Zwelling onder mijn oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Zwelling onder mijn oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 03:16

Waar neem je je toevlucht als je 's nachts op je werk zit en je opeens vaststelt dat je
oog begint te zwellen?

In eerste instantie Bokt. (ik ga heus wel naar de dokter mocht het erger worden hoor, daar niet van).

Nu zat ik aan de computer en op een tijdspanne van pak em beet 5 minuten heb ik opeens
een zwelling onder mijn oog. Mijn oog zelf is niet branderig en het jeukt ook niet.
De oogbol zelf ziet ook totaal niet rood. Geen irritatie, niets voor zover ik kan zien en voelen.

Het is dus enkel het vel onder mijn oog dat opgezwollen is. De locatie waar je normaal wallen hebt zeg maar.
Ik draag wel al sinds mijn 12de contactlenzen. En sinds enkele jaren heb ik night&day lenzen.
Hier nog nooit problemen mee gehad.

Wat kan het zijn? Brandt los! :)

Het enige wat me opvalt, maar het kan ook psychosomatich zijn :') , is dat mijn linkerkant van m'n gezicht
wat jeukt. Maar dat had ik volgens mij gisteren in mijn nek al (van m'n sjaal wellicht)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 03:45

Hm.. heb ooit opgezwollen plekken onder mijn ogen gehad, maar dit was oedeem en was gewoon een symptoom van pfeiffer (waar ik ernstig last van had op dat moment). De kans zal trouwens niet zo groot zijn dat je pfeiffer hebt gok ik zo ;)
Maar het kan dus zijn dat er gewoon wat vocht zit en dit zou uit zichzelf wel weg moeten gaan.. (bij sommige mensen zwelt het rond de ogen ook een beetje op als de ogen erg tranen/ze huilen? Maarja, dan zou je rode ogen hebben gehad.. hm..)

Hm.. verder ,.. niet gestoken door een mug toevallig daar? Of Allergisch ergens voor?
En het is ook al half 4 hè, mss is het wel gewoon vermoeidheid? :)

Je kunt proberen om er even wat kouds op te leggen, misschien dat dat wel iets helpt :)

Verder zit daar in de buurt eigenlijk alleen een traanklier geloof ik, dus iets van een ontstoken/verstopte klier ligt ook niet zo voor de hand.. bovendien gaat dat niet zo snel?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 06:25

De rode kleur aan de zwelling is al iets weggetrokken.
Verder zit de zwelling er nog wel, maar het is absoluut niet echt
lastig of pijnlijk. Best gek :)

Ik ben op zich wel een beetje moe, maar zeker niet abnormaal op dit uur.
Ach, het trekt vanzelf wel weg hopelijk :)