Ervaringen Lifelines

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irma1984

Ervaringen Lifelines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 23:38

Heb een paar oude topics gevonden hierover, maar verder niets.

Heb vandaag meegedaan aan een onderzoek van Lifelines.
Ze hebben mn gewicht en lengte gemeten, buik- en heupomvang gemeten, een hartfilmpje gemaakt, longfunctietest en nog wat testen.

Wie heeft dit ook gedaan en hoe waren de vervolgonderzoeken?
Ben erg benieuwd!

zonnebloem18

Re: Ervaringen Lifelines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:14

Ik doe ook mee aan lifelines net als mijn vriend.
We hebben vorig jaar de eerste serie gehad (meten, hartfilmpje, longfunctietest enz.), nu zouden we elk jaar een vragenlijst moeten krijgen maar die hebben we nog niet gehad dit jaar.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen ik vond het in elk geval heel handig dat elke 5 jaar mijn bloed en urine goed worden bekeken en bij afwijkingen ben je er misschien eerder achter.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:50

Wat is dit dan precies?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:50

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:33

Ik doe ook mee, mijn eerste 2 onderzoeken al gehad. Eerste is inderdaad hartfilmpje, longtest etc, erg interessant. Voor het 2e bezoek moet je een dag lang je urine verzamelen en wordt er bloed afgenomen. En voor ieder bezoek een vragenlijst invullen. Klein beetje werk, maar zeker fijn om dit soort zaken goed te controleren.

Volgens mij krijg je iedere 5 jaar een vragenlijst thuisgestuurd, toch?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:09

Ik dacht ieder jaar vragenlijst en elke 5 jaar langs voor de onderzoekjes.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:43

Ik heb niet meegedaan aan het onderzoek maar krijg op mijn werk (werk als doktersassistente in een huisartspraktijk) wel redelijk wat vragen en natuurlijk alle uitslagen binnen. Aan de ene kant vind ik het een mooi onderzoek maar aan de andere kant merk ik ook dat het soms heel wat onrust meebrengt bij de deelnemers. Vooral met de urineonderzoeken geven ze erg snel aan dat je toch even naar de huisarts moet want het is niet goed. En dan zit er een spoortje witte bloedcellen in. Tuurlijk kan het verstandig zijn om dat in de gaten te houden maar blijkbaar is de manier van communiceren zo dat het toch wat zorgen opwekt. Ook als een hartfilmpje niet goed is krijgen we de patienten wel eens hyperventilerend of huilend aan de balie want help, er is iets met mijn hart! En dan is het ritme net even wat sneller dan de standaard. Dus opzich goed het lijkt alsof er wel wat paniekerig met de uitslagen wordt omgegaan

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:11

Ik had iets afwijkende uitslagen maar dit werd gewoon normaal vermeld in de brief.
Ik denk dat mensen hier snel zelf iets heel groots van kunnen maken.
Daarbij heb ik begrepen dat Lifelines alle uitslagen ook doorstuurt naar de huisartsen dus die kunnen naar aanleiding daarvan ook contact opnemen met de patiënt.