koude handen en dooie vingers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

koude handen en dooie vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 11:55

Ik hoop hier de gouden tip te vinden tegen koude handen en dooie vingers.
Nu de temperatuur weer kouder word heb ik altijd erg veel last van koude handen en dooie vingers.
Ik hoef maar buiten te komen en mijn vingers worden gelijk wit en heb geen gevoel mer in mijn vingers.
Zelfs op dit momnet zit ik thuis in de kamer, verwarming op 22 en mijn handen en trouwens ook mijn voeten zijn ijskoud :brr: en zelfs mijn topje van mijn middelvinger is weer wit en dood.
Wie heeft de gouden tip

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:35

Ze zeggen dat ijskoud water werkt :+

Gewoon goed warm houden, desnoods handschoenen aandoen?

Wendel

Re: koude handen en dooie vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:42

Vaak heeft dit een naam. Bij mij is verteld het syndroom van Reynoud..... Sorry als ik het verkeerd spel maar heb echt geen idee.
Bij mij helpt vaak handcreme.
Doordat je handcreme gebruikt moet je eerst goed wrijven om het in te laten trekken dus je bloedsomloop word weer gestimuleerd. Ook zorgt een goede handcreme ervoor dat de koud een beetje buiten gesloten word. Heb nog wel hele kouden handen maar dat ze wit trekken is bij mij wel over gelukkig........
Kan ze dan ook makkelijk breken op dat moment wat voel gewoon niets.
En handschoenen dragen buiten heeft bij mij ook veel nut.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:43

Ik heb het ook -O-
Zelfs gewoon thuis heb ik nu vaak koude handen en voeten, ook al is het binnen 20 graden.
Wat wel werkt, zijn wanten ipv handschoenen.
Alleen is dat zo onpraktisch dat ik ze nooit aanheb :')

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 13:50

Laura, haha ja handschoenen aan maar dat helpt niet :+

Wendel, ja heb ik idd gelezen, ben er al eens mee bij de dokter geweest en die zei doodleuk tja kou vermijden en mee leren leven.
ja doei hoe kan ik kou vermijden zou toch elke dag mijn paarden moeten verzoregn de honden uitlaten en de rest van de veestapel moeten verzorgen.
handcreme gebruik ik al veel aangezien ik ook hele droge handen heb.

Nika, Wanten zijn idd warmer maar dat is zo lastig als je halsters vast wil klikken, voer wil klaarmaken enz. En ik heb het in de winter erger als in de zomer, maar in de zomer heb ik er ook last van zogauw de temperatuur vaker aan de avond daalt dan hoppa zijn mijn vingers weer wit. en idd ook nu gewoon binnen en op mijn werk als ik de tondeuze in mijn handen heb dan trillen mijn vingers ook weer wit :+

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:12

Jezelf goed warm aankleden! Dat moet echt. En dan niet 2 laagjes kleding, maar bijvoorbeeld 4. En dikke handschoenen aan.
Er zijn trouwens natuurlijke geneesmiddelen voor. Pillen die je kunt slikken en dan wordt het een stuk minder. Het heet inderdaad syndroom van Reynaud! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:16

Vitamine D prik halen bij de HA 2x per jaar.