pff.. koortslip of gewoon klein uitslag mondhoek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

pff.. koortslip of gewoon klein uitslag mondhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:21

Baal momenteel nogal hard,
zie mijn vriend sinds 2 weken vanavond weer en nu ben ik opgestaan met een pijnlijke mondhoek. Dacht eerst dat ik hem had gescheurd oid omdat mijn lippen de afgelopen dagen nogal schraal waren. Toen ik in de spiegel keek was het bij mijn mondhoek een rood vlekje. Het jeukt/tintelt/brand niet (koortslipverschijnselen toch?) daar heb ik dus geen last van. Ik heb ook niet echt last van blaasjes. Het enige wat er wel zit zijn witte bultjes/puntjes. Maar die heb ik ook op mijn kin/andere mondhoek. In deze mondhoek zijn het er nu wel een heel stuk meer en lijken ook wel groter. Ik dacht eigenlijk dat het mee eters waren (heb je blijkbaar ook witte van, dat zijn gesloten talg bultjes ofzo) maar twijfel nu toch een beetje...
Ik heb er dus eigenlijk geen last van maar je ziet het wel, het is maar een klein plekje maar dan nog.
Zal dit een koortslip zijn of zijn dit de 1e verschijnselen?
Heb nog nooit een koortslip gehad dus ook geen ervaring?!
Iemand tips/adviezen.. ga het strakjes maar wel tegen me vriend zeggen, baal wel want kan hem nu niet meteen om de nek vliegen mocht het er wel een zijn en met de seks etc moeten we ook allemaal rekening gaan houden :( bah! Niet tof... maar oké
misschien word ik wat wijzer van jullie adviezen of ervaringen met een koortslip!

Edit; Moet je met douchen ook allemaal opletten dat je 2 verschillende handdoeken etc pakt? Ik doe dan wel eerst de recht van mijn lichaam en daarna mijn gezicht en gooi dan de handdoek in de was, dat is toch wel oke?
Het zou fijn zijn als iemand me kan helpen want maak me er nogal druk om, en ben best verdrietig dat ik na twee weken mijn vriend zometeen niet eens kan kussen of seks hebben.

Talisa

Re: pff.. koortslip of gewoon klein uitslag mondhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:30

Kun je er niet even een foto van maken? Ik ben wel redelijk expert op het gebied van koortslippen, heb ze zelf erg vaak gehad en weet dat ze er idd soms ook anders dan standaard uit kunnen zien!

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:32

Talisa schreef:
Kun je er niet even een foto van maken? Ik ben wel redelijk expert op het gebied van koortslippen, heb ze zelf erg vaak gehad en weet dat ze er idd soms ook anders dan standaard uit kunnen zien!

zou ik best willen alleen heb geen camera, alleen een mobiele telefoon en ben de aansluiting naar pc daarvan kwijt. Sorry!

Wat denk je uit mijn verschijnselen te merken? Heb er vrijwel geen last van, en ook niet echt zichbare vochthoudende blaasjes (naar mijn idee dan)

http://www.google.nl/imgres?q=koortslip ... 1573_lores).jpg/264px-Herpes(PHIL_1573_lores).jpg&w=264&h=183&ei=ELbsTpPtJdCq-gaStsCcAg&zoom=1&iact=rc&dur=140&sig=111664735603297693849&page=1&tbnh=130&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=109&ty=23

zoals die foto ziet het er bijvoorbeeld dus niet uit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:33

Hier precies hetzelfde, boven mijn lip heb ik een pijnlijke plek. Hoop dat het weggaat met uierzalf. Er zit vocht in de blaasjes.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:34

Het klinkt niet echt als een koortslip eigenlijk.. Maar ik zou toch oppassen, vnl met orale seks. Met zoenen zou je er voor de zekerheid een pleistertje over kunnen plakken, je hebt wel van die plakkertjes voor over je koortslip. Better safe than sorry ;)

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:36

Talisa schreef:
Het klinkt niet echt als een koortslip eigenlijk.. Maar ik zou toch oppassen, vnl met orale seks. Met zoenen zou je er voor de zekerheid een pleistertje over kunnen plakken, je hebt wel van die plakkertjes voor over je koortslip. Better safe than sorry ;)

you're right, plakkertjes haal ik alleen vandaag niet meer omdat de winkels om 5u dicht zijn, eer ik daar ben ben ik al te laat.
Dan maar geen orale seks en laat vriend er wel even naar kijken wat hij ervan vind en dan mag hij beslissen haha.

het lijkt eerder een beetje op dit:
alleen heb ik dan geen gelige bultjes en gloed.

http://www.google.nl/imgres?q=mondhoek+ ... x=45&ty=32

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:37

purny schreef:
Hier precies hetzelfde, boven mijn lip heb ik een pijnlijke plek. Hoop dat het weggaat met uierzalf. Er zit vocht in de blaasjes.

vocht in de blaasjes wijst volgens mij wel op een koortslip...
heb jij ook een brandend/jeukend of tinteld gevoel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:38

ja het doet pijn... ik ben gevoelig voor koortslippen. Ben bang dat ik griep ga krijgen ofzo...
Maar nu ik de uierzalf erop heb gesmeerd doet het geen pijn meer!

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:47

purny schreef:
ja het doet pijn... ik ben gevoelig voor koortslippen. Ben bang dat ik griep ga krijgen ofzo...
Maar nu ik de uierzalf erop heb gesmeerd doet het geen pijn meer!

ah oke, ja bij mij doet het eigenlijk geen pijn.. alleen vanochtend deed het pijn toen had ik het gevoel dat het was ingescheurd of dat ik een sneetje had..
hoop zo dat ik er geen heb!!!

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:58

niemand meer...?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:01

ja hoor is een koortslip.
Ik heb het ook gehad, begon ook zo onschuldig klein.
Op den duur had k een plek tergrote van 10 cent naast mijn mondhoek.

Dacht ook een ingescheurd mondhoekje maar toen ik op de HAP kwam voor iets heel anders een zalfje meegekregen en binnen een paar dagen was het aanzienlijk verbeterd.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:02

moyra schreef:

Dacht ook een ingescheurd mondhoekje maar toen ik op de HAP kwam voor iets heel anders een zalfje meegekregen en binnen een paar dagen was het aanzienlijk verbeterd.

toch raar vind ik het atlijd, had jij ook nog geen zichtbare blaasjes of last ervan?
en heb er ook nog nooooit een gehad en ook niet met iemand gezoend/gekust die er wel eentje had de laatste tijd!?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:03

Het is toch een soort van Koortslip in je mondhoek, zou dan wel gewoon smeren of zo'n pleistertje der op.

Ik heb nu al een week last van hele droge lippen, en voel nu ook wel een koortslip komen op de lip zelf.

Vorig jaar was dat echt niet fijn, mn hele onderlip zat onder + mondhoeken.. :=

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:06

rensje101 schreef:
moyra schreef:

toch raar vind ik het atlijd, had jij ook nog geen zichtbare blaasjes of last ervan?
en heb er ook nog nooooit een gehad en ook niet met iemand gezoend/gekust die er wel eentje had de laatste tijd!?

In het begin zag je het inderdaad niet bij mij.
Maar op den duur werd het erger en ik kon weer niet van het korstje afblijven.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:07

naja dan maar vanavond even vriend ernaar laten kijken en zeggen dat het mogelijk wel een koortslip is.
Geen orale seks, maar gewoon seks is toch wel veilig he?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:09

dan kijk ik het eventjes aan hoe het morgen is... word het erger: zal het wel een koortslip zijn en haal ik maandag een spulletje. Als het minder is dan denk ik dat het niet veel kwaad kan en toch een gescheurd/droog plekje was!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:31

Ik ga morgen ermee naar de dokter. Het word naar mijn idee groter en weet niet wat het is.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:07

purny schreef:
Ik ga morgen ermee naar de dokter. Het word naar mijn idee groter en weet niet wat het is.

Dan krijg je een zafje en ben je er met 2 dagen volledig vanaf :D

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:44

even een updaatje: nu na twee dagen is hij nog steeds hetzelfde, eerder kleiner dan groter geworden. Ook is het plekje minder rood en lijkt het eerder wat uitgedroogd nu te zijn.. Ook nog niet veel last ervan gehad, wel jeuk in de buurt van het plekje bij mijn neus etc maar eigenlijk van het plekje zelf geen last.
Nog steeds vermoeden dat het een koortslip is? Nog steeds ook geen blaasjes te herkennen (niet zoals foto's op google in ieder geval)
Kan ivm studie pas woensdag naar de ha maar heb het idee dat hij dan vast wel zal zijn en het is maar klein ding dus zal ook niet zo nodig zijn....
Hoop dat het er geen is en ik mijn vriendje strakjes eindeeeelijk weer kan kussen!!

Ps: mocht het er wel een zijn, vraag me even af: ik zit s nachts onbewust heel vaak aan me gezicht/mond. Wrijf in me ogen, raak me vagina ook wel eens aan, me mond zit tegen de dekens etc. Zo kun je jezelf op andere plekke besmetten toch? Dat is wel rot, maar wie raakt s nachts onbewust helemaal niks aan.. Ik hoop gewoon nog dat het er geen is!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:43

zal je beetje geruststellen, iedereen heeft het virus voor een koortslip in zich :)
alleen krijg je pas die plekjes als je weerstand was minder is/wordt.
Studeer Biologie en is mij dus verteld.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:54

Ik heb nu 2 koortskorsten naast elkaar, en ben der niet zo blij mee.. :')