Gebroken pols..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Gebroken pols..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:18

Is het 'normaal' dat je na 3,5 week nog steeds een zwelling op de pols in kwestie hebt, dat je vingers nog steeds wat opgezet en raar van kleur zijn en dat bepaalde bewegingen nog steeds zeer doen?

3,5 week geleden ben ik goed onderuit gegaan over een gladde vloer, en na een nachtje niet-slapen van de pijn ben ik de volgende ochtend maar naar de dokter geweest. Polsje zwol nogal op en het resultaat was dan ook (geheel niet onverwachts) een gebroken pols. Of nouja, heel officieel is het volgens mij een gebroken hand. Piepklein breukje (foto in link voor de geinteresseerden hahaha :P )

Sinds donderdag ben ik uit het gips. Heeft er 3 weken om gezeten. Mevrouw de gipsmeester vond het ook wat kort, begreep er niet veel van, maargoed (om even haar woorden te gebruiken) "het zal wel, er staat 3 weken dus ik haal het er wel gewoon af.." _O- ik vind het zo raar dat er nog steeds een bult op m'n pols zit.. Misschien is het wel normaal hoor, zoveel ervaring heb ik gelukkig niet met breuken, maar in het ziekenhuis heeft er niemand naar gekeken :P Mocht ik er echt vet veel last van blijven houden bel ik wel ff met de poli maar voor hetzelfde geldt is het gewoon normaal dus dan hoef ik niet te bellen natuurlijk :P

_merel_

Re: Gebroken pols..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:22

Een bult is niet heel vreemd, maar een telefoontje naar de huisarts is niet onverstandig.... Heb je n u veel pijn aan je pols?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:24

Ik kom ook net uit het gips met mijn pols.

Heb jij de eerste week ook geen spalk gehad?
Ik had eerst een week spalk, toen moest ik naar de gipsmeester voor een 3 weken-gips..

Toen het gips eraf ging was mijn pols nog bont en blauw, en ook heel erg dik.
Dat is nu weggetrokken ;)
Hoewel hij nog steeds een beetje gezwollen en hard is, maar het gaat langzaamaan beter.

En je moet ook snel naar de fysio!
Eigenlijk meteen de week nadat je gips eraf is.
Anders wordt het alleen maar erger ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:30

Ik heb idd ook een spalk gehad, en daarna 2 weken polyestergips. Toen het spalkgips er af was heb ik eigk niet zo heel veel bijzonders gezien aan m'n pols, ja dat ie nog wat dik en blauw was, maar na een week vond ik dat eigenlijk ook niet zo raar :P

Fysio had ik zelf ook al aan gedacht, maar volgens mevrouw de gipsmeester was dat helemaal niet nodig? Tja zoals gezegd, het ging een beetje raar in de gipskamer _O-

Ik heb niet doorlopend veel pijn, en het is vooral echt ONWIJS stijf, maar bij bepaalde bewegingen, zoals m'n pink naar onder brengen als ik aan het typen ben of met m'n wijs- en middelvinger een nootje willen pakken, een rits dichtdoen, dat doet gewoon best erg zeer daar waar ik denk dat de breuk ongeveer moet zitten.. En dat vind ik raar. Mevrouw de gipsmeester deed de zwelling van mn vingers trouwens af met een "je hebt zeker veel met je hand gedaan" Maar laat dat nou net niet het geval zijn :P 3 weken handje omhoog omdat ik met die dikke vingers tóch niks kon doen :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:33

Helemaal niet nodig!? :wow: Zij is gek!
Mijn gipsmeester zei dat ik gewoon mocht autorijden met het gips :roll: Echt dom, tuurlijk mag dat niet!

Ik zou echt een fysio bellen hoor, ben je ervoor verzekerd?
Dan krijg je sowieos 12 (of misschien wel 15) behandelingen vergoed.

Ik ben nu 4x geweest en mijn pols is zoooo veel losser!
Ik kreeg m eerst niet gebogen, echt gewoon niet :+ Maar nu wel.
Het doet nog wel zeer natuurlijk, maar het gaat steeds beter.

Wat zei jouw orthopeed? Ik neem aan dat hij er ook naar gekeken heeft toch?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:38

Kan helaas mee praten wat een drama en onhandig gedoe het is.
Advies; raadpleeg een fysio. Heeft mij ook top geholpen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:39

Is er geen foto gemaakt voordat het gips er af gehaald is? Bij mij hebben ze dat een aantal jaren geleden wel gedaan. Mocht het toch nog niet heel zijn, moest het gips langer blijven zitten. En ik vind 3 week gips wel erg kort...
Zou toch nog eens langs de huisarts gaan als ik jou was en bij twijfel vragen om een doorverwijzing voor een foto.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:58

3/4 weken is normaal tegenwoordig voor de pols :j

Eerst was dat 6, maar dat is nu dus verkort.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 13:36

_Nancy schreef:
Wat zei jouw orthopeed? Ik neem aan dat hij er ook naar gekeken heeft toch?

Er heeft helemaal niemand naar gekeken := Dat niet kunnen buigen herken ik heel erg hahaha vreselijk onhandig :') Toch maar ff de fysio raadplegen dus :D Zit volgens mij in mn pakket ja, ff nakijken :P

@FuGuLiCu nope, er is 1 foto gemaakt op de dag dat ik bij de SEH zat, en verder niet meer. Zoals de gipsmeester zei "we maken geen foto want we weten toch wel dat het geheeld is" :')

Ik vind het op zich niet raar dat ik 'maar' 3 weken gips gehad heb hoor, twas op zich een banketstaaf breukje en ik ben allang blij dat ik niet met kerst in het gips zit :P Maar ik vind het wél raar dat het nog zo enorm dik is, en dat er niemand naar gekeken heeft vind ik eigk ook een beetje raar :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:49

Wat vreemd dat er geen foto meer gemaakt is zeg!
Toen ik 2 jaar geleden m'n hand gebroken had konden ze het niet goed zien op de foto na 3 weken.. dus hebben ze toen voor de zekerheid zelfs een botscan gemaakt := Was overigens wel helemaal geheeld.
Stijfheid is normaal.. Maar ik zou toch maar de fysio bellen als ik jou was..

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:11

Ik heb 2 jaar geleden mijn arm gebroken, heb het toen niet in gips gehad.
Maar kreeg ook een bult erop. Is gewoon extra kalk dat je lichaam aanmaakt op je scheur/barst te herstellen
Dit gaat na een tijdje weer weg :j

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:11

Volgens mij is dat best normaal hoor. Ik heb eind mei mijn pols gebroken en de zwelling bij mijn pols was aardig snel weg volgens mij, alleen mijn vingers waren na 7 weken gips nog steeds dik.
Hebben ze wel nog een foto gemaakt na de 3 weken? Bij mij was de chirurg dat namelijk ook niet van plan maar op advies van de Fysio toch gedaan. Na een week of 20 gebroken te zijn geweest zit hij aan elkaar en kan Ik er nog steeds niks mee...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 00:56

@goodwin nope, geen foto gemaakt. Zoals ik hier boven al zei, dat vond de gipsmeestermevrouw niet nodig "want het was toch wel geheeld" :') Lekker trouwens, dat je er nog niks mee kunt! Jeetje zeg := Klinkt niet zo hoopgevend hahaha :P Sterkte er mee!

Maargoed, die zwelling na 3 weken is dus toch nog wel normaal als ik het zo hoor, dat stelt me dan weer een beetje gerust, dan kijk ik het nog even aan :) Ben allang blij dat dat gips er af is, nu pas ik tenminste weer in m'n kleren _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:45

Ik had een breuk en een scheur in mijn pols. Als je interesse hebt in de foto heb ik die.
Ik had twee weken gips gehad en mocht weer gaan precies hetzelfde van.. nou vertrek maar weer. Na een week nog last en ik had last van een knakkende pols bij alles wat ik deed.. twee weken nadat ik het gips uit was.. loop ik bij de chirurg en heb ik nu al 8 weken lang een gips spalk (kan ik er zelf afhalen) omdat mijn spier óf pees beschadigd is..
Ik zou teruggaan naar het ziekenhuis of naar je dokter.