ik wens je veel succes en beterschap

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 15:46

Heb net gebeld en hoefde hiervoor geen dubbele afspraak te maken :)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 16:02

Tandarts ook meteen maar even gebeld en gelukkig kan ik deze week nog terecht, erg fijn :)!!!
Dan heb ik dus én de dokter die ernaar kijkt én de tandarts, als het goed is moet ik dan voor ik het weekend in ga wel weten of het iets ergs is ja of nee. En ik denk dat beide ook wel kunnen zeggen of het een soa zal zijn of niet. Dan ga ik hopelijk fijn de kerst in en kan ik mijn vriend weer kusjes geven!!:

als iemand zelf nog ervaringen heeft, deze klachten herkend of tips heeft blijft het aub wel welkom!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:55

Nou, mooi dat je snel terecht kan :j

Ga je weer hopelijk met een grote glimlach het nieuwe jaar in! :D