Oude breuk doet ineens ontzettend pijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Oude breuk doet ineens ontzettend pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:05

Voor een maand of 3 terug heb ik mijn pols gebroken gehad een scheurtje in het bot onder mijn duim, en een botje tussen mijn middenhandsbeentjes en pols dwars overmidden!!

Verschrikkelijk wat een pijnen!! Ik kon niet eens mijn hand optillen, want dan begon ik te spugen van de pijn!

Goed naar de eerste hulp, uiteraard gips!
Toen het gips eraf ging deed het nog erg veel pijn dus nieuwe foto, arts vond het geen rede om nog langer gips te doen ook ivm spieren!

Hij gaf aan dat het bot wat doormidden was niet zomaar genezen was, vreemd genoeg had ik ook meer last van het scheurtje dan het botje wat doormidden was!

Maar nu sinds 2 dagen heb ik weer verschrikkelijke pijn!! Schakelen deed zelfs zo gruwelijk zeer!

Maar nu is mijn vraag of dit normaal is bij een oude breuk??

eline_di

Re: Oude breuk doet ineens ontzettend pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:09

Ik zou er morgen mee naar een arts gaan. Wellicht dat de breuk niet goed genezen is. Of heb je je pols misschien te snel na de breuk teveel gebruikt?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:10

doet een breuk altijd als het kouder weer word, ook een kneuzing

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:13

Kan inderdaad met het weer te maken hebben, mijn oude breuk wou dan ook nog wel eens flink zeuren :+ vocht en koud, groot succes!
Na jaren is het wel over gelukkig.

WillemYntJee

Helaas wel ja..10 jaar geleden mn pols gebroken en in de winter nog steeds last van. Geen helse pijnen, maar fijn is anders. Moeders heeft meer dan 30 jaar geleden haar enkel gebroken en zelfs daar heeft ze nog last van, dus tenzij het echt helse pijnen zijn hoort t er echt bij.

Zensation

Heel herkenbaar. Ook wat Vrouwke zegt,een breuk doet altijd meer pijn als er kou in de lucht zit, is waar.
Ikzelf heb een aantal weken geleden mijn duim gebroken, en daarvoor nog een enkel, een scheenbeen, en noem maar op, bij omslag van het weer trekt dat, gek genoeg, gelijk op zon plek!

Even rustig aan doen en anders gewoon even terug naar de h.a!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:23

Nou het is idd wel meer dan zeurende pijn want dat kan ik me voorstellen! En ik ben helemaal niet zo'n pieperd want met mijn gebroken middenvoetbeentje heb ik een week doorgelopen! Maar wat mij vooral niet lekker zit is dat het een zeer moeilijk botje is qua genezing! En dat er vaak nog geopereerd wordt! En vooral dat ik er ineens weer last van krijg!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:35

Ik krijg de indruk dat de breuk nog niet geheel genezen is ondanks dat het gips er af is. Morgen dus via HA of EHBO foto laten maken om te kijken wat er daar binnen loos is. Kan het zijn dat de breuk opnieuw gebroken is?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 21:40

Nou ik heb niets vreemds gedaan! Maar als het niet goed genezen zou zijn kan je het natuurlijk ook zo weer breken, denk ik....

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:47

Verdiep je eens even in Posttraumatische dystrofie.

Ik wil niet zeggen dat je dit hebt maar dit begint wel op deze manier. en als dat het is, is er vroeg bij zijn heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:55

Ik ben anderhalve week geleden van mijn paard gevallen en vermoed nu de pijn aanhoudt dat ik toch misschien iets gekneusd of wellicht zelfs gebroken moet hebben. De pijn viel steeds reuze mee (maar wordt gewoonweg nog niet minder) maar vandaag heb ik ook veel meer last dan de eerste anderhalve week. Misschien ook door de kou?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:19

Shake hands, alleen dan met mn teen.
Paard stond erop, ze was nogal gek op dr stal dus de oude dame wou er altijd in vluchten, ze kwam op mn teen terecht en draaide op mijn teen de stal in.
Suus teen gebroken.
Doktoren spalkten de teen, ik kon wel in een schoen zeiden ze maar geen strakke.
Maar zij hadden zo gespalkt dat mn tenen rechtop stonden.
Dus ik die spalk thuis loshalen (Het was winter wou graag een schoen om me pootje).
Mijn tenen recht naar normale stand laten zakken, spalk wat uit tape bestond weer vast gemaakt.

Paar weken later weer foto's goed genezen, spalkie eraf.
Maar oooooh wat een pijn heb ik nog, mn kitten hoeft er maar op te staan en ik ga kapot, en indd misselijk aan toe.

Ben laatst nog naar HA geweest, hij zei kan een oude kneuzing of breuk zijn...................
Thnx for you;re help :\
Weet niet hoe het zit als je hem opnieuw wil laten breken trouwens hoor, en of dat mogelijk is bij jou pols.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:43

S_uus schreef:
Shake hands, alleen dan met mn teen.
Paard stond erop, ze was nogal gek op dr stal dus de oude dame wou er altijd in vluchten, ze kwam op mn teen terecht en draaide op mijn teen de stal in.
Suus teen gebroken.
Doktoren spalkten de teen, ik kon wel in een schoen zeiden ze maar geen strakke.
Maar zij hadden zo gespalkt dat mn tenen rechtop stonden.
Dus ik die spalk thuis loshalen (Het was winter wou graag een schoen om me pootje).
Mijn tenen recht naar normale stand laten zakken, spalk wat uit tape bestond weer vast gemaakt.

Paar weken later weer foto's goed genezen, spalkie eraf.
Maar oooooh wat een pijn heb ik nog, mn kitten hoeft er maar op te staan en ik ga kapot, en indd misselijk aan toe.

Ben laatst nog naar HA geweest, hij zei kan een oude kneuzing of breuk zijn...................
Thnx for you;re help :\
Weet niet hoe het zit als je hem opnieuw wil laten breken trouwens hoor, en of dat mogelijk is bij jou pols.

ik ken het, 2 x voet gebroken en tenen, voel eht nu nog als het slecht, koud weer word
heb 2x 6 weken gips gehad, ook paardje op voet met schoen met stalen neuzen.
niet me eigen paard