Kiespijn, weer heen gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Kiespijn, weer heen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 12:27

Ik heb al weken last van een kies, of eigenlijk meerdere.

De ene zat een oude vulling in, maar een maand of 2 geleden reageerde ik daar niet op met een koude wat etc, dus die toen laten zitten.
Verder moest m'n verstandskies er ook uit, maar de kaakchirurg is nogal moeilijk contsct mee te krijgen.

Afgelopen week was de pijn eigenlijk niet uit te houden, ook had ik continue druk op m'n oor.
Daarnaast was een stuk verstandskies nu afgroken en lag de zenuw dus eigenlijk bloot.

Vrijdag naar de tandarts geweest, de verstandskies is een noodvulling ingekomen, de andere kies een wortelkanaalbehandeling.
Vandaag eigenijk nog meer last van beiden als voorheen.........
En dat terwijl ik altijd dacht dat ze de ergste pijn dan over zou zijn.

Moet ik vandaag nou weer de tandarts bellen (of een vervanger) of kan ik beter nog even wachten dat de pijn nog wel zal zakken?

Geryon

Re: Kiespijn, weer heen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:43

Volgens mijn tandarts (waar ik nu weg ben omdat ik de pijn steeds bleef houden, nu nog) kan het nog wel weken duren voordat de pijn weg gaat. Hij heeft twee gaatjes bij mij gevuld, waar ik geen pijn bij had, maar nu maand later nog steeds pijn. Ik weet dat ie bij het ene gaatje de vulling tegen een zenuw aan heeft gezet, andere niet laten controleren nog, ik ga toch naar een anders tandarts binnenkort. Misschien is dat bij jou ook het geval? Enige oplossing is dan wortelkanaalbehandeling.. Dat moet ik waarschijnlijk, wat ik erg zonde vind, aangezien het zijn fout is.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:21

Ik heb laatst mn verstandskies moeten laten trekken omdat er een gat in zat, waar ik sua ontzettend pijn van kreeg door mn hele mond. Op de dag van trekken ging het prima, heerlijk zon verdoving. Maar de dagen erna deed het nog meer pijn als daarvoor, en dat was precies in het weekend natuurlijk( dan doen ze hier dus niks voor je). Na het weekend trok het langzaam weg gelukkig, maar heeft wel een paar dagen geduurd dus. Ik nam wel ibuprofen tegen de pijn, hielp wat beter als paracetamol.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:12

De verstandskies moet er dus ook nog uit, maar daarvoor moet ik dus naar de kaakchirurg, de tandarts deed dat dus niet.
Maar voordat ik eindelijk eens met die man contact krijg............

De kies van de wortelkanaalbehandeling doet helaas ook nog pijn.
Hopelijk trekt dit wel snel weg, want de vorige kies waaraan een wortelkanaalbehandeling is uitgevoerd (2 jaar geleden) heb ik ook nog dagelijks last van. Hiervoor moet ik dus nu ok naar de kaakchirurg.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:13

Ik heb ook nog regelmatig last van een kies waar een wortelkanaalbehandeling bij gedaan is.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:05

Morgen een belletje doen naar de kaakchirurg. Als je zoveel last hebt plannen ze je waarschijnlijk eerder in.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 18:38

2 weken geen last gehad, maar nu dus wel weer de hele dag. Morgen maar weer heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:41

Van een wortelkanaal behandeling heb je toch nog lang pijn? :)
Bij beide ouders van mij, iig wel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:42

passieAppel schreef:
Bij beide ouders van mij, iig wel.

Ligt er heel erg aan. Ik heb er maar een dagje last van gehad. Ik had eigenlijk meer last van de verdoving :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 22:25

Ik had direct erna totaal geen pijn, maar nu 2 weken later dus wel heel erg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:05

Het kan zijn dat de ontsteking er nog steeds zit.

Mijn nieuwe tandarts melde me dat mijn kies eruit moet, want die kies is helemaal niet goed behandeld en er zit nog steeds een ontsteking boven.. Heb er alleen geen pijn aan omdat het mijn achterste kies is. Mischien zit er nog een ontsteking bij jou?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:13

annastasia schreef:
De verstandskies moet er dus ook nog uit, maar daarvoor moet ik dus naar de kaakchirurg, de tandarts deed dat dus niet.
Maar voordat ik eindelijk eens met die man contact krijg...

Je tandarts even laten bellen. Gaat veel sneller.

passieAppel schreef:

Nee, sterker nog, je moet er minder pijn van hebben, omdat alle zenuwen in de tand/kies verwijderd/dood zijn. Je kan wel wat napijn hebben, er is in je kaak gezeten, maar in principe moet een normale wkb juist opluchting geven. Maar, ze moeten dan wel de ontsteking goed weg hebben gehaald. Als ze het goed doen, hoor je je juist beter te gaan voelen.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:18

Ik heb 2,5 jaar geleden ook een wortelkanaal behandeling gehad en ook nog steeds veel pijn aan die tand. Op foto's is niks te zien. Ook niet aan omliggende tanden.

Ook ik moest een wortelkanaal behandeling omdat de vulling op de zenuw lag.
Was het eerste gaatje wat gevuld moest worden in mijn gebit en ging gelijk mis!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:20

da_re schreef:
Ik heb 2,5 jaar geleden ook een wortelkanaal behandeling gehad en ook nog steeds veel pijn aan die tand. Op foto's is niks te zien. Ook niet aan omliggende tanden.

Ook ik moest een wortelkanaal behandeling omdat de vulling op de zenuw lag.
Was het eerste gaatje wat gevuld moest worden in mijn gebit en ging gelijk mis!!

Dat is jammer! Waarom heeft je tandarts niet geprobeerd de vulling eruit te halen en anders erin te doen? Ik heb dus ditzelfde probleem, maar mijn nieuwe tandarts wilt eerst proberen een andere vulling te zetten. Een wortelkanaalbehandeling is niet niks.. Waarschijnlijk krijg je dan een kroon en dat is hartstikke veel geld steeds!